Toon posts:

Webserver Admin software!

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ej mensen, we hebben zelf een webhosting's bedrijfje maar momenteel moeten we per klant zelf een mail adres aanmaken enz!!

Mijn vraag is ik weet dat er software voor is zodat user zelf

-mail
-list
-autoresponder
-subdomains

kunnen aanmaken, maa ik kan nergens iets van vinden!, iemand tips of ideen!! thnx in advanced

---> even vermelden dat het een NT server is

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 17:21 schreef gsmguru het volgende:
Ej mensen, we hebben zelf een webhosting's bedrijfje maar momenteel moeten we per klant zelf een mail adres aanmaken enz!!

Mijn vraag is ik weet dat er software voor is zodat user zelf

-mail
-list
-autoresponder
-subdomains

kunnen aanmaken, maa ik kan nergens iets van vinden!, iemand tips of ideen!! thnx in advanced
- webmin
- plesk
- zelf maken
- iemand laten maken

of je neemt een cobalt..

Verwijderd

Hoi,
Toevallig ben ik bezig met een Admin programma te maken voor webhosting bedrijven.
Dit is nu al in een ver gevorderd stadium.
komt nog zeer waarschijnlijk koppeling voor mysql bij en ook automatisch incasso module..
zie
http://www.devotionwebdesign.nl/software/mb/papost.php

Wat jij wilt zou een mooie aanvullende module zijn op waarmee ik bezig ben.. het bestaat naar mijn weten (nog) niet maar ben er hard mee bezig

Verwijderd

Nou je hebt geluk ;) Wij (MindCoders) zijn al een behoorlijke poos bezig met zo'n software en hier is gisteren de eerste beta van uit gekomen. Het gaat echt een uniek product worden met vele nog nooit eerder gemaakte functies!

Het is een all-in programma dat alles afhandelt van de rekeningen uitprinten tot DNS management.

Het meest unieke is dat er ook een win32 client voor uitkomt zodat je dus je server kunt beheren vanuit windoze.

Als je meer informatie wilt kun je contact met me opnemen via ICQ of email.

Greetz!

edit:
die functies waar jij om vraagt zitten er ook in!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 17:33 schreef D-Smoove het volgende:
Nou je hebt geluk ;) Wij (MindCoders) zijn al een behoorlijke poos bezig met zo'n software en hier is gisteren de eerste beta van uit gekomen. Het gaat echt een uniek product worden met vele nog nooit eerder gemaakte functies!

Het is een all-in programma dat alles afhandelt van de rekeningen uitprinten tot DNS management.

Het meest unieke is dat er ook een win32 client voor uitkomt zodat je dus je server kunt beheren vanuit windoze.

Als je meer informatie wilt kun je contact met me opnemen via ICQ of email.

Greetz!
Kosten zijn zeker + 10.000?

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Nee ik schat dat 1 licentie rond de $500 gaat kosten... Maar daar kan ik nog niets exacts over zeggen!

--EDIT--
Oja, het is ook helemaal multi-server! Dus je kunt meerdere servers laten samenwerken met 1 admin!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op vrijdag 08 juni 2001 17:35 schreef HappyFun het volgende:

[..]

Kosten zijn zeker + 10.000?
Damn.. geen freeware :(
Heb namelijk Plesk geprobeerd en die was goed :) Alleen duur :( :(

Defunctus Deo Juvente

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 17:38 schreef D-Smoove het volgende:
Nee ik schat dat 1 licentie rond de $500 gaat kosten... Maar daar kan ik nog niets exacts over zeggen!

--EDIT--
Oja, het is ook helemaal multi-server! Dus je kunt meerdere servers laten samenwerken met 1 admin!
Aha, mijne ook multi-server.. ga ik nog met 2fast aan werken zodat het optimaal wordt.
Over de prijs.. ja, die is rond de 500,- per licentie scheelt toch weer wat.. :)

Verwijderd

guldens dus.. >:)

Verwijderd

als iemand een beta tester zoekt: kertje

Verwijderd

hey kertje je kan bij mij al beta tester zijn.. gewoon even die link volgen ( 3de reply ofzo van dit topic) de files downloaden en goed de handleidingen lezen..
suc6

Verwijderd

Wij gebruiken al een tijdje Cpanel / Webhostmanager.

Klanten kunnen zelf hun pop account aanmaken en dat soort zaken.

Meer info op http://www.cpanel.net/

Verwijderd

Dat programma van turbop heeft een hoop potentie om een goed hostingadmin pakket te worden. Ik heb het zelf gezien en mee gewerkt en ik vindt het een mooi pakket.

Aan de andere kant was het me neit helemaal duidelijk of dat ook helemaal server-side ook mee werkt, iets dat ik wel belangrijk vindt.

Volgens D-Smoove moet zijn pakket nog geiler zijn als de cobalt interface. Ik heb het nog niet gezien maar wacht vol spanning af. Maybe kunnen er een paar screenshots af?

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:30
Wat kost Cpanel tegenwoordig? Hun site verwijst wel naar resellers maar daar kan ik nergens duidelijke prijzen vinden.

Iemand?

Verwijderd

http://www.burst.net/cp/
Sales Information

Licensing Costs/Fees

$0 Setup & Installation Fee
Internal - $35.00 / Per Month
External - $99.95 / Per Month
(per server)

Bulk Licensing Ten (10) servers or more:
$75.00 / Per Month
(per server)

Operating System Compatibility

Red Hat Linux 6.2
Red Hat Linux 7.1
Mandrake Linux 7.2

Technical Requirements

Default Operating System Installation
Root Server Access
FTP & Telnet or SSH
Minimum 200Mhz Processor
Minimum 64MB Ram/Memory
Minimum 4GB Hard Drive
Static IP Address

Basic Technical Support

Free

Abnormal Technical Support

$65 / Per Hour

• The Source
Thanx Xs2You

En D-Smoove ik heb ook wel interesse in wat screenshots...

[edit]
Welk control panel raden jullie aan? Wat zijn jullie ervaringen? Ik gebruik zelf Webmin en ben er erg tevreden over. Tis gratis en veelzijdig, alleen jammer dat het er niet zo gelikt uitziet.

Verwijderd

Op vrijdag 08 juni 2001 19:10 schreef turbop het volgende:
hey kertje je kan bij mij al beta tester zijn.. gewoon even die link volgen ( 3de reply ofzo van dit topic) de files downloaden en goed de handleidingen lezen..
suc6
goei ik ga ff probere :)

Verwijderd

ik denk overgens voor die lui die bezi zijn met zo'n allin1 proggie dat dit toch niet echt zal aanslaan...waarom? deze zijn vaak erg complex en passen niet in een al bestaan systeem zonder veel aanpassingen... veel bedrijven hebben niet echt zin om hun bv 500 mensen bevattende klantn bestand over te zetten en er vervolgens achter te komen dat het toch niet echt lekker werkt...de mensen die je doelgroep zijn zijn waarschijnlijk de beginners die nog geen systeem hebben...maar daar kun je vaak ook niet veel geld van trekken....

• Theodoor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-01 11:49
De wat grotere IT-bedrijven en/of Service Providers gebruiken IBM Tivoli of HP Openview. Die producten kosten trouwens erg veel poen.
Verder gebruikt men voor het gemakkelijk beheren van accounts vaak LDAP, Novell NDS etc.

• The Source
Zoals Kertje zegt...

Plesk moet je zo ook op een kaal systeem installeren. Daarnaast ben je nog afhankelijk van verschillende programma's die je moet hebben draaien. Webmin kun je wel achteraf op je systeem gooien en makkelijk aanpassen.

Verwijderd

Als mensen even tijd "over" hebben zou je dan mijn programma willen bekijken en commentaar op de site achterlaten.. ik wil er zoveel mogelijk aan verbeteren maar dat kan niet zonder jullie hulp

bvd.
Server-Side etc ga ik ontwikkelen met i.s.m. 2fast

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
Verwijderd schreef op 08 juni 2001 @ 17:29:
Hoi,
Toevallig ben ik bezig met een Admin programma te maken voor webhosting bedrijven.
Dit is nu al in een ver gevorderd stadium.
komt nog zeer waarschijnlijk koppeling voor mysql bij en ook automatisch incasso module..
zie
http://www.devotionwebdesign.nl/software/mb/papost.php

Wat jij wilt zou een mooie aanvullende module zijn op waarmee ik bezig ben.. het bestaat naar mijn weten (nog) niet maar ben er hard mee bezig
Sorry voor deze grote schop.. ik ben erg nieuwsschierig of gequote user nog bezig is met zijn admin programma? Via de email is T niet te bereiken...

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:26

jep

Vast niks geworden. :) Directadmin is inmiddels een grote speler geworden.

* jep is reseller en zeer tevreden. Ik heb overigens zelf ook wel wat gemaakt, maar je verkijkt je erop hoeveel werk dat is om 't goed te krijgen.

Plesk en Ensim zijn imo grote bagger. ;)

• Flaterik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-06-2025
jep schreef op 19 april 2004 @ 10:17:
Vast niks geworden. :) Directadmin is inmiddels een grote speler geworden.

* jep is reseller en zeer tevreden. Ik heb overigens zelf ook wel wat gemaakt, maar je verkijkt je erop hoeveel werk dat is om 't goed te krijgen.

Plesk en Ensim zijn imo grote bagger. ;)
Directadmin ben ik idd ook tegen gekomen, ziet er goed uit maar wil er op dit moment nog geen geld in inversteren... Wat is jouw situatie qua hosten/reseller?

Digital Nomad, frequent flyer en minimalist...https://erikvandermeulen.nl

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Tja, je zult de user toch echt zelf moeten contacten, ik vind dat geen schop waard.
Verder zou dit topic in het huidige PNS sowieso een slotje krijgen, en deze gaat dan dus ook dicht.

Tijd voor een nieuwe sig..

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.