Range extender niet gebruiken

Pagina: 1
Acties:

• NitSuA
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 26-10 14:23
Ik heb een router welke in de hoe van mijn kamer staat, vervolgens staat in het midden van mijn kamer een media center, welke met wifi connect. Nu wil ik achterin mijn kamer een range extender, zodat ik mijn slaapkamer, welke nog verder naar achter ligt, ook goede wifi op de telefoon is.

Maar hoe kan ik er nu voor zorgen dat de media center direct naar mijn router gaat, en niet naar mijn range extender? Want die range extender zal een sterker signaal geven, echter zal de connectie van range extender naar de router langzamer zijn.

[router + wifi] ------------------------------------------------------ [media center] -------- [range extender] -------- [telefoons]

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30

• NitSuA
thnx, al hoewel niet erg praktisch, dan moet ik op mijn telefoon iedere keer wanneer ik van woonkamer naar slaapkamer loop mijn wifi veranderen...

[ Voor 94% gewijzigd door NitSuA op 18-02-2014 17:11 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

NitSuA schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:10:
thnx, al hoewel niet erg praktisch, dan moet ik op mijn telefoon iedere keer wanneer ik van woonkamer naar slaapkamer loop mijn wifi veranderen...
Dat moet waarschijnlijk toch aangezien niet veel device automatisch roemen/de sterkste pakken...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• NitSuA
OK, dan zet ik mijn media center op mijn router en mijn telefoons op de range extender.

merci beaucoup!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
Of je gooit het zendvermogen van je router naar beneden, zodat de mediacenter het sterke(re) signaal van de range extender opvangt, dan kunnen ze wel op 1 SSID blijven.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Jolke schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 13:55:
Of je gooit het zendvermogen van je router naar beneden, zodat de mediacenter het sterke(re) signaal van de range extender opvangt, dan kunnen ze wel op 1 SSID blijven.
Wat is een "range extender"? Of specifieker, wat is deze?

Als het (zoals vaker) een repeater is, dan gaat dit dus niet werken, want een repeater moet het signaal van de AP kunnen ontvangen om ook maar iets te doen :o

TS, wat bedoel je exact met "range extender" - gaat het om een repeater (geen draadje) of een access point (bedraad aangelsloten op de primaire AP/router)?

Oslik blyat! Oslik!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 16:46
dion_b schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 20:53:
[...]

Wat is een "range extender"? Of specifieker, wat is deze?

Als het (zoals vaker) een repeater is, dan gaat dit dus niet werken, want een repeater moet het signaal van de AP kunnen ontvangen om ook maar iets te doen :o

TS, wat bedoel je exact met "range extender" - gaat het om een repeater (geen draadje) of een access point (bedraad aangelsloten op de primaire AP/router)?
Daar heb je wel een punt... ik interpreteerde het onderwerp "range extender niet gebruiken" letterlijk als je moet geen range extender gebruiken - dat kan ik alleen maar beamen :P - en daardoor dacht ik het in dit geval om een AP zou gaan.
Pagina: 1