Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52
Beste Tweakers,

Ik loop tegen een probleem aan na een fresh install van Windows op een Acer Aspire M3920.
Bij het afsluiten blijven namelijk de fans en leds gewoon aan, waarna ik de powerknop 5 seconden ingedrukt moet houden om de pc helemaal af te sluiten, voordat ik hem weer kan opstarten.

Wat ik heb gedaan is: de gehele schijf geformatteerd en Windows 7 Ultimate geïnstalleerd.
Daarna de drivers en programma's geïnstalleerd, maar het probleem viel me al op tijdens het installeren hiervan en de Windows updates.

Ik heb geprobeerd de drivers opnieuw te installeren en te updaten, BIOS settings meerdere malen gecontroleerd, BIOS gereset. Maar geen verbetering.

Ik heb ook wat gegoogeld naar dit probleem, maar kwam niet op een oplossing die voor mij werkt.
Hebben jullie nog ideeën waar dit aan zou kunnen liggen en hoe ik het zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan99999
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-09 20:46
http://www.tomshardware.c...cer-aspire-3620-shut-down

Of,
kijk eens op de acer website of er drivers zijn die je moet installeren, om je acpi / afsluiten beter te krijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door jan99999 op 18-02-2014 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ykz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 05-09 22:52
Ik heb voordat ik Windows opnieuw installeerde inderdaad al op de acer website gekeken voor alle drivers. Daarna heb ik ook gezocht naar unieuwe drivers.
Ik heb in de bios ook met de acpi instellingen gespeeld, zonder resultaat.
Windows power settings ook gecontroleerd.

In dat topic heeft diegene het er trouwens over dat zijn laptop bevriest wanneer hij hem afsluit, dat is bij mij echter niet het geval. Hij sluit af, volgens mij kan ik ook de hdd horen stoppen met draaien, alleen blijven de fans (cpu, gpu en case fans) en powerleds aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lassieman
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 21-01 22:15
Blijven ze ook nog draaien als je je monitor losmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-09 07:14
Wat heb je precies bij power savings in het BIOS ingesteld. Het lijkt me een (verkeerde) ACPI instellingen te zijn namelijk.