Hoe marketing verder te verbeteren voor mijn site

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 15:15
Samen met een aantal compagnons hebben wij enige tijd geleden *een website* gelanceerd. *De website* is een tegenhanger van marktplaats maar dan gericht op B2B advertenties. Hierbij biedt *onze website* additionele zakelijke service zoals een kredietcheck.

Nu lopen we tegen het probleem aan dat we te weinig nieuwe advertenties krijgen op de site. We hebben wel redelijk veel bezoekers maar te weinig nieuwe advertenties.

Wat hebben we al gedaan (o.a):
- Adwords
- Backlinks
- Blog
- Social media (linkedin, facebook en twitter)
- Advies rapport van groot media bedrijf

Ik heb het idee dat we veel mensen trekken die willen kopen maar nog te weinig bedrijven die willen verkopen. Ik ben opzoek naar nieuwe ideeen om in contact te komen met bedrijven zodat ze mogelijk gaan adverteren.

[ Voor 6% gewijzigd door RobIII op 18-02-2014 16:23 ]

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ik heb alle links en naamvermeldingen uit je topic verwijderd; dat is voor je vraag helemaal niet relevant en valt gewoon onder spam. De link in je sig is voldoende ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHankey
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-02-2022
...

[ Voor 99% gewijzigd door MrHankey op 02-12-2021 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
MrHankey schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 16:38:
Je kan twee kanten op, eerste plaats via SEO/SEA (optimalisatie en advertenties in zoekmachines) en tweede plaats organische groei.

...
thanks, duidelijk verhaal. Ga ik mee aan de slag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
kaiiestan schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:59:
Nu lopen we tegen het probleem aan dat we te weinig nieuwe advertenties krijgen op de site. We hebben wel redelijk veel bezoekers maar te weinig nieuwe advertenties.

Wat hebben we al gedaan (o.a):
- Advies rapport van groot media bedrijf

Ik heb het idee dat we veel mensen trekken die willen kopen maar nog te weinig bedrijven die willen verkopen.
Wat zei dat grote media bedrijf?
En hoezo heb je een idee? Je hebt dat gemeten of je roept maar wat?

Ik kan je niet helpen met je marketingplan, wel een aantal dingen die me opvallen aan je site & concept.
Eerste vraag: Willen bedrijven überhaupt wel tweedehands b2b verkopen?
Ik denk van niet, maar ik had ook nooit Facebook kunnen bedenken O-)
Tweede vraag: Waarom zou ik dat moeten doen bij jullie?
Als je die vraag kunt beantwoorden, heb je een unique selling point. Anders ga je gewoon ten onder in de 1000den marktplaats-kloons die er zijn

Oke, als dat al is, dan wil zoek ik naar marktplaats zakelijk. Helaas, daar sta je niet.
De grootste van Nederland
Yeah right.

De naam zelf vind ik weinig origineel en ook niet betrouwbaar/gevestigd overkomen.

Ik klik even rond...
U doet veilig zaken, omdat alle bedrijven die bij *** zijn aangesloten ook ingeschreven zijn bij de Kamer van Koophandel.
Ik kan je in ieder geval vertellen dat een advertentie die ergens bovenaan staat, met bedrijfs-id 1546 geen geldig adres heeft, laat staan kvk inschrijving. Een willekeurige andere advertentie geeft het logo "KVK nummer opgegeven", maar blijkbaar halen jullie de data uit een oude database of kijken jullie niet naar de status: "Vestiging is uitgeschreven uit het handelsregister"

Je site is overigens ook traag. Zie dat dat jullie dat in 2011 ook al doorhadden en het toen een aandachtspunt was...

Op Facebook zie ik geen mooie/interessante pagina. Wat simpele doorlinks vanuit de site. Twitter idem.

Ook je formulier om een advertentie te plaatsen. Heb je dat zelf al eens geprobeerd?
Uw advertentie is succesvol aangemaakt! Nadat u bent ingelogd wordt uw advertentie geplaatst.
Uh wtf?

Al met al standaard web development / design, usability, SEO etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
@rooot bedankt voor je reactie. Soms zie je de details niet meer als je er te dicht op staat

Het unique selling point is de toegevoegde waarde gericht op de ondernemer. Kredietcheck en taxatie. Wij denken dat hier zeker markt voor is.
Wat betreft de snelheid. De site is enige tijd geleden geoptimaliseerd door de ontwikkelaar van het platform maar google pagespeed geeft inderdaad een slechte score. Hier ga ik mee aan de slag.
Op marktplaats zakelijk ranken we inderaad niet maar wel op zakelijke marktplaats :S ...ga ik ook mee aan de slag.

[/quote]
Een willekeurige andere advertentie geeft het logo "KVK nummer opgegeven", maar blijkbaar halen jullie de data uit een oude database of kijken jullie niet naar de status: "Vestiging is uitgeschreven uit het handelsregister"
[quote]

Waar haal je de informatie vandaan dat de vestiging is uitgeschreven? Om welke advertentie gaat dit?

[ Voor 23% gewijzigd door kaiiestan op 19-02-2014 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Volgens mij gaat dat via een externe website en moet ik mezelf daar aanmelden...?
kaiiestan schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:55:
Wat betreft de snelheid. De site is enige tijd geleden geoptimaliseerd door de ontwikkelaar van het platform maar google pagespeed geeft inderdaad een slechte score. Hier ga ik mee aan de slag.
Los van Google Pagespeed, je zult zelf ook merken dat ie gewoon echt traag is? Ligt deels aan je website zelf en deels bij je hoster. (zoals PageSpeed ook opmerkt)
Je laad 24 CSS files en een hoop javascript meuk. Vraag me sterk af of dat allemaal nodig is.
kaiiestan schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 09:55:
Waar haal je de informatie vandaan dat de vestiging is uitgeschreven? Om welke advertentie gaat dit?
Advertentie 90698. KVK.nl gaf geen resulaten. Openkvk.nl wel.

De zoekfunctie van je site is trouwens ook stuk. En op het feedback forum word ook niet gereageerd. Toch veel zaken die je op orde moet hebben voordat je aan marketing gaat beginnen.

Je gebruikt (2x zelfs) Analytics, je zou dan dus moeten kunnen zien waar het fout gaat.

Ik wil verder niet je site afzeiken, maar hoop je punten te bieden waarop je kunt verbeteren. Wat je er mee doet maakt me verder ook niet uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FotW
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 28-09 10:57
Bij BizzPlace staat veiligheid hoog in het vaandel
Misschien zou je dan op z'n minst de login achter een SSL verbinding kunnen gooien? :X

Verder eens met rooot, 24 css files, uitgecommente code in je source, javascript all over the place

"Het laatst door u bekeken" werkt overigens ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10 16:42

TheNephilim

Wtfuzzle

rooot heeft het allemaal netjes en duidelijk verwoord denk ik. Als ik het samen zou moeten vatten, dan blijkt dat de technische aspect nog wat verbeteringen kan gebruiken, maar het belangrijkste is dat je moet na gaan denken over; Waarom (ver)koopt iemand wat via jullie website?

Een goede reden hoeft niet eens een speciale functionaliteit te zien. Een goede gebruikerservaring is ook veel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*snip*
In ieder geval succes met de business.

En jij succes met elders spammen ;) :w

[ Voor 86% gewijzigd door RobIII op 25-02-2014 10:43 ]

• kaiiestan
Duidelijk tips allemaal. Ik ga eerst een spreken met de partij die de technische zaken regelt voor mij

Pagina: 1