Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf bouwen f zo kopen? min core-I3 en SSD+HD of SSHD schijf

Pagina: 1
Acties:

• piethoogland
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 28-11 18:32
Dag tweakers,

Ik ben voor vrienden op zoek naar een huis tuin en keuken laptop voor internetten, downloaden, dvd's braden, films kijken etc. waarschijnlijk 15.6" redelijk grote schijf (minimaal 500 GB)
merkvoorkeur geen Acer of Packard bell,
wel MSI Toshiba, Asus, Lenovo, Samsung,

Ik wil daarin graag een SSHD of een SSD schijf ivm de snelheid van het gehele systeem. Ik ben nu op zoek naar de combinatie die het meeste waar voor je geld levert.
De mooiste oplossing is naar mijn mening gebruik maken van een m-sata slot voor de SSD zodat de schijf en dvd behouden kunnen blijven. Echter bieden de meeste laptops onder de 600 dit volgens mij niet. terwijl er prima een Core i3 te koop is voor ongeveer 450.-
Hier de drie mogelijkheden
  • M-sata + SSD + dvd drive (licht voorkeur)
  • SSHD schijf ter vervangen van de interne + dvd drive SSDH van seagate
  • HD + SSD in hdcaddy en externe dvd drive
Ik had de volgende 3 core i3 laptops op het oog waarbij lenovo het goedkoopste is maar deze biedt maar 1 jaar garantie. Wat zeggen jullie om de reden een ander model of niet? link

vragen:
Heb ik aan de hand van de wensen misschien een laptop over het hoofd gezien?
Wat is beter: Zelf "samenstellen" (hiermee bedoel ik laptop kopen en vervolgens zelf bijvoorbeeld de HD vervangen)
of toch een laptop met standaardlaptopconfiguratie? die ik over het hoofd heb gezien (volgens mij zijn de laptops bijna altijd duurder dan zelf "samenstellen" maar waarom?

Offtopic pricewach vraag:
Je kan tegenwoordig onder hardeschijf type SSD of SSD (msata) aanvinken, levert dit een volledig overzicht van alle modellen op?
Is een mogelijk om bijvoorbeeld alle core i3 cpu's in één keer te selecteren

• .ScorpionSquad
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 13-11 23:06

.ScorpionSquad

Nickname van een 14-jarige

Als ik jou was gooide ik een 256GB SSD in een laptop die ruim binnen je budget past. Goede keuzes zijn de Crucial M500 (heeft bescherming tegen stroomuitval mbv condensatoren) of de Samsung 840 EVO (heeft die bescherming niet, maar dat is minder een issue in een laptop ivm de accu).

Je kan vervolgens de 500GB HDD inbouwen in een USB 3.0 externe doos (hoe heette zo'n ding ook al weer?) en dan heb je een spotgoedkope en snelle externe HDD.

laptops met mSATA en een extra 2.5" HDD slot ga je niet vinden met jouw budget denk ik.

Wat betreft het zelf samenstellen, wat bedoel je hier precies mee? Een laptop zelf bouwen in namelijk zo goed als onmogelijk, of wilde je gewoon wat opties aanvinken op de site van de fabrikant? Dat is namelijk wel een slimme zet.

De pricewatch, op je eerste vraag is het antwoord naar mijn weten 'ja' (als je bedoelt dat je alle laptops met enkel mSATA of enkel SSD of allebei krijgt).
De i3 CPU's zul je zelf allemaal individueel aan moeten vinken, maar pas op! Er zitten veel ULV modellen bij met TDP's van 7-17W. Je moet even bekijken of dat is wat je zoekt.

'Quaevis terra patria' - Desiderius Erasmus | 'Il faut cultiver son jardin' - Voltaire