op 1 HUB: 2pcs inetIP + 4 lokale IP's ?

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb nu van @Home kabel.
maar ik heb 6 computers thuis die natuurlijk allemaal op internet moeten. Daarvoor heb ik nu 1 linuxgateway er tussen zitten.
Maar nu heb ik een 2e ip aangevraagd. En ik dacht, dan stop ik de utp kabel die van de @home modem kom in de hub, sluit ik beide netwerkkaarten van de linuxgateway aan op de hub, met ene netwerkkaart neem ik @home ip en andere ip neem ik lokaal (192.168.1.1) ip, en 1 andere pc neem ik ook een @home ipadres en de rest allemaal 192.168.1.x ips, die dus via de linuxgateway op internet kunenn. dit heb ik al uitgeprobeert, het werkt iedereen heeft internet, alleen alle pc's die via de linuxgateway gaan, is internet heel traag, het vinden van een site duurt heel erg adnormaal lang, en het laden ervan ook... maar eenmaal het downloaden gaat wel weer snel.. hoe kan dit? en is hier wat aan te doen met 1 hub??
(moet ik iets veranderen, netmask, of een protocol of heeft dit met DNS te maken ??)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:20

GaMeOvEr

Is een hork.

Het klinkt heel erg naar DNS.

Die heeft op de één of ander manier moeite met het resolven van de hostname, waardoor het lang duurt dat je op de site komt.

Schijnbaar moet je iets op je linux doos qua DNS aanpassen. wat ? Kweenie. nogal exotische constructie die je nu hebt, daarvoor heb ik er niet genoeg kaas van gegeten.

Sorry. :o

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Vul eens op de andere pc's het dns in van @home... Het lijkt inderdaad er op dat de dns server niet snel te vinden is...

• blaatenator
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-08 09:59

blaatenator

tuut tuut tuut de grtn van

probeer eens een IP adres. Als het idd DNS is, dan zou ie met IP adressen normaal moeten reageren. Die kun je achterhalen door nslookup of pingen naar het URL.
Is dat idd het probleem, check dan eens de instellingen van de clients.
Het zou kunnen dat de volgorde van de gateways of DNS servers niet goed staat, en dat ie eerst binnen het lokale netwerk op zoek gaat, en dan pas naar buiten.
Kan helaas geen definief antwoord geven, maar 'k zou dit eens checken.
Het commando traceroute kan hier uitslag over geven, anders wel route, dan kun je bekijken welke routeringstabellen de pc's bijhouden.
Suc6 iig

Alaaf, waar zijn die smurfen!?!

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hmm thanx..
maar ik had op de clients al dns ingevuld van wxs (195.121.1.34).
De clietns gebruiken dus de linuxgateway om internet te krijgen..
op 2 pc's na, de server natuurlijk en 1 andere pc, die krijgen gewoon @home ip.

Krijg ik btw geen ipconflicten als ik gewoon 192.168.1.x aanvraag op de hub (waar dus ook de @home kabel in zit, in die hub)