Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Tomvanschayk
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
Ik heb een raar probleem. Vanmorgen kreeg ik 3 keer achter elkaar een mail dat er een aankoop van 89,99 euro gedaan was in de playstore. Dat was vooral vreemd omdat ik geen credit card gekoppd heb. Ook van mijn rekening is geen geld afgeschreven. Nu zag ik net dat ik ineens zelf aankopen kan doen(niet gedaan natuurlijk) met een gekoppelde credit card die niet van mij is. Ik heb al een formulier ingevuld via google om het te melden en mijn wachtwoorden veranderd.

Ik ga ervan uit dat het een gestolen credit card is. Wat is wijsheid, proberen de credit card te ontkoppelen van mijn account of wachten tot google het oppikt?

Edit:
Ik heb even via google wallet gekeken en er is nu dus een credit card gekoppeld met daarop wel mijn naam maar een verkeerde postcode. Beetje vreemd dus...

[ Voor 11% gewijzigd door Tomvanschayk op 18-02-2014 13:54 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Vreemd verhaal. Geen bekende van je die dit gedaan kan hebben? Ik zou de credit card sowieso ontkoppelen en dit voorval bij Google melden (maar dat heb je dus al gedaan).

• Jarrichvdv
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-01-2022
Wow; dat is bizar en heel bangelijk eigenlijk! :o

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 21-11 17:08

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Jarrichvdv schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:59:
Wow; dat is bizar en heel bangelijk eigenlijk! :o
Ja, want dalijk kijken ze jou aan en mag je gaan dokken, goede keus om het te melden iig.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 07:12
Tomvanschayk schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:15:

Edit:
Ik heb even via google wallet gekeken en er is nu dus een credit card gekoppeld met daarop wel mijn naam maar een verkeerde postcode. Beetje vreemd dus...
Dit maakt het wel bizar. Ik zou je bank ook even inlichten voor het geval dat. Deze kunnen je verder adviseren.

there's no tweak without the tweaker

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Playstore-aankopen kunnen toch alleen voor het eigen account gebruikt worden? Dus iemand heeft met valse creditcardgegevens aankopen gedaan voor jou, zonder dat ze er zelf van gebruik kunnen maken. Zijn de aankopen bij dezelfde ontwikkelaar gedaan (die dus een deel van het geld ontvangt)?

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• Tomvanschayk
  • Nu online
Kleine update. Ik heb MasterCard gebeld maar die kunnen niets doen. Ik heb zelf geen credit card dus het hield snel op. Ik ga zo even de bank bellen om het uit te leggen. Ik ben opzichte niet bang dat het financiële gevolgen voor mij heeft. De naam op de creditcard klopt dan wel maar de rest niet. De aankopen waren alle aankopen van zogenaamde gems voor Clash of clans. Ik zag dat er kort na de eerste 3 nog 2 pogingen waren gedaan maar die zijn door de credit card maatschappij afgekeurd wegens mogelijk frauduleus gedrag.

Edit:

Ik zie op de google forums dat er meer mensen zijn waarbij dezelfde aankopen zijn gedaan. Het rare is dat bij iedereen daarvoor al een credit card gekoppeld was. Ik zag net in Google Wallet dat er bij de creditcard informatie maar een paar velden zijn ingevuld. Alleen naam, postcode (die niet klopt/bestaat), laatste nummers van het kaartnummer en een soort locatiecode maar daarbij geeft hij al aan dat die fout is. Blijkbaar is dat geen probleem om toch aankopen te doen.

Ik ben benieuwd of ik alle gegevens van google krijg met betrekking tot de gebruikte kaart. Twijfel nog om aangifte te doen van (mogelijke) identiteitsfraude.

[ Voor 38% gewijzigd door Tomvanschayk op 18-02-2014 19:26 . Reden: aanvulling ]

• Prulleman
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01:51
Nextron schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 15:16:
Playstore-aankopen kunnen toch alleen voor het eigen account gebruikt worden? Dus iemand heeft met valse creditcardgegevens aankopen gedaan voor jou, zonder dat ze er zelf van gebruik kunnen maken. Zijn de aankopen bij dezelfde ontwikkelaar gedaan (die dus een deel van het geld ontvangt)?
dit is denk ik het geval, zeker bij aankopen van 90 euro... dat lijkt helemaal opgezet voor fraude zaken...

Strava

• Tomvanschayk
  • Nu online
Ik heb vandaag bericht terug gehad van Google. Ze zien het inderdaad als fraude maar volgens mij begrijpen ze me niet helemaal. In de mail stond dat het bedrag vergoed word op mijn credit card maar het is mijn credit card helemaal niet. Nog maar eens een mailtje aan wagen...

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:17

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Tomvanschayk schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:14:
Ik heb vandaag bericht terug gehad van Google. Ze zien het inderdaad als fraude maar volgens mij begrijpen ze me niet helemaal. In de mail stond dat het bedrag vergoed word op mijn credit card maar het is mijn credit card helemaal niet. Nog maar eens een mailtje aan wagen...
Ze vergoeden nu de creditcard van de gene waar die creditcard van gestolen is, dat is toch prima?

Si vis pacem, para bellum

• Tomvanschayk
  • Nu online
Ik vraag me af of het een gestolen kaart is. Wel heel toevallig dat de naam op de creditcard met mijn naam overeenkomt. Maar goed, heb nu van MasterCard, mijn bank en van google de bevestiging dat het voor mij geen gevolgen heeft.

Enige vervelende was dat vanmorgen ineens mijn googleaccount geblokkeerd was ivm verdachte activiteiten. Kan ik daar weer achteraan...
Pagina: 1