Toon posts:

Een goede gaming headset/microfoon

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal!

Ik ben op zoek naar een goede gaming headset en hoopte dat jullie mij misschien wat advies konden geven. Ik heb inmiddels echt al zoveel problemen gehad met headsets.. Het begon allemaal bij mijn eerste headset; de Turtlebeach PX21. Hier speelde ik ongeveer 3 a 4 maanden mee, zonder problemen, totdat ineens één oordop afbrak. Gelukkig kreeg ik van de Dixons nog een nieuwe maar daar was ik eerlijk gezegd niet zo blij mee. Ik kreeg ineens ontzettend veel last van m'n oren en daarnaast ook nog eens hoofdpijn, wat vrij apart is aangezien het dezelfde headset was. Maar jullie begrijpen natuurlijk dat gamen en hoofdpijn niet bepaald samen gaat. Dus ik besloot om, totdat ik geld had voor een nieuwe headset, mijn webcam te gebruiken als microfoon in Skype en dan maar een cheap headsetje op te doen om alles te kunnen horen. Dit was natuurlijk ook niet bepaald een succes.

Na een tijdje kon ik dan eindelijk een nieuwe headset kopen. Mijn keuze was gevallen op de Corsair Vengeance 2000 (Wireless). Die leek me ideaal; lekker groot, geen geknoei met draden en hij leek me erg comfortabel. Maar na verloop van tijd kreeg ik hier ook weer hoofd- en oorpijn van. En nog 10x zo erg ook. Het is een hele zware headset en valt veel te strak op mijn dunne hoofd. Het enige voordeel aan deze headset is het geluid en dat hij draadloos is.

Voor nu gebruik ik dus weer mijn webcam als microfoon en een goedkoop headsetje. Nu wilde ik dus vragen; hebben jullie toevallig een headset die je mij kan aanraden?
Hij hoeft niet persee draadloos te zijn (wel makkelijk), vooral licht, goede kwaliteit, stevig en je moet er dus geen last van krijgen bij langdurig gamen.
Daarnaast zit ik vaak op skype dus een goede microfoon is wel handig.

Of raden jullie me eventueel een losse microfoon en headset aan? En zo ja, welke microfoon is dan het beste en met wat voor koptelefoon kan je dan settlen? Ik had al een beetje gekeken naar de Blue Microphones Snowball.

Graag hoor ik jullie ideeën! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-05 19:52
Dit was 3 dagen geleden gepost, hier kan je misschien wat ideeen op doen: Kotaku - The Best Gaming Headset

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Wat is eigenlijk je budget? Er zijn namelijk goede koopjes in elk segment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget ligt rond de €100,-.
Ik zal eens kijken naar die link, dankje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Als je nog niets heb gekocht, dan is mijn advies als volgt; vermijd gaming headsets. Koop gewoon een losse mic (Zalman ZM-MIC1 voor een paar eurotjes of een Antlion Modmic), en ga dan voor een degelijke headphone. Prijs/kwaliteit verhouding is bij headsets vaak beduidend lager. Mics zijn vaak erg slecht, en het geluid is slecht tot zo zo. Daarnaast is de headphone markt ook vele malen groter, dus heb je meer te kiezen tussen kwaliteit en designs.

Edit: En over die Kotaku recommandatie; de A50 mag dan een van de beste gaming headsets zijn, maar objectief gezien is die kwa algemene kwaliteiten zeker overgewaardeerd (we spreken hier over 300 to 350€). Ook hierbij is de mic gewoon bagger, en geluid reproductie niets speciaals. Ook zijn er veel gamers die afkomen op het Dolby Headphone dat meer 3D aan je geluid moet toevoegen. Geloof me, zo'n gimmick wil je niet. Al het geluid krijgt een reverb effect waardoor details minder goed hoorbaar zijn. En het is onnodig, want als je 3D geluid wilt horen op een koptelefoon, dan kun je elke koptelefoon gebruiken die je wilt en luisteren naar YouTube: Virtual Barber Shop Hair Cut - 3D Sound (Amazing!!) voor een sample.

[ Voor 47% gewijzigd door PostHEX op 26-03-2014 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNephilim
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-10 14:19

TheNephilim

Wtfuzzle

Inderdaad, de echte 'gaming' headsets zijn vaak niet zo geweldig. Al doen merken als Sennheiser het wel goed hoor, die hebben prima headsets!

Echter moet je vooral uit de buurt blijven van USB gaming headsets. Dat is 9 van de 10 keer gewoon helemaal niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PostHEX
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 10-04-2019
Over USB gaming headsets, mee eens. USB headset/headphone = coil whine.
Pagina: 1