Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
HELP!

Mijn Samsung Galaxy SIII start op met de volgende mededeling:
>>>>>>>>>>>>
Apparaatgeheugen beschadigd

De gegevenspartitie is beschadigd. U moet het apparaat terugzetten op de fabrieksinstelling. Alle gegevens worden gewist.

Button: Apparaat resetten.
>>>>>>>>>>>>

Prima, maar ik wil eerst mijn telefoonnummers opslaan en mijn foto's backuppen!

HOE?!

• Xyanta
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-11 20:08
Kun je het toestel wel nog aan de pc koppelen via usb?
Anders kun je namelijk alsnog bij al je bestanden komen en deze naar je pc backuppen.
En als je de telefoonnummers ook op je sim kaart hebt staan, is er dus niks aan de hand. Dit kun je eventueel controleren door de sim kaart in een andere telefoon te doen en te kijken of je nummers er op staan.

Verwijderd

Topicstarter
Koppelen kan. Samsung Kies programma werkt niet. In apparaatbeheer op de computer zegt ie dat apparaat niet werkt.

Hoe stel ik de computer in dat hij de telefoon als harde schijf ziet?

Alle nummers staan op SIM volgens mij, hopelijk lukt dat in ieder geval!

• Xyanta
Volgens mij moet je telefoon trouwens ook aanstaan wil je verbinding kunnen maken met de PC, maar aangezien je telefoon niet wilt opstarten omdat het geheugen beschadigd is zal dit wel niet lukken.

Wat je nog kunt proberen is om je huidige officiele firmware opnieuw te flashen via odin. Dit zorgt ervoor dat je android systeem opnieuw geinstalleerd wordt, maar je bestanden en foto's blijven dan intact als het goed is (Dit is geen garantie aangezien altijd geadviseerd wordt om een backup te maken voor het flashen. In mijn geval is dit nog altijd goed gegaan en stonden mijn foto's en data nog in de telefoon na het flashen).

Weet je niet hoe dit moet, dan raad ik je aan een tutorial te zoeken op internet, hier zijn er veel van te vinden.

• Momus
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14-01-2019
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:03:
HELP!

Mijn Samsung Galaxy SIII start op met de volgende mededeling:
>>>>>>>>>>>>
Apparaatgeheugen beschadigd

De gegevenspartitie is beschadigd. U moet het apparaat terugzetten op de fabrieksinstelling. Alle gegevens worden gewist.

Button: Apparaat resetten.
>>>>>>>>>>>>

Prima, maar ik wil eerst mijn telefoonnummers opslaan en mijn foto's backuppen!

HOE?!
Voordat het mis gaat, zorgen voor degelijke backup. Ofwel via je Google account, ofwel op andere manieren.

Verwijderd

Topicstarter
@NG00: Bedankt, ga een poging wagen.

@Momus: No shit, Sherlock. (No offence)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 18-02-2014 12:47 ]

• Xyanta
Momus schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:29:
[...]
Voordat het mis gaat, zorgen voor degelijke backup. Ofwel via je Google account, ofwel op andere manieren.
Dat is juist het probleem van TS :P
Hij komt niet meer in zijn telefoon waardoor backuppen niet mogelijk is....
Een nandroid backup via recovery maakt een image van je hele systeem en zal niet baten lijkt me aangezien je dan je hele systeem backuped inclusief de fout in het geheugen (correct me if i'm wrong).
Titanium backup kan TS niet uitvoeren aangezien hij niet in zijn telefoon komt. En een google account backup werkt dan dus ook niet.
De telefoon kan ook niet meer door de computer benaderd worden, dus dan blijft er nog weinig over.

@ PsychoVH: Laat even weten als het je nog gelukt is of niet ;)

Verwijderd

Topicstarter
@NG00: Ik zit nu naar deze te kijken:
http://gs3.wonderhowto.co...odin-for-windows-0142713/

Maar hoe zet ik de downloadknop aan als ik daar niet kan komen...?!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Nu online
Gewoon uitvoeren, dat heeft niets met het wel of niet aanstaan van je telefoon te maken.
Het gaat om de juiste toetsencombinatie.

• Sleepkever
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22-11 00:12
Aangezien het android is, staan al je nummers niet toevallig al op http://contacts.google.com/ ? Wel even met hetzelfde account inloggen als je op je mobiel gebruikte natuurlijk.

En niet toevallig iets van dropbox of google+ geinstalleerd die automatisch je foto's al backupde? Beide pushen tegenwoordig de autobackup aardig dus wie weet gebeurde dat al zonder dat je het echt door had.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hoi PsychoVH, welkom op GoT :w

Ik ontschreeuw je topictitel even. HELP roepen voegt niet zoveel toe. Daarnaast verwachten we ook wat meer eigen inzet en initiatief in je topicstart. Geef dus aan wat je zelf al hebt geprobeerd om het probleem op te lossen en wat je met zoekmachines hebt gevonden.

• Xyanta
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:46:
@NG00: Ik zit nu naar deze te kijken:
http://gs3.wonderhowto.co...odin-for-windows-0142713/

Maar hoe zet ik de downloadknop aan als ik daar niet kan komen...?!
Zoals in de tutorial staat die je in de link stuurt, moet je de 3 knoppen combinatie tegelijkertijd induwen waardoor je in downloadmode komt.

Eerst in jou geval dus waarschijnlijk ff de batterij eruit halen zodat je telefoon uit staat, als je hem niet meer uitkrijgt op de reguliere manier.
Lijkt me vrij duidelijk zoals het omschreven staat in je link ;)

Verwijderd

Topicstarter
Telefoon doet het weer. Helaas is alles weg. Ik ga even wat recovery programmas testen! Iemand tips?

Bedankt voor de hulp so far!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 22-11 10:33
Geen idee, heb nooit recovery programma's nodig. Heb je echt geen Samsung of Google account ingesteld die de boel voor je gebackuped heeft? Ik bedoel, dit is bijna standaard bij het instellen van je toestel. Mocht je de boel weer terug krijgen, stel dat dan in. Het is toch anno 2014 bijna niet meer te geloven dat je alles kwijt bent als je toestel het begeeft. Succes.
Pagina: 1