.be domein doorlinken naar .nl of niet?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenberg80
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-02-2021
De klanten voor mijn bedrijfje komen uit zowel Nederland als België. Ik sta op het punt om mijn .nl domein te upgraden ivm de beperkte mogelijkheden momenteel. Kost uiteraard ook meer. Op het .be domein staat exact dezelfde content als op het .nl domein. Deze zal ik dus ook moeten upgraden, dus dubbele kosten.

Wat is de meest verstandige keuze om te maken om in de zoekmachine-ranking relevant te blijven?

Beide domeinen upgraden en de content spiegelen? of;
Het .be domein downgraden en enkel doorlinken naar het .nl domein? (Ik heb gehoord dat deze mogelijkheid nutteloos is ten aanzien van zoekmachines).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13:55
Het is ook mogelijk om via htacces door te linken naar het .nl domein maar de website als .be te laten zien.
Weet niet of dit goed is voor SEO, maar ik weet wel dat het mogelijk is.

<GoTHC>Daniel#23781 | Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenberg80
Thanks. Rondje Googlen gaf een interessant artikel hierover; http://www.onetomarket.nl...01-redirect-tutorial.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Doorlinken is zinloos. Exact dezelfde content ook. https://support.google.com/webmasters/answer/66359?hl=nl Hoe domeinnaam inzetten?

Dubbele kosten bij upgraden betekend dat je (a) je zaken niet op orde hebt (b) bij een slechte provider zit.
Je kunt ook een groter pakket pakken en daar twee (of meer) domeinnamen aan koppelen. Je deelt dan de resources, maar klinkt in dit geval als goedkoper aangezien je veel content dubbel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Als ik die pagina goed lees moet je deze techniek toepassen

301 Redirecten met Mod_Rewrite

Laat een bericht op dit topic achter als het is gelukt ;)

Edit: Dat wat rooot zegt is wat ik bedoel. Resources delen.

[ Voor 16% gewijzigd door Daniel. op 18-02-2014 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenberg80
Goed. Dus twee min-of-meer verschillende mogelijkheden;

1)
- Het .nl domein upgraden naar het pakket met hogere specificaties zoals ik wil;
- Het .be domein zoals ik nu heb downgraden naar enkel een doorverwijzing en via .htacces 301 redirecten naar de content op het .nl domein.

2)
- Het .nl domein upgraden naar het pakket met hogere specificaties zoals ik wil;
- Bij de hosingprovider informeren of bij dit pakket door de provider een .be extentie kan worden gekoppeld.

Weet iemand wat in dit geval de beste keuze is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
ShittyNL schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:11:
Als ik die pagina goed lees moet je deze techniek toepassen
301 Redirecten met Mod_Rewrite
Maar dan heeft het wel 0,0 invloed op je ranking.
Als je twee exact dezelfde sites hebt, met een andere domeinnaam, waarom heb je ze dan dubbel?

Of je maakt twee land-specifieke sites, of je past je hoofdsite aan zodat deze ook meer BE-bezoekers trekt.

@TS: Optie 2 dus eventueel. Maar als je dan alsnog dezelfde content laat zien op verschillende domeinen, schiet je er niets mee op wat betreft je originele insteek. Het maakt alleen de Nederlanders makkelijker die bedrijfsnaam.nl direct intypen.

Verder beetje afhankelijk van je branche enz. Er zijn véél taalverschillen tussen NL en BE. (openingstijden/openingsuren) en andere omgangsregels (je/u).

Optie 3 is dus twee landspecifieke websites maken. Als dat de moeite niet is, de .nl doorlinken naar de .be. Niet voor Google-ranking, maar voor de bezoekers die je naam rechtstreeks intikken. Let dan wel even op de link hierboven van Google.

Je kunt je .be ook doorlinken naar bedrijfsnaam.nl/belgie waar je specifieke info weergeeft voor de Belgen. En zo zijn er nog wel meer oplossingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel.
Ik denk dat je dit zoekt.

http://www.sitedeals.nl/h...ien-gegevens-website.html

Zo lijken het 2 onafhankelijke sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robvandenberg80
Dank je rooot. Wat ik dus uit jouw verhaal opmaak is dat het puur aankomt op content en hoe deze is geschreven. Google houdt dus geen rekening met .be of .nl maar enkel met de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
@ShittyNL: Sitedeals als referentie? :+ Bovendien zit je nog steeds met dubbele inhoud.

@rob: http://googlewebmastercen...ti-regional-websites.html
Pagina: 1