Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhysicalMagic
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 08-04 22:28
Aangezien ik er gek van werd dat ik bij het opstarten van mijn computer altijd mijn wachtwoord in moest voeren, heb ik op internet even opgezocht hoe ik dit uit kon zetten. Uiteindelijk ben ik bij deze (was een andere maar de stappen die ik moest volgen zijn precies hetzelfde als hier) guide uitgekomen.

Linkje

Nadat ik de guide had voltooid vroeg Windows of ik me nu eerst af wilde melden.. Dat deed ik, en hier begon de ellende.. :P

Het wachtwoord dat ik zojuist had ingevoerd is volgens Windows onjuist. En het inloggen via PIN of een plaatje kan niet meer.. Hij geeft hierbij aan dat de 'inschrijving voor aanmelding met een pincode een oud wachtwoord bevat', en hierdoor zou ik me moeten aanmelden met een 'nieuw wachtwoord'..

Gevolg is nu dus, dat ik niet verder kom dan het inlogscherm, in plaats van dat hij deze overslaat (wat oorspronkelijk de bedoeling was van deze actie).

Ik heb op internet wel gelezen dat je een reset USB/CD kan maken, maar dat moet via Windows 8.. En dit is mijn enige PC met Windows 8.. Ik heb nog wel een PC met windows 7 en ik typ nu op een MacBook..

Heeft iemand enig idee hoe ik nu toch op mijn PC kan komen en/of het admin password kan veranderen?

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schnoop
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-06 10:37
Je kan proberen in safemode te booten (F8 tijdens opstarten), wellicht dat je hier via de hidden admin-login je wachtwoord kunt resetten.

Anders is The Ultimate Boot CD een andere optie om je ww te resetten (of verwijderen).