Zeer trage USB 3 poorten op HP Elitebook Folio 1040

Pagina: 1
Acties:

• Lounge Deluxe
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Beste Tweakers, ik heb onlangs mijn nieuwe werklaptop mogen ontvangen, een prachtige HP Elitebook Folio 1040. Ik heb daar een Fantec 225U3 eSata/USB 3.0 enclosure op aangesloten met een Samsung 830 120GB ssd. De AS SSD score is echter dramatisch (78) en de real life feel uiteraard ook.

De juiste chipsetdrivers zijn geinstalleerd, Windows 8.0 Enterprise is het OS.

Ik heb al het nodige Google-werk gedaan, maar kan eigenlijk geen oplossing vinden voor deze bijzonder lage USB 3.0 snelheid op beide UBS 3.0 poorten.. Ik heb dezelfde enclosure en ssd via eSata op een andere HP laptop aangesloten, en daar haal ik een AS SSD score van minimal 450 (tegen slechts 78 via USB 3.0 op mijn nieuwe HP Folio 1040).

Heeft iemand nog een suggestie hoe de snelheid wat omhoog te krijgen via USB 3.0?

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img854/1825/mwo2.png

En dezelfde enclosure en drive via eSata op een andere HP laptop met ook Win 8 Enterprise

Afbeeldingslocatie: http://imageshack.com/a/img853/7861/d650.png

• Quadradial
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20-01 09:44
Kan je eens in je BIOS kijken of er iets in staat voor USB 3.0?

Anders lijkt me toch echt een driver issue..
probeer deze nog eens te installeren (link)

edit: Heb vaker gezien dat de driver alleen niet het gewenste resultaat geeft en dat je dan ook echt het hele pakket dient te installeren. Dus downloaden en installeren indien alleen de driver is gebruikt ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Quadradial op 18-02-2014 09:57 ]

Being offended is feeling your displeasure at the fact that not everyone cares as much about the exact same things as you.

• Thc_Nbl
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-01 21:15
en wat als je met de samsung tool kijkt, service geoptimaliseerd, is de boel aligned?
staat allemaal in je samsung software magican.

ehhh.. noppes

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Quadradial schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:55:
Kan je eens in je BIOS kijken of er iets in staat voor USB 3.0?

Anders lijkt me toch echt een driver issue..
probeer deze nog eens te installeren [..]
Thanks, het Bios bevat niets voor USB behalve de optie om legacy te ondersteunen of niet. Die chipset drivers heb ik al geinstalleerd, ook die van de Intel site geprobeerd die iets nieuwer zijn, maar de slechte USB 3.0 resultaten veranderen er helaas niet door.
Thc_Nbl schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:58:
en wat als je met de samsung tool kijkt, service geoptimaliseerd, is de boel aligned?
staat allemaal in je samsung software magican.
Dat werkt helaas alleen met interne drives, niet via USB. Overigens zijn de resultaten via eSata veel beter dus alignment etc lijkt goed te staan (bevestigd ook AS SSD)

• Jolke
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 25-01 12:54
Met de juiste chipset drivers geïnstalleerd, bedoel je daarmee die van de chipfabrikant zelf, of die HP ter beschikking stelt? Is het de laatste versie van de drivers?
Andere HP laptop waarop je getest hebt, had ook Windows 8 als OS?

Om drivers tov hardware uit te sluiten, kun je een LiveCD/USB-stick gebruiken en onder Linux testen.

• Lounge Deluxe
  • Niet online
Yep ik heb ze van zowel HP (via de supportpagina van de Folio 1040) als Intel gedownload en geprobeerd. Als je die van HP over die van Intel wilt kopieren, krijg ik netjes een melding dat er nieuwere drivers overschreven dreigen te worden, en de vraag of ik dat echt wil of niet. USB 3.0 resultaten onder beide chipset driver-versies zijn vergelijkbaar.

Ik zal inderdaad eens een live USB downloaden en proberen. Zit daar een testprogramma voor USB in of moet ik nog iets daar voor installeren?

• pindamaster
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 17:44
Heb je al deze ssd behuizing al op een ander aparaat getest met usb 3.0? Het kan namelijk ook zo zijn dat de sata3 naar usb3.0 bridge chip in ssd behuizing niet zo snel is omdat hij bedoeld is voor hdd's
Pagina: 1