verschijnselen ris, Magic trackpad beter dan Magic Mouse

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
Hallo,

Ik gebruik sinds een tijdje de rMBP en daarbij ook de Magic Mouse. Op zich een hele fijne muis, maar toeval of niet, ik heb wel rsi verschijnselen sinds ik die muis gebruik, vooral in mijn duim. Weet niet of het komt omdat de MM zo dun en plat is, of iets anders, maar de klachten zijn er sinds ik de mm gebruik.

Ik denk eraan de Magic Trackpad aan te schaffen. Zal ik hiermee minder last hebben van rsi achtige verschijnselen? Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marinusvw
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12-09 13:43
Ik heb zelf een Magic Trackpad. Ergonomisch gezien is het een enorme verlichting voor mijn hand maar ik moet er wel bij zeggen dat het enorm wennen is om van een muis naar een trackpad te gaan.
Na zo 1,5 jaar de trackpad in gebruik te hebben ben ik er eigenlijk helemaal aan gewend en wil eigenlijk helemaal niet iets anders meer voor bij mijn MBP.

Ik gebruik het trouwens i.c.m. de bluetooth keyboard en heb ze met de Magic Wand aan elkaar vastgezet:
http://store.apple.com/nl.../A/twelve-south-magicwand

Mechanical Engineer | Stay calm and drive a Classic Mini Cooper | My mini doesn't leak oil, it marks it's territory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
trackpad werkt heerlijk maar toch zou ik voor een aantal zaken nog wel ergens een muis in de buurt willen hebben...

de aanschaf van een trackpad werkt maar is ook hetzelfde als je trackpad op de macbook. Gebruik je deze op een standaard? Anders is het namelijk overkill om de trackpad aan te schaffen terwijl je er al een hebt

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister9
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-10 11:44
koentjuh1987 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:58:
trackpad werkt heerlijk maar toch zou ik voor een aantal zaken nog wel ergens een muis in de buurt willen hebben...

de aanschaf van een trackpad werkt maar is ook hetzelfde als je trackpad op de macbook. Gebruik je deze op een standaard? Anders is het namelijk overkill om de trackpad aan te schaffen terwijl je er al een hebt
Ik vind trackpad van mijn mbo heerlijk werken. Maar ik vind het niet prettig om 'm als "hoofdmuis" te gebruiken omdat ik dan de hele dag met mijn hand en arm midden op mijn laptop zit, ipv ernaast zoals met een muis. En da's geen prettige werkhouding. Ik ben ook van plan om mijn Magic mouse ook te houden voor erbij, voor dingen die echt met een muis beter en preciezer zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driedees
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17:15
Ik vind die Magic Mouse maar een onding >:) Kreeg 'm voor het eerst bij een iMac die in 2009 kocht, toen na 2 dagen ingeruild voor een Logitech MX5xx-serie. Kon echt niet wennen aan het platte design en vond 'm ook te smal.

Sinds de losse Trackpad er is gebruik ik 'm. Zo'n losse trackpad is voor mij ideaal, snel aan gewend, ook voor precisiewerk. Heel soms pak ik nog een gewone muis erbij, bijvoorbeeld voor moeilijke selecties uit de losse pols in een fotobewerkingsprogramma. Bij m'n nieuwe iMac heb ik ook geen moment getwijfeld tussen de Magic Mouse en de Trackpad, alleen een Trackpad bij besteld. M'n Magic Mouse heeft via Marktplaats een nieuwe eigenaar gevonden, die zweerde weer bij de MM - zo heeft iedereen uiteraard zijn voorkeuren.

@ koentjuh: het is echt een wereld van verschil om die losse Trackpad te gebruiken hoor, die leg je neer waar jij het wilt. Zoals mister9 ook al zegt, je hebt dan niet die "onnatuurlijke" houding waarbij je arm steeds midden in je werkveld ligt.

It's always funny until someone gets hurt and then it's just hilarious. FNM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07-10 17:12
driedees schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:11:
@ koentjuh: het is echt een wereld van verschil om die losse Trackpad te gebruiken hoor, die leg je neer waar jij het wilt. Zoals mister9 ook al zegt, je hebt dan niet die "onnatuurlijke" houding waarbij je arm steeds midden in je werkveld ligt.
klopt dat ben ik met je eens. Maar wist niet dat ts de laptop als zodanig zou gebruiken. Voor de ergonomie is het dan al helemaal goed om er een laptopstand bij te gebruiken.

...

Pagina: 1