Corsair H100 met zwembad

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-10 13:55
Gisteren voor een leuke prijs (€60) een nieuw gesealde Corsair H100 set weten te kopen. Eenmaal thuis geopend en…een zwembad met koelvloeistof. De zak waarin de pomp en radiator zitten is nat, de kartonnen binnendoos is nat en de pomp zelf heeft zelfs enkele roestende schroeven. Het lijkt er op dat de pomp niet stevig meer in elkaar zit, waardoor hij daar lek is geraakt. De bovenkant (met het logo en de knop) tordeert ten opzichte van de onderkant (met slangaansluitingen).

Afbeeldingslocatie: https://imagizer.imageshack.us/v2/440x330q90/855/yghl.jpg

Heb hem via Marktplaats gekocht en opgehaald.
-Geen bon dus geen (Alternate, stickertje zat er nog) garantie
-Geen pakketpost geweest dus geen PostNL verzekering
-De doos was nog gesealed en gloednieuw, dus ik kan het de verkoper ook niet kwalijk nemen

Heb nu mijn hoop geplaatst op de laatste mogelijkheid: een supportcall ingediend bij Corsair. Iemand een idee of ze coulant zijn voor zulke situaties? En of er in NL nog een kantoor zit?

€60 is voor de hele set niet duur, maar vrij prijzig als ik alleen die twee basic fans kan gebruiken :-(

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01-10 07:53

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Corsair kennende gaan ze dit netjes voor je oplossen.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrious
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-09-2016
denk ook wel dat ze dit gaan oplossen, kan wel even duren want zover ik weet hebben ze geen kantoor in NL

They say that nobody is perfect. Then they tell you practice makes perfect. I wish they'd make up their minds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Corsair is een van de bedrijven die alles heel netjes gaan oplossen:
1. je stuurt een mail naar corsair (te vinden op de corsair site), of je belt naar corsair.
2. je geeft je garantie code (die staat ergens bij de gebruiksaanwijzing in de doos).
3. je krijgt een nieuwe koeler toegestuurd.

Soms willen ze dat je voor de zekerheid een foto maakt om te bewijzen dat die echt stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Bedankt voor de reacties. Ook fijn om te horen dat Corsair hier uit ervaring netjes mee om wil gaan.

Ik heb gisteravond al een service ticket aangemaakt (geen RMA, eerst vragen wat de opties zijn) op de Corsair site met uitgebreide info & code's en een hele kudde foto's. Ik ben zo'n type die foto's maakt vanaf het uitpakken van het plastic - de overview van de doos - tot aan de waterpret op mijn bureau...

Een foto dat het écht een ongebruikt product is, is niet moeilijk (seal, de standaard laag koelpasta etc). Een foto dat het écht een defect is, is lastiger. Hoe zet je een lekkage op de foto, zonder dat je iets overduidelijks kapot hebt zoals een gat in een slang?

Tenslotte ook nog hoop vanuit de verkoopster: ze is druk op zoek naar een aankoopbon.

[edit] leuk detail trouwens, dit is de tweede keer dat ik een gloednieuw (gesloten) waterkoelingsset koop via Marktplaats. Mijn vorige (Antec Kuhler 620 H2O) was...ook lek in de doos. Gaat dat zo vaak mis? :o

[ Voor 12% gewijzigd door X-Kiwi op 18-02-2014 13:37 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt beschrijven waar bijvoorbeeld de vloeistof uitkomt, hoe oud ie is, etc. Omdat meestal geloven ze je wel, zeker als je goed kunt beschrijven waar de lekkage is enzo.

Kortom: Zeg tegen de service van Corsair dat er gewoon een lek in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Meestal wanneer je contact opneemt met corsair krijg je gewoon een nieuwe koeler toegestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoundWind schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:31:
Meestal wanneer je contact opneemt met corsair krijg je gewoon een nieuwe koeler toegestuurd.
Altijd eigenlijk, ik had zelf een koeler en die deed het na ongeveer 1 jaar niet meer: opgestuurd -> ik kreeg gewoon een nieuwe. Geen gedoe, geen gezijk, gewoon gelijk na 3 werkdagen de nieuwe koeler binnen (Corsair AF 120)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Opgestuurd naar welk land, als ik mag vragen?

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De foto's + Bericht + Warranty code

De fans (in jouw geval de cpu koeler) mag je gewoon zelf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Er zit geen warranty code in de doos. Maar wel code's op de radiator etc.

Men heeft de belofte 'reactie binnen 24h' in ieder geval niet gehaald bij Corsair.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeefHazard
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-10 18:46
Had ooit een kapotte deur van mijn 600T case en 3 dagen na het filen van een RMA had ik opeens een nieuwe deur op de mat. Later begaf de regelunit van de pomp van mijn H100 het, teruggestuurd, keurig een nieuwe gekregen. Die support zit wel snor.

R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Ik zal vast te ongeduldig zijn - maar de 'reactie binnen 24h' had men er niet bij hoeven te zetten...pff

Kiwi !

Verwijderd

X-Kiwi schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 21:38:
Ik zal vast te ongeduldig zijn - maar de 'reactie binnen 24h' had men er niet bij hoeven te zetten...pff
Ik weet ook niet waar we die reactie terug moeten vinden :P

Verwijderd

Corsair is wel goed met garantie etc.
Had een tijdje terug een voeding overgenomen maar zonder bon en de voeding is dus stuk gegaan.
Heb toen RMA aangevraagd en het serienr gegeven van de voeding en toen kreeg ik gewoon netjes een RMA label. Voeding opgestuurd en een week later een nieuwe in huis.
Prima bedrijf :)

• X-Kiwi
Reageert men wel op RMA dan? Want ik heb het mailtje maandag ontvangen 'an employee will respond within one business day".

Waar moest je de voeding naartoe sturen (qua land)?

Kiwi !

Verwijderd

Ja ze reageren wel hoor!
Heb je wel RMA aangevraagd via de website van Corsair?

http://corsair.force.com/

Gewoon hier in NL.

Verwijderd

Toen mijn corsair fans kapot gingen hoefde ik ze nergens naartoe te sturen. Gewoon warranty code doorgeven, vertellen wat er was en ik kreeg nieuwe.

Verwijderd

Ik denk dat het bij een fan ook niet echt uit maakt.
Als je praat over een voeding of een zoals bij X-Kiwi het geval is, een lekkend product, dat ze daar wel even naar willen kijken.
Anders gaat het wel heel gemakkelijk en kun je Corsair gewoon voor de gek houden en geld gaan verdienen door een defect product op te geven en vervolgens het nieuwe product voor een leuk bedrag te verkopen :P
Denk niet dat Corsair daar op zit te wachten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 21:44:
Ik denk dat het bij een fan ook niet echt uit maakt.
Als je praat over een voeding of een zoals bij X-Kiwi het geval is, een lekkend product, dat ze daar wel even naar willen kijken.
Anders gaat het wel heel gemakkelijk en kun je Corsair gewoon voor de gek houden en geld gaan verdienen door een defect product op te geven en vervolgens het nieuwe product voor een leuk bedrag te verkopen :P
Denk niet dat Corsair daar op zit te wachten.
Nee dat denk ik ook niet, een iets te groot prijs verschil :9. Maar ik denk als ik elke maand een defecte fan ga melden dat ze ook even vragen of ik er een kan opsturen :P

Verwijderd

Ja dat denk ik ook wel :P " Och daar heb je hem weer met zijn kapotte fans"
Ik denk dat X-Kiwi het beste kan doen zoals ik al gemeld heb.
Dan moet het wel goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Nou..de snelheid en makkelijkheid van Corsair is toch niet zoals jullie hier benoemen.

Heb vanmorgen eindelijk reactie gekregen - een korte:

"stuur de originele bon op en dan gaan we reviewen of we hier iets mee kunnen"

Ja als ik de originele bon had - dan was ik wel 10min verderop naar de Alternate gereden!
Begrijp uit jullie berichten hierboven dat enkel omschrijving + garantiecode voldoende (tot nu toe) was.

[edit] ik krijg net mail binnen van de verkoopster: ze heeft de originele Alternate bon gevonden! Ik ga eens met Alternate bellen..veel makkelijker/sneller

[ Voor 15% gewijzigd door X-Kiwi op 21-02-2014 09:18 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Gebeld met Alternate. Garantie met iemand anders haar bon is geen probleem.
Ze gaan hem dan opsturen naar de fabrikant en die gaan er dan over oordelen.

Waar ligt het verschil nu dan precies?
- Garantie via Alternate: ze zijn de bon nodig, sturen hem op naar Corsair en die bepaald verder.
- Garantie via Corsair: in elke corsair doos zit een bonnetje 'garantie altijd rechtstreeks naar Corsair!', ze zijn ook de bon nodig en gaan er dan over oordelen.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Goedemorgen X-Kiwi,

Dan zal ik gewoon de bon regelen en rechtstreeks contact met Corsair houden, dat gaat naar mijn mening sneller dan via de winkel.
Dat is dan mijn ervaring ;)
Het is dus duidelijk dat elke ervaring weer anders is dus dan zou ik gewoon doen wat er gevraagd word om langdurige te moeten wachten te voorkomen.

Anders moet je eerst naar de winkel opsturen, die sturen hem op naar Corsair, en dat duurt dus langer dan als je het rechtstreeks naar Corsair stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bbblije
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-09 21:12

bbblije

Riiiiight

Mijn Corsair garantie is toen der tijd enorm snel en prettig verlopen. Ik heb toen enkel het product nummer en de winkel moeten invullen waar ik het gekocht had. Paar dagen daarna kwamen ze het product zonder vragen omwisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo is het bij mij ook ongeveer gegaan.
Heb alleen serienummer doorgegeven en het probleem.
RMA label ontvangen en opgestuurd.
Voedingen worden getest dus dat kan wat langer duren maar had ook binnen ander half week een nieuwe.

Ben benieuwd hoe het gaat X-Kiwi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Ik vraag mij nog steeds af waarom ze er 'STOP, only return to us' briefjes bij doen (was ook bij mijn C70 kast zo) dat garantie rechtstreeks via Corsair moet lopen. Bij Alternate had ik hem vrijdag af kunnen geven en dan was hij nu misschien al bij Corsair binnen?

Mail @ 00:30: "RMA has been approved, please follow the instructions"

[ Voor 40% gewijzigd door X-Kiwi op 24-02-2014 01:05 ]

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geen idee waarom dat zo is :P

Over het algemeen als je weet hoe RMA bij Corsair aanvragen in zijn werk gaat, gaat het wel vrij snel hoor. ;)
Nu is het wachten op een mailtje met de link naar RMA label.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 15:15:
Ik heb geen idee waarom dat zo is :P

Over het algemeen als je weet hoe RMA bij Corsair aanvragen in zijn werk gaat, gaat het wel vrij snel hoor. ;)
Nu is het wachten op een mailtje met de link naar RMA label.
Ik hoop dat ik geen ervaring krijg in RMA aanvragen ;)

Het label zat er direct al bij, dus hij is al verzekerd verzonden.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Masvic
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 02-10 14:17
Goede ervaringen met Corsair hier ook, zelf de kabel gesloopt - toegegeven in mail - en toch heel netjes een nieuwe gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Hij is weer binnen! Nouja..het is een andere set geworden: ze hebben de nieuwe H100i opgestuurd :)

Eenmaal een RMA ticket gekregen - is het erg snel gegaan. Achteraf gezien was het hele proces waarschijnlijk sneller gegaan als ik direct een RMA had aangevraagd ipv een algemene ticket.

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Moet je blij mee zijn. Betere fans en een 100x betere en stillere pomp.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Man wat heb jij een mazzel. Een h100i is vele malen beter en stiller dan een gewone h100, mooi dat het probleem is opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Ja inderdaad wel blij mee..ook het gekleurde logo vind ik wel grappig er op.

Weet nog niet of ik de standaard fans houd - qua reviews zijn ze wel goed (pure SP fans) maar ze kunnen best veel herrie maken. Misschien de Corsair 120SP Quiet er op schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://oi58.tinypic.com/jsfuoj.jpg

Ga hem nog niet monteren, eerst uitvogelen hoe ik mijn fans wil hebben + een nieuwe voeding bestellen. Misschien wel een Corsair RM serie..als dank voor de goede service ;)

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
Hmm ik kwam zelf voornamelijk laaiend enthousiaste reviews tegen - en ook niet van de minste clubs (Guru3D "the RM 650 is simply a rock solid product that will be recommended"..een andere club had het zelf over dat een GOLD award te laag zou zijn..) maar Techpowerup heeft het inderdaad over "low quality caps" terwijl hij de ripple tests goed door komt.

Ik dacht trouwens aan de 650 versie, die verschilt blijkbaar van de 750 en 850. Maar mijn huidige, 5 jaar oude, CM M520 is wel aan de krappe kant met overclock, h100i, redelijke gpu en veeeel fans.

[ Voor 5% gewijzigd door X-Kiwi op 28-02-2014 23:46 ]

Kiwi !

Pagina: 1