Equalizer op Yamaha rs 500

Pagina: 1
Acties:

• robertvanderlug
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 27-01-2023
Hoi

Heb al het een en ander uitgezocht maar wordt niet echt wijzer. Wil graag mijn geluid iets bij kunnen stellen. Ik vroeg mij af of er een equalizer op mijn Yamaha rs500 kan. Zo ja op welke aansluiting? Heb aan de voorkant wel een draai knop met REC tape enzo. Maar lijkt me niet dat die op de tape poort zelf moet want dan moet die daar ook op staan en kan ik mijn cd input niet kiezen omdat mijn eq op die tape staat.

Misschien zeg ik het helemaal verkeerd

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Equalizers zijn pas écht nuttig/effectief als je ze kunt in zetten tussen een losse voorversterker en een aparte eindtrap.

De RS500 is een versterker welke je daarvoor zou kunnen gebruiken, alleen moet je alles dan via de "zone 2" laten lopen én dus via een extra eindtrap.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• robertvanderlug
wimmel_1 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:53:
Equalizers zijn pas écht nuttig/effectief als je ze kunt in zetten tussen een losse voorversterker en een aparte eindtrap.

De RS500 is een versterker welke je daarvoor zou kunnen gebruiken, alleen moet je alles dan via de "zone 2" laten lopen én dus via een extra eindtrap.
Via een extra eindtrap? Wat bedoel je precies? Kan ik hem gewoon op zone 2 aansluiten?

• robertvanderlug
Probleem is dat ik wat diepe bassen mis. Heb die versterker vanmiddag dan gehaald en er staan Klipsch f2 speakers tussen 38-22.000 hz

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Via die "Zone 2" werkt je Yamaha alleen als pre-amp. "voor versterker" (waarop je de bronnen aansluit) en doet verder niks dan 't analoge signaal doorsturen.. Dat signaal kun je aanpassen met een "equalizer" en vervolgens met een eindversterker naar je speakers sturen..

• robertvanderlug
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:11:
Via die "Zone 2" werkt je Yamaha alleen als pre-amp.voor versterker (waarop je de bronnen aansluit) en doet verder niks dan 't analoge signaal doorsturen.. Dat signaal kun je aanpassen met een "equalizer" en vervolgens met een eindversterker naar je speakers sturen..
En is het niet anders op te lossen op REC in en out ofzo

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Alles wat via "Rec-In" naar binnen komt is te beïnvloeden, maar wil je dat? Je gaat je RS500 dan als eindtrap inschakelen en niet meer als voorversterker (alles komt over je TAPE-IN naar binnen).

[ Voor 11% gewijzigd door Will_M op 18-02-2014 00:19 ]

• robertvanderlug
wimmel_1 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:17:
Alles wat via "Rec-In" naar binnen komt is te beïnvloeden, maar wil je dat? Je gaat je RS500 dan als eindtrap inschakelen en niet meer als voorversterker.
Nee wil ik uiteraard niet. Maar vind het vervend want ik heb denk een akostiek probleem. In de winkel hoorde ik diepe bassen en thuis niet

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:28

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Maar, welke versterker heb je nu staan?

Een rs500? Of een rxv659?

En waar is je losse subwoofer gebleven (kef of eltax). En heb je de dali asx8000 nog? Geeft die wel bas?

En, moeten wij nu de manual van de rs500 gaan lezen om je te vertellen dat er geen equalizer out/in aanwezig is op deze versterker?

Wat je kan doen is cd > eq > versterker. Dan heb je alleen eq op je cd. Maar dat had je zelf uiteraard ook al bedacht... ;)

Wise enough to play the fool

Pagina: 1