Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik heb een vraag waar hier mogelijk iemand een antwoord weet
Ik werk in een klein bedrijf dat onder de CAO kleinmetaal valt, het is een
bedrijf waar alles openlijk besproken kan worden.
Ik heb de vakantie-snipperdag kaart van vorig jaar gekregen met het verzoek
deze te controleren als deze juist is die bijgehouden is door de administratieve
medewerker - bazin.
Wij werken 40 uur in een 38 urige werkweek dus we hebben 1 middag in de
2 weken een ATV middag vrij.
Nu heeft ze bij alle werknemers in de vakantie de ATV middagen laten vervallen
en een hele vakantie dag afgeschreven, wat in mijn geval 2 middagen zijn en volgens mij
ook de dagen dat ik op vrijdag 's morgens ook vrij had.
Ik heb haar daar op aangesproken en volgens haar is dit juist, volgens mij dus niet.
Ik moet er wel bij vermelden dat dit soort dingen bij ons gerust op een redelijke
besproken kunnen worden.

Weet iemand hier hoe de regels hier van zijn ?????

[ Voor 0% gewijzigd door gambieter op 17-02-2014 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chime
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-09 12:46
Als ik zo wat opzoek op het internet staat of valt alles met hoe het in de CAO of het eigen arbeidsreglement staat.

Dus die best eens doornemen.

http://www.innofood.org/n...anden-over-atv-dagen.html

http://www.proz.com/kudoz...dagen_en_vrije_dagen.html

Het zou op zich kunnen dat de bazin gelijk heeft.
Uiteindelijk is dat een soort van compensatie omdat je eigenlijk teveel werkt, 40 uren / week ipv 38 uren.
Tijdens de vakantie wordt er niet gewerkt => geen compensatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Dat ligt er maar net aan hoeveel uur vakantie hij/zij moet opnemen

[ Voor 3% gewijzigd door toolkist op 17-02-2014 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ze voor een week vakantie 38 uur afschrijven i.p.v. 40 is dat prima. Ze kunnen geen 40 uur afschrijven want ze betalen voor 38 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkKnight
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 31-08 23:32

DarkKnight

Narf

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 07:54:
Als ze voor een week vakantie 38 uur afschrijven i.p.v. 40 is dat prima. Ze kunnen geen 40 uur afschrijven want ze betalen voor 38 uur.
^^ Dit. Logisch dat je geen ATV kríjgt voor een week waarin je niet 40 uur werkt. Maar het betekent ook dat ze maar 38 uur verlof mogen afschrijven voor een week vakantie.

Asus N61Ja -> Surface Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timo002
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Volgens mij heb je gewoon gelijk. Als je bv 25 vakantie dagen hebt en 14 ATV dagen. Dan heb je na 3 weken bouwvak vakantie nog 10 vakantie dagen en 14 ATV dagen. Of je hebt nog 24 vakantie dagen en 0 ATV dagen. Dat is maar net hoe je de dagen boekt. Maar waarschijnlijk zijn er een stuk of 6 ATV dagen vastgelegd.

Het kan wel zijn dat ze 4 vakantie dagen en 1 ATV dag per vakantie week gerekend hebben. Maar dan zou je dus 2 vakantiedagen over moeten houden.

Vergeet ook niet dat je ATV dagen die je niet opgenomen hebt aan het einde van het jaar vervallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 02-10 17:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

En volgens mij niet. Bovenwettelijke vakantiedagen vervallen na vijf jaar bij ons. Wettelijke vakantiedagen na anderhalf jaar.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arthas
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 01-09 11:14
TS heeft volgens de CAO 13 dagen (=104 uur) ATV en die worden als eerste opgemaakt.
Allereerst door 13 dagen over het hele jaar te verdelen en iedere twee weken een middag (4 uur) vrijaf te geven.
Daarmee is de ATV weggeroosterd. Een ochtend vrijnemen kost TS dus in principe direct vakantieuren.

Je kunt de ATV en de vakantieuren in de urenadministratie ook verwerken door allereerst ATV op te maken en vervolgens vakantieuren.
Vakantieuren kunnen namelijk wel meegenomen worden naar het volgende jaar. Afhankelijk van de CAO zelfs tot 5 jaar. (CAO klein metaal is de meest gunstige CAO op dit gebied). Eerst de ATV opmaken is dus gunstiger voor de werknemer. Ook al ziet de werknemer dit als vakantie.

Een vrije ochtend kost de TS dan allereerst geen vakantieuren, maar ATV uren. Mocht 2 januari en 3 januari bijvoorbeeld een verplichte vrije dag zijn binnen het bedrijf van TS, dan zijn dat ATV dagen en geen vakantiedagen. De vrijdag na Hemelvaart is vaak ook zo'n dag.
DarkKnight schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:41:
[...]

^^ Dit. Logisch dat je geen ATV kríjgt voor een week waarin je niet 40 uur werkt. Maar het betekent ook dat ze maar 38 uur verlof mogen afschrijven voor een week vakantie.
Heeft TS een contract voor 40 uur per week met 13 dagen ATV of een contract voor 38 uur per week met 13 dagen ATV?
Volgens mij is het eerste het geval en dat bepaalt gelijk de vraag hoeveel vakantieverlof er opgenomen wordt in een week vakantie: 40 uur. Je zegt het zelf al: Er is namelijk geen ATV in die week.
Is het tweede het geval, dus 38 uur met 13 ADV dagen, dan heb je gelijk en mag er maar 38 uur afgeschreven worden als vakantie.

Tip voor TS: Houd zelf je ATV en vakantieuren bij.

"A person ignorant of the possibility of failure can be a halfbrick in the path of the bicycle of history" - Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riesjaar
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10-09 19:36
Ik heb vandaag van mijn bazin te horen gekregen dat ik gelijk heb.
Allemaal bedankt voor de info.
Zo zie maar weer dat er toch verschillende gedachtes zijn over
iets wat toch eigenlijk heel simpel lijkt.

Ik houd de ATV en vakantiedagen zelf bij zodoende kwam ik achter het verschil
van de overblijvende dagen
Pagina: 1