2 pci-e 6+2 naar 6+2 kabels om mijn gpu van stroom te voorzi

Pagina: 1
Acties:

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Topicstarter
Hallo mede tweakers .

Ik heb jullie hulp nodig .

Ben opzoek naar 2 pci-e 6+2 naar 6+2 kabels om mijn gpu van stroom te voorzien .(zie foto)

Afbeeldingslocatie: http://img1.gram.pl/imgs_ZASBEQOBU0018_6.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i1.wp.com/leobiendurana.files.wordpress.com/2012/09/msi-gtx-670-pe-37.jpg

Ik heb al heel wat shops afgezocht maar kom er niet uit.
De pci-e kabel die bij mijn voeding zat ben ik helaas kwijt vandaar mijn zoektocht.

Het liefst zou ik gesleevde kabels hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door Japiegsxr op 17-02-2014 23:11 ]

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Welke voeding heb je? Ik zou sowieso bij hetzelfde merk blijven aangezien de exacte layout nog wel eens kan verschillen.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
mitsumark schreef op maandag 17 februari 2014 @ 23:18:
Welke voeding heb je? Ik zou sowieso bij hetzelfde merk blijven aangezien de exacte layout nog wel eens kan verschillen.
pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W CM

Daar zijn geen losse kabels voor te koop of je moet een hele bundel halen en dan zit er maar 1 zon pci-e kabel bij :'(

[ Voor 14% gewijzigd door Japiegsxr op 17-02-2014 23:24 ]

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Zijn idd niet makkelijk te vinden maar toevallig had een maat van me laatst 2 van deze besteld :

http://www.alternate.nl/S...uct/1045383/?event=search

en hier ook nog te krijgen :

http://www.amazon.de/Silv...verStone+SST-PP06B-PCIE55

Hij is ook nog wel bij wat andere zaken verkrijgbaar (azerty bv.) maar daar is ie weer een stuk duurder

-Edit-

Het is wel zo dat de kabels eigenlijk een bepaalde pasvorm moeten hebben om in de voedings ingangen te passen. Ik zie dus simpel gezegd bij de uitgangen van jouw voeding dat de middelste 2 pinnen boven 2 vierkante ingangetjes hebben.. Dit betekent dat je van de silverstone kabelaansluiting waar deze vierkantjes niet in het midden zitten, van 1 zo'n vierkantje de hoekjes voorzichtig zou moeten bijvijlen om het passend te maken.. Is echter niet de lekkerste oplossing.. maar voor die vriend van mij was het de enige. Het is hem wel gelukt overigens. Na het vijlen bij het aansluiten goed opletten of de male pinnetjes goed in de females zitten.

Je zou misschien ook nog kunnen proberen contact op te nemen met be quiet! zelf. Misschien dat ze je wel 2 kabels toe willen sturen.

[ Voor 56% gewijzigd door Baloes op 18-02-2014 09:30 ]

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:54:
Zijn idd niet makkelijk te vinden maar toevallig had een maat van me laatst 2 van deze besteld :

http://www.alternate.nl/S...uct/1045383/?event=search

en hier ook nog te krijgen :

http://www.amazon.de/Silv...verStone+SST-PP06B-PCIE55

Hij is ook nog wel bij wat andere zaken verkrijgbaar (azerty bv.) maar daar is ie weer een stuk duurder

-Edit-

Het is wel zo dat de kabels eigenlijk een bepaalde pasvorm moeten hebben om in de voedings ingangen te passen. Ik zie dus simpel gezegd bij de uitgangen van jouw voeding dat de middelste 2 pinnen boven 2 vierkante ingangetjes hebben.. Dit betekent dat je van de silverstone kabelaansluiting waar deze vierkantjes niet in het midden zitten, van 1 zo'n vierkantje de hoekjes voorzichtig zou moeten bijvijlen om het passend te maken.. Is echter niet de lekkerste oplossing.. maar voor die vriend van mij was het de enige. Het is hem wel gelukt overigens. Na het vijlen bij het aansluiten goed opletten of de male pinnetjes goed in de females zitten.

Je zou misschien ook nog kunnen proberen contact op te nemen met be quiet! zelf. Misschien dat ze je wel 2 kabels toe willen sturen.
Heb al contact met ze opgenomen via hun service forum . hopelijk kunnen zij me verder helpen

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Laat je nog ff weten of het gelukt is?

Suc6

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:22:

Suc6
Zeker want vind het wel vreemd dat het zo moeilijk is omdat je er ook maar 1 mee geleverd krijgt bij de voeding .
Zijn genoeg mensen die die 2de pci-e kabel ook nodig hebben voor sli/crossfire enz.
Hoop dat ik snel wat van ze hoor.

Ik houd jullie op de hoogte.

(edit) typo

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

heuveltje

KoelkastFilosoof

De 430W versie is nogal licht voor een sli opstelling, Bij de 630W versie zitten ze zo te zien wel 2x.
Dus dat zal de insteek wel zijn vermoed ik

Maar blijft wel raar dat ze niet te koop zijn, heb je bequiet al eens gemaild ?
Ik heb corsair ooit gemaild over extra sata-power kabels (fileserver met 15 disks, standaard zitten er 8 of 12 sata bij) voor mijn PSU en die werd toen zo toegestuurd.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
heuveltje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:38:
De 430W versie is nogal licht voor een sli opstelling, Bij de 630W versie zitten ze zo te zien wel 2x.

Ik heb corsair ooit gemaild over extra sata-power kabels (fileserver met 15 disks, standaard zitten er 8 of 12 sata bij) voor mijn PSU en die werd toen zo toegestuurd.
Heb ze al gemaild en wacht op een reactie .
Had mijn enige meegeleverde pci-e kabel per ongeluk mee verkocht met mijn vorige gpu aan een mede tweaker 8)7 .
Nu zit ik dus zelf zonder en zijn ze dus ook nog zo moeilijk te vinden (laat staan voor een leek)

• hidde212
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:22

hidde212

Free your mind...

heuveltje schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:38:

Ik had precies hetzelfde toen een aantal kabels voor mijn vorige Club3D voeding waren weggegooid door moeders, na een mailtje kreeg ik de hele set direct gratis toegestuurd.

...and your ass will follow

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
hidde212 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:48:
[...]

Ik had precies hetzelfde toen een aantal kabels voor mijn vorige Club3D voeding waren weggegooid door moeders, na een mailtje kreeg ik de hele set direct gratis toegestuurd.
En je koopt ook niet zo snel van een ander merk zon kabel , vanwege dat veel psu fabricanten er een andere kabel layout op na houden en je misschien dan wel je dure GPU sloopt :F

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Baloes schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:22:

Suc6
Be quiet! heeft net een pakketje met kabels opgestuurd :)
Het duurde even maar mag niet klagen .
Pagina: 1