Toon posts:

2 Beeldschermen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,
ik heb een probleem, ik heb twee beeldschermen en zou die graag op mijn Pc willen aansluiten, 1 werkt er al, maar ik weet niet hoe ik de andere zou moeten aansluiten, op het andere beeldscherm zit een VGA ingang, en ik heb de volgende ingangen:
Afbeeldingslocatie: http://vanraak.jouwweb.nl/

Wat voor kabels/verloopstukken heb ik nodig om deze aan te sluiten? En hoe sluit ik ze aan? Alvast bedankt!

-VanRaak

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:15

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Bij vragen als dit is het altijd handig om duidelijk aan te geven wat je situatie is en welk apparatuur je daar hebt liggen. In dit geval is het nuttig om te weten exact wat voor videokaart in je PC zit en exact welke schermen je hebt. Zie hier trouwens voor meer tips voor een goede topicstart: Het algemeen beleid #quickstart

Je plaatje doet het niet, aangezien je linkt naar je site, niet naar de plaatjes die erop staan. Wat ik zie als ik erheen ga is een grote twee-slots kaart met een VGA-connector in een VGA-naar-DVI-I verloop, daarnaast een HDMI-poort en een displayport, en erboven een DVI-D poort.

Als dat zo is, en je monitoren echt alleen VGA slikken heb je een probleem: VGA is een analoog standaard en alle nog vrije uitgangen op je kaart zijn digitaal. Geen ervan is dus op VGA aan te sluiten, ook niet met een verloopje zoals je al gebruikt.

Deze kaart beschikt blijkbaar maar over een analoge uitgang (op DVI-I, dat is gecombineerd analoog en digitaal). Dat is niet zo vreemd, aangezien VGA/analoge video niet echt meer van deze tijd is. Muv een enkeling die nog vasthoudt aan een oude CRT-monitor zijn alle monitoren TFT's en dus voorzien van een digitaal paneel. Het is redelijk onzinnig (en slecht voor je beeldkwaliteit) om van digitale bron (je PC) naar een analoge overdracht (VGA) te converteren en dat weer in je monitor terug naar digitaal te doen.

Wat kun je doen?
1) kijken of een van de twee monitoren niet stiekem toch een digitaal ingang (DVI, HDMI oid) heeft en alsnog digitaal op deze kaart aansluiten.
2) VGA-only monitoren zijn oud en low-end. Vervang de monitor door eentje met digitaal input. Evt 2e hands hoeft dat maar paar tientjes te kosten.
3) gehecht aan je oude schermen? Vervang videokaart door eentje met twee analoge outputs.
4) zet een tweede videokaart met analoge output naast deze
5) koop ergens een DVI/HDMI naar VGA converter. Is duur, vrij onzinnig en komt je beeldkwaliteit niet ten goede, maar gaat wel werken.

[ Voor 3% gewijzigd door dion_b op 17-02-2014 23:05 ]

Oslik blyat! Oslik!