Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe lang houdt een router het vol in een koeienstal

Pagina: 1
Acties:

• BlackWhizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-11 21:31
Misschien een vreemde vraag; maar ik ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft. Ik heb een WRT54GL die binnenkort vrij komt en in de koeienstal lijkt mij het handig om wifi te hebben (managementssysteem melkrobots kan ook op de smartfoon).

Heeft iemand ervaring met routers in een amoniakrijkere omgeving? Normaal gaat de levensduur van electronica significant omlaag; vandaar de vraag.

• AndreStarTrek
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-11 11:09
Goed verpakken in kunstof. Aantal plastic tassen kan al genoeg zijn.

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
Afbeeldingslocatie: http://www.technowinkel.nl/user_images/products_25/Ledige-behuizing-opbouwkast-Eaton-Moeller-kast-grijs-Serie-CI-Rondom-gesloten-15154-1.gif

inbouwen in een waterdichte (IP65) kunstof box. helpt vaak de levensduur verbeteren. incl. de juiste wartels zodat de kabelinvoer ook waterdicht is.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Wel even testen wat er met de temperatuur gebeurt.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• BlackWhizz
DECOY88 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:50:
[afbeelding]

inbouwen in een waterdichte (IP65) kunstof box. helpt vaak de levensduur verbeteren. incl. de juiste wartels zodat de kabelinvoer ook waterdicht is.
Kijk! Interessant!

Die dozen, die blokkeren het signaal niet?

• AndreStarTrek
Kunstof blokkeerd geen draadloos signaal.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:45

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Da's leuk, maar als je hem in plastic verpakt kan het spul niet ademen, dus zijn warme lucht niet kwijt en da's denk ik nog meer levensbedreigend voor die router dan wat ammoniaklucht :P

Maar je wilt er uiteraard eigenlijk wel iets omheen doen tegen de gassen :)

Aan de andere kant: wat kost een router / AP nou helemaal, en wat kost een behuizing? Ik denk dat je voor een simpele router misschien een paar tientjes kwijt bent, maar voor een behuizing die de levensduur van een router kan verlengen een veelvoud. Dat schiet dus niet op, dan kun je beter om de zoveel jaar een nieuw AP kopen.

Alternatief: voor een AP met een losse antenne gaan, waarbij de antenne dan weer- en windbestendig is, of een compleet outdoor AP. Zie ook http://forum.wirelessnede...viewtopic.php?f=7&t=10782 voor een soortgelijke vraag als de jouwe.

TL;DR: Iedere beschermingsoplossing kost vermoedelijk meer dan af en toe een nieuwe router. met speciaal outdoorspul betaal je meer, maar ben je in 1x klaar.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• AndreStarTrek
Ik zou me niet te veel druk maken om warmte als je het alleen als AP gaat gebruiken. Verder zou ik wel de netwerk kabel nog door een pvc ellectra buis trekken tot en met de AP. Denk dat de kabel er op lange duur er ook niet beter word.

Verder zou je bij een box variant nog alle doorvoeren en naden nog kunnen dicht kitten als je zekerheid voor alles wil hebben.

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18:54
Je kunt ook de router openschroeven en de PCB met een spuitbus conformal coating bedekken. Je zou daar bijvoorbeeld zoiets voor kunnen gebruiken.

Is niet zo robuust als inbouwen in de gesloten plastic behuizing uiteraard, maar allicht beter dan zó los neerhangen. En hij wordt niet belemmerd met zijn warmte-afgifte.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

• Nieknikey
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 31-10 06:42
Gezien de dichtheid van ammoniak, en daarmee het gegeven feit dat ammoniak opstijgt, zou ik hem niet aan het dak oid monteren, maar juist kijken om hem zo laag mogelijk te monteren.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Als je er in wilt investeren kun je een outdoor AP'tje ophangen? Die kan er beter tegen dan een WRT54GL

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:27

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Geen ervaringen met apparatuur in ammoniaklucht van stallen. Allicht dat je eens bij de vriendinnen van www.bokt.nl zou kunnen kijken - paarden en koeien ontlopen elkaar niet echt als het op urine aankomt, en geheid dat een van die paardenmeisjes een keer geprobeerd heeft om goede WiFi op stal te krijgen :P

Dat gezegd, ik kan paar dingen bedenken. Allereerst gaat het hier om iets met een waarde van misschien een tientje. Dat betekent dat het een wegwerpvoorwerp is. Het heeft weinig zin om vele malen dat bedrag te investeren in een oplossing ervoor. Het is ook zodanig verouderd dat het nog maar de vraag is hoe lang smartphones ermee kunnen blijven connecten (geen 5GHz support, om maar eens wat te noemen). Dus meer dan een jaar of twee hoeft het toch niet uit te houden.

Vervolgens moet je niet onderschatten wat electronica kan overleven. Ik heb eens een PC gezien die bijna 10 jaar in de Nutricia melkpoederfabriek in Cuijk op de productievloer gestaan had. Het interieur van dat apparaat was bedekt met een laag van meerdere millimeters aangekoekte melkpoeder :r Toch werkte het nog prima (voorzover een Compaq Triflex chipset ooit 'prima' gewerkt heeft :z ). Zolang je dat ding niet in een mesthoop of een emmer pis of melk laat vallen is het goed mogelijk dat het zonder verdere maatregelen intact blijft.

Dat gezegd, condens is je vijand. Hoe zit het met temperatuur in de stal? Als dat redelijk constant is, maakt luchtvochtigheid - en verdampte zooi in de lucht zoals ammoniak - relatief weinig uit. Pas als je sterke schommelingen gaat hebben gaat het mogelijk condenseren op je electronica.

Ik zou het op een zo rustig en luchtig mogelijke plek hangen en als het dood gaat vervangen door nog een voor weinig tot niets aangeschafte bejaard stuk WiFihardware. Alternatief is om het in een spatwaterdichte doos buiten de stal aan te brengen. Tenzij de stalmuren van gewapend beton zijn of veel isolatiefolie bevatten (onwaarschijnlijk ;) ) gaat het signaal dwars door die muur heen. Ben je iig van ammoniakprobleem af.

Oslik blyat! Oslik!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:13
Of hang hem dicht bij een ventilator, welke geheid aanwezig zijn aangezien er dus ammoniak hangt.

Zucht...

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

The Eagle schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:58:
Da's leuk, maar als je hem in plastic verpakt kan het spul niet ademen, dus zijn warme lucht niet kwijt en da's denk ik nog meer levensbedreigend voor die router dan wat ammoniaklucht :P
Valt mee. Zo'n ding maakt niet zoveel warmte en dat kan 'ie via die case ook nog wel kwijt.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• weebl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00

weebl

YARR!

Met dion_b. Ik heb een tijdje bij een kunstmestbedrijf gewerkt. Wat een stof en allerlei giftige dampen daar zo nu en dan rond hingen wil je niet weten. Maar de PC's die op de werkvloer stonden bleken al jaren braaf te brommen :) In tegenstelling tot de printers, mechanische apparaten houden niet van stof :P

Wat kan het kwaad, voor hetzelfde geld blijft het apparaatje jaren werken zo :) En anders kan je altijd nog een nieuwe kopen die je alsnog goed beschermt. Zoveel is een WRT54GL nu ook niet meer waard :)

[ Voor 24% gewijzigd door weebl op 18-02-2014 00:27 ]

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
Ik heb zelf een accespoint en c470ip dectbasis in een ip66 kast op mijn dak hangen in een antennemastje, gaat al 4 jaar goed

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• HBSVDK
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-11 00:25
Wat een drukte om de warmte. Ik heb mijn ziggo wifimodem verpakt in een doodnormale schoenendoos. Dichtgetaped en aluminium folie eromheen. Als idee kooi van faraday. Gezien het wifiding onder m'n bed staat. Wifi gaat er net zo goed doorheen, maar dat is even een ander verhaal.
Er zit een klein gaatje i. Het uiteinde waaraan ik kan voelen dat de inhoud van de doos iets warmer is. Echter niet ontzettend heet. Hij zit er al 4 maande. In en nog nooit in de fik gevolgen. Kamertemperatuur:30 graden

Nou is t in een koeienstal mn in de winter niet heel warm. Iig onder de 10 graden. Dus oververhit zal het access point nooit worden dan. Plastic ip65 box lijkt mij dus dan t best.

In de zomer kan het warm worden. Vooral onder de zwarte golfplaten. Gezien het een robotboer betreft staan er ook nog koeien in de stal: nog wat meer warmte. Toch zal de temperatuur vast niet te hoog zijn voor een router in een afgesloten box: als de koeien een warme stal overleven zal een router dat ook vast doen.

Ip65 doosje sws doen. Goed zichtbaar, snel openmaken en allerbelangrijkst: stof en redelijk vochtdicht! Door de warmte van de router iig niet extreme temp. schommelingen.

Wij hebben op onze boerderij de stoppenkasten ook in vergelijkbare plastic boxen hangen in tanklokaal.

Succes.

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:51
Het bedrijf waar ik werk produceert veel elektronica voor de agrarische industrie. Vrijwel alle printen daarvoor worden gecoat met conformal coating met een daarvoor ingerichte lakmachine. Dat werkt blijkbaar aardig goed, want ik zie daar eigenlijk nooit defecten van terug komen. Ik zou eens zo'n spuitbusje halen zoals al eerder gemeld in het topic, en de PCB inspuiten daarmee. Vergeet niet de connectors en dergelijke af te schermen. Daarna in een IP65-67 plastic box(daarin komen ook vrijwel al onze geproduceerde printen uiteindelijk terecht), en dan moet dat wel goed komen.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Bolletje
  • Laatst online: 18:29

Bolletje

Moderator Harde Waren
Waar wil je precies bereik hebben? In de melkput en tanklokaal of ook de gehele stal?

Heb je geen aangrenzend kantoor waar die kan staan? Grote kans dat je dan ook al voldoende bereik hebt.

• BlackWhizz
Gehele stal. Melkput is niet meer aanwezig omdat er gemolken wordt met robots. Nu hebben we wel een technische ruimte maar die is afgezet met sandwichpanelen. Waarschijnlijk (nog niet geprobeerd) houden deze alle straling tegen. Als deze opgehangen wordt dan wordt die sowieso opgehangen onder het dak aan een spant midden in de stal om optimaal bereik te krijgen. Op andere mogelijke plekken hangen buizen van een krachtvoersysteem wat nogal stoft.

Maar jullie hebben idd een punt. Wat is een WRT54GL nou waard. Als die me in de steek laat kan ik nog altijd een outdoor access point ophangen.

• Getto
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-11 12:48
Hier bij mij thuis in de varkensschuur hebben we al een heel rijtje routers gehad.

Wij liepen tegen de volgende problemen aan:

-Toen we de router in een luchtdichte kast deden was de router binnen een paar weken stuk door oververhitting(het is 30 graden in de schuur en de router produceert ook warmte)
-Toen we de router onbeschermd ophingen was hij binnen 2 weken stuk(ammoniak lucht heeft hem gewoon vernietigd)(ook met een outdoor model)

Uiteindelijk hebben wij meerder outdoor accespoints aan de buitenkant van de schuur gehangen.
Deze draaien nu al een half jaar zonder problemen en we hebben wifi waar we het willen hebben(in de schuur).

Dit model hebben we hangen:
pricewatch: D-Link AirPremier DAP-3520

Kost wel wat maar het werkt wel goed.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Al gedacht aan outdoor met een antenne in de stal?

Eerst het probleem, dan de oplossing

• delfy
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-12-2024
Ik heb ook een AP in m'n aquarium, mijn vissen willen namelijk draadloos verbinding kunnen maken met de router om interactief met kleurtjes te kunnen zwemmen. Gewoon goed inpakken en er zal niks gebeuren.

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:18
BlackWhizz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:37:
...

Maar jullie hebben idd een punt. Wat is een WRT54GL nou waard. Als die me in de steek laat kan ik nog altijd een outdoor access point ophangen.
Getto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:56:
Hier bij mij thuis in de varkensschuur hebben we al een heel rijtje routers gehad.
...
-Toen we de router in een luchtdichte kast deden was de router binnen een paar weken stuk door oververhitting(het is 30 graden in de schuur en de router produceert ook warmte)
-Toen we de router onbeschermd ophingen was hij binnen 2 weken stuk(ammoniak lucht heeft hem gewoon vernietigd)(ook met een outdoor model)
....
Om de twee/drie weken wordt toch wel een duur geintje lijkt mij zoo :+

• BlackWhizz
Je vergelijkt een varkensstal met een koeienstal. De enige overeenkomst is dat er dieren in lopen ;) Varkensstallen zijn grotendeels afgesloten en worden alleen mechanisch geventileerd. Koeinstallen zijn veel opener en er is veel meer frisse lucht beschikbaar omdat er niet/alleen zomers geventileerd word met ventilatoren, anders wordt er natuurlijk (door wind) geventileerd.

De ammoniakconcentratie is bovendien een stuk lager in een koeienstal. Misschien gaat die van mij wel 6 weken mee :+ (en dan krijg je mogelijkheden voor wireless n in de stal)

• Tukkertje-RaH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:21
Ik denk dat iedereen hier iets te makkelijk praat over vervangen van een apparaat van een tientje...

Wat er mogelijk gaat gebeuren is dat 't apparaat niet in een keer stuk gaat, maar steeds meer problemen gaat vertonen. Je reset 'm een keer, eventueel terug naar factory defaults, en hij draait weer een weekje. En de volgende keer draait 'ie 4 dagen. En dan nog maar 2. En dan neem je je voor de router te vervangen, maar dan ben je druk met iets anders, of hij hangt op een lastig bereikbare plek... De kostprijs van de router is niet het enige wat in beschouwing moet worden genomen als je zo'n ding ophangt. Wat kost het om een andere router daar te krijgen, hoe lang duurt dat, wat doe je in de tijd dat je daar geen wifi hebt (wellicht dat je bedrijfsprocessen ineens heel hard wifi nodig hebben), etc...

Koop een goed apparaat, bouw het in in een goede kast, en regel de warmteafgifte eventueel met koelvinnen.

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:17

bonzz.netninja

Niente baffi

Kun je niet beter een AP zoeken met een losse antenne? Dan hang je die AP ergens anders (de gang, los hokje, ik ken jullie stap niet) en met een draadje naar de antenne die je ergens in de stal hangt.

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

• DarkFly
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
BlackWhizz schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:50:
Je vergelijkt een varkensstal met een koeienstal. De enige overeenkomst is dat er dieren in lopen ;) Varkensstallen zijn grotendeels afgesloten en worden alleen mechanisch geventileerd. Koeinstallen zijn veel opener en er is veel meer frisse lucht beschikbaar omdat er niet/alleen zomers geventileerd word met ventilatoren, anders wordt er natuurlijk (door wind) geventileerd.

De ammoniakconcentratie is bovendien een stuk lager in een koeienstal. Misschien gaat die van mij wel 6 weken mee :+ (en dan krijg je mogelijkheden voor wireless n in de stal)
Er zit inderdaad een groot verschil tussen varkens- en koeienstal. Ik heb een jaar geleden een cheap-ass router in de koeienstal bij mijn ouders neergehangen. Zonder verdere bescherming (wel op een droge plek). Tot op heden werkt de router nog steeds prima. De stal wordt wel redelijk geventileerd (natuurlijke ventilatie).

Misschien eerst proberen en mocht het ding toch te snel stuk gaan, dan maar eens kijken naar duurdere oplossingen?

[ Voor 3% gewijzigd door DarkFly op 18-02-2014 10:56 ]

Verwijderd

Bij mijn broer draait al jaren een router en een standaard PC zonder bescherming in de koeienstal. Er heeft zich inmiddels al een flinke portie stof opgehoopt op de apparatuur, maar het werkt nog steeds.

De stal is wel een 'moderne' stal met veel ventilatie. De condities daar zijn heel anders dan in een gesloten varkensschuur of een oude dichte koeienstal. Met melkrobots in je stal zal je de ventilatie ook wel goed geregeld hebben.

Je moet je afvragen hoeveel bescherming je wilt bieden aan een routertje van 40-60 euro en hoeveel je daarvoor wilt investeren. Ik zou het zelf gewoon ophangen, en zien hoe lang het volhoudt. Mocht het niet werken, dan haal je een nieuwe router. Dat is net zo duur als de beschermingsmaatregelen die sommigen hier zouden treffen.

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Als een koe erop gaat staan, niet lang... }:O }:O }:O
Koeienzeik is ook funest, dus niet te laag hangen...
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:56:
Je moet je afvragen hoeveel bescherming je wilt bieden aan een routertje van 40-60 euro en hoeveel je daarvoor wilt investeren. Ik zou het zelf gewoon ophangen, en zien hoe lang het volhoudt. Mocht het niet werken, dan haal je een nieuwe router. Dat is net zo duur als de beschermingsmaatregelen die sommigen hier zouden treffen.
Eens.
Taktisch neerhangen ('hoog en droog') en gaan met de banaan. Mocht het niet werken zoeken naar oplossingen met antennes (en de router in het 'kantoor'-gedeelte)
managementssysteem melkrobots kan ook op de smartfoon).
De moderne boer. Staat naast de melkrobot te kijken op de smartphone hoe de melkrobot presteert _/-\o_

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:50

heuveltje

KoelkastFilosoof

HBSVDK schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 00:34:
Wat een drukte om de warmte. Ik heb mijn ziggo wifimodem verpakt in een doodnormale schoenendoos. Dichtgetaped en aluminium folie eromheen. Als idee kooi van faraday. Gezien het wifiding onder m'n bed staat. Wifi gaat er net zo goed doorheen, maar dat is even een ander verhaal.
Er zit een klein gaatje i. Het uiteinde waaraan ik kan voelen dat de inhoud van de doos iets warmer is. Echter niet ontzettend heet. Hij zit er al 4 maande. In en nog nooit in de fik gevolgen. Kamertemperatuur:30 graden

Succes.
Nieuwschierig en offtopic. Maar waarom dan niet gewoon het wifi gedeelte uit zetten :.
Off iig gewoon de antennes kortsluiten ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
De reactie van ekuyer geeft aan dat je geen problemen moet zien waar ze misschien helemaal niet zijn. Maar goed, op zich is de adviesvraag natuurlijk prima. Maar wat ik nog niet heb gezien is dit:
De discussie blijf wat rondhangen om het al of niet goedkope routertje dat zo gemakkelijk is te vervangen. Maar tot nu toe heb ik nog geen woord gezien over de computer en verdere apparatuur die is aangesloten op die router. Zijn er daarover dan hoegenaamd geen zorgen, of zijn die wel voldoende afgeschermd?

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 00:02

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als op het hele erf goed wifi-bereik wil hebben zou je ook een omni-antenne ergens op een hoog punt kunnen plaatsen met het access point bijvoorbeeld in de nok van een schuur, eventueel beschermd in een kast. Ik heb thuis een antenne van ongeveer een halve meter hoog op het dak staan icm een Engenius AP met opgepompt zendvermogen en die levert bij een zichtlijn een bereik op van >400 meter. Zo heb je bij het werken op de trekker op percelen dicht bij huis ook nog bereik ;) .

Tevens heb ik een access point / bridge onder het dak van een kapschuur opgehangen. Aan de voorzijde is die schuur helemaal open. Bij sterke wind zou hij wel eens nat kunnen worden. Het AP werkt tot nu toe goed.

• Miyamoto
  • Nu online
Techneut schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:08:
Maar tot nu toe heb ik nog geen woord gezien over de computer en verdere apparatuur die is aangesloten op die router. Zijn er daarover dan hoegenaamd geen zorgen, of zijn die wel voldoende afgeschermd?
Er is geen computer op aangesloten. Behalve de (professionele, duh) melkrobot. Het dient om via WiFi contact te maken met de melkrobot aldus TS.

• BlackWhizz
Techneut schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:08:
Maar tot nu toe heb ik nog geen woord gezien over de computer en verdere apparatuur die is aangesloten op die router. Zijn er daarover dan hoegenaamd geen zorgen, of zijn die wel voldoende afgeschermd?
Op het moment liggen er 4 UTP kabels van huis naar stal. 2 met functie; 2 loos. 1 kabel wordt gebruikt voor een CRS kast (deze kast belt als er problemen zijn met de melkrobots en dient als een soort van router die robots, krachtvoerboxen, tank) aan elkaar knoopt. De andere kabel wordt gebruikt als internetlijn die van huis weg komt. In de stal hangt dus nu nog geen router. Computer en CRS bevinden zich in een ruimte die afgesloten kan worden van de dieren (d.m.v. een deur).

Een van de loze kabels gaat gebruikt worden voor de draadloze router/AP. Alleen deze router hangt in het gedeelte waar de koeien zijn. Stroom komt via POE (ik heb via DX passieve POE injectors aangeschaft).
Miyamoto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 11:00:
De moderne boer. Staat naast de melkrobot te kijken op de smartphone hoe de melkrobot presteert _/-\o_
Pretty much. Andere voordelen is dat je 's morgens niet meer de boel over hoeft te schrijven van de PC op een briefje qua dieren die te laat zijn [al gemolken moesten worden] en uiergezondheidsattenties hebben. Een robot vindt deze eerder als de boer.

[ Voor 19% gewijzigd door BlackWhizz op 18-02-2014 11:43 ]

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-11 20:09
Zo een IP65 bak kan prima, heb al jaren een Airport Express en op een andere locatie een Netgear WNDR3700 (wel beide met allied telesis media converter) en gaat zomers en 's winters goed.

Idd goed afdichten waar je kabels in en uit gaan, succes verzekerd.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

Verwijderd

Is het niet zo dat amonia-gas ook opstijgt ? Dan lijkt het mij logischer het geheel dichter bij de grond te plaatsen in een bovengenoemde plastic container met wat ventilatiegaten in de bovenkant.

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:53
Of als zo'n IP65/IP66 case te duur en te klein is om de hitte kwijt te kunnen dan neem je toch een grote dichte opslagdoos, boort er een paar gaatjes in voor wartels en dus ook kabels. Stukken goedkoper en mij lijkt dat een router prima koel kan blijven in zo'n box van tig liter.

Kost je misschien een tientje en kan sowieso geen kwaad, ook voor vliegen, water en dat soort dingen.

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:37
delfy schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:40:
Ik heb ook een AP in m'n aquarium, mijn vissen willen namelijk draadloos verbinding kunnen maken met de router om interactief met kleurtjes te kunnen zwemmen. Gewoon goed inpakken en er zal niks gebeuren.
_O- lol

• Miyamoto
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:50:
Is het niet zo dat amonia-gas ook opstijgt ? Dan lijkt het mij logischer het geheel dichter bij de grond te plaatsen in een bovengenoemde plastic container met wat ventilatiegaten in de bovenkant.
Een gemiddelde koe piest en poept naar beneden (god zij dank), het zij met grote variatie in de exacte richting. Ook maak je een stal niet schoon met een handveger of ragebol, maar met een hogedruk reiniger. Allemaal niet bevorderlijk voor elektronica ;)

Volgens mij is de amoniak zelf ook niet het probleem.

• BlackWhizz
Miyamoto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Een gemiddelde koe piest en poept naar beneden (god zij dank), het zij met grote variatie in de exacte richting. Ook maak je een stal niet schoon met een handveger of ragebol, maar met een hogedruk reiniger. Allemaal niet bevorderlijk voor elektronica ;)

Over de hogedrukreiniger heb ik niet eens gedacht :P

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 21:29

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Ik zou er zo een nemen:
http://www.routershop.nl/...-bridge-11b-g-n/pid=28195
Deze is zelf al IP65 waterdicht en kan de warmte dus ook gewoon goed kwijt.

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:57
Gewoon ophangen.
Gaat hij stuk; garantie Dat word moeilijk met een WRT54GL.....

[ Voor 35% gewijzigd door sjhgvr op 18-02-2014 23:05 ]

oisd.nl

• wesleytjuh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:51
Miyamoto schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:27:
[...]

Ammoniak is zeer zeker wel een probleem, het tast je gehele print aan, daar wil je coating/protectie oid tegen anders wordt het sowieso al niks. Het is niet voor niks dat al onze printen die naar een stal gaan gecoat worden, en dat ze nog eens erg kritisch over de kwaliteit daarvan zijn ook.

AccuSafe.nl: Alles voor je kistradio | Store | Kistradio FAQ | Onze video's | Onze versterker!

• Refro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:38
Zit zelf ook in de agri buisness maar dan meer de varkens en de kippen. De ammoniak is daar killing maar zoals opgemerkt heb je daar bij koeien minder last van. Wij pakken de routers in een standaard behuizing van ons bedrijf in die zijn ip65 gecertificeerd. Warmte is nooit een probleem geweest zelfs niet in de nok van een kippen stal als hij op salmonella ontsmet wordt.

• HBSVDK
  • Laatst online: 29-11 00:25
Crs-lely begrijp ik?

Hoe lees je de melkrobotprestaties uit dan op mobiel? Is er een app? Zou geweldig zijn. Heb ik namelijk ook wel oren naar!

Router en schoenendoos verhaal: ik had gehoopt dat aluminiumfolie de ziggo routerwifi kin blokken: ligt onder het bed: dan wel ziggo wifi hotspots, maar geen wifisignalen onder t bed. Wifi voor t huis loopt via andere router. Bridge het ziggo ding dus.

Wifi blokken ging niet, dus wifi in ziggo apparaat uitgezet. Vanwege luiheid zit het modem nog wel in de schoenendoos met aluminium folie;)

• BlackWhizz
HBSVDK schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:51:
Crs-lely begrijp ik?

Hoe lees je de melkrobotprestaties uit dan op mobiel? Is er een app? Zou geweldig zijn. Heb ik namelijk ook wel oren naar!

Router en schoenendoos verhaal: ik had gehoopt dat aluminiumfolie de ziggo routerwifi kin blokken: ligt onder het bed: dan wel ziggo wifi hotspots, maar geen wifisignalen onder t bed. Wifi voor t huis loopt via andere router. Bridge het ziggo ding dus.

Wifi blokken ging niet, dus wifi in ziggo apparaat uitgezet. Vanwege luiheid zit het modem nog wel in de schoenendoos met aluminium folie;)
Inderdaad de CRS van de rooie rakkers :)

Er zijn meerdere apps. Ik geloof dat je de robotprestaties zo kan uitlezen. De apps kun je in de Android en iPhone appstore vinden onder T4C InHerd. Het was de gele revolutie van dit jaar :+ Blijkbaar kun je het overal gebruiken zo gauw je maar internet hebt. Het werkt ook via 3G maar dan is de app niet vooruit te branden.

• shure-fan
  • Laatst online: 29-11 21:22
Hangt je AP al?

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• BlackWhizz
Weekendklusje. Ik moet eerst nog even een kabel trekken, pvc buis ophangen waar de kabel doorheen gaat, de boel crimpen et cetera. Het moet wel net gebeuren.
Pagina: 1