Geen ervaringen met apparatuur in ammoniaklucht van stallen. Allicht dat je eens bij de vriendinnen van
www.bokt.nl zou kunnen kijken - paarden en koeien ontlopen elkaar niet echt als het op urine aankomt, en geheid dat een van die paardenmeisjes een keer geprobeerd heeft om goede WiFi op stal te krijgen
Dat gezegd, ik kan paar dingen bedenken. Allereerst gaat het hier om iets met een waarde van misschien een tientje. Dat betekent dat het een wegwerpvoorwerp is. Het heeft weinig zin om vele malen dat bedrag te investeren in een oplossing ervoor. Het is ook zodanig verouderd dat het nog maar de vraag is hoe lang smartphones ermee kunnen blijven connecten (geen 5GHz support, om maar eens wat te noemen). Dus meer dan een jaar of twee hoeft het toch niet uit te houden.
Vervolgens moet je niet onderschatten wat electronica kan overleven. Ik heb eens een PC gezien die bijna 10 jaar in de Nutricia melkpoederfabriek in Cuijk op de productievloer gestaan had. Het interieur van dat apparaat was bedekt met een laag van meerdere millimeters aangekoekte melkpoeder

Toch werkte het nog prima (voorzover een Compaq Triflex chipset ooit 'prima' gewerkt heeft

). Zolang je dat ding niet in een mesthoop of een emmer pis of melk laat vallen is het goed mogelijk dat het zonder verdere maatregelen intact blijft.
Dat gezegd, condens is je vijand. Hoe zit het met temperatuur in de stal? Als dat redelijk constant is, maakt luchtvochtigheid - en verdampte zooi in de lucht zoals ammoniak - relatief weinig uit. Pas als je sterke schommelingen gaat hebben gaat het mogelijk condenseren op je electronica.
Ik zou het op een zo rustig en luchtig mogelijke plek hangen en als het dood gaat vervangen door nog een voor weinig tot niets aangeschafte bejaard stuk WiFihardware. Alternatief is om het in een spatwaterdichte doos buiten de stal aan te brengen. Tenzij de stalmuren van gewapend beton zijn of veel isolatiefolie bevatten (onwaarschijnlijk

) gaat het signaal dwars door die muur heen. Ben je iig van ammoniakprobleem af.