iWork en Office compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJ23
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-09 16:40
Ik gebruik momenteel het Office for Mac pakket, maar merk dat dit toch niet echt optimaal werkt zoals Office werkt op een Windows computer. Nu ben ik benieuwd hoe makkelijk het uitwisselen van documenten tussen iWork (en dan vooral Pages en Numbers) en MS Office gaat.

Ik wil Pages gebruiken voor het schrijven van essays en scripties. Wanneer ik deze inlever, zullen veel docenten gebruik maken van de correctietool die Office heeft. Ik vraag me af of er mensen zijn die hier ervaring mee hebben. Het is namelijk van essentieel belang voor me dat wanneer ik documenten maak in Pages, deze zonder problemen gelezen en bewerkt kunnen worden in Word en vervolgens ook weer in Pages bewerkt kunnen worden zonder verlies van eventuele opmaak of functies.

Voor wat betreft Excel zal ik hier niet heel erg uitgebreid gebruik van maken, maar het is voor mij wel van belang dat documenten tussen Numbers en Excel met elkaar uitgewisseld kunnen worden.

Wie kan mij hier antwoord opgeven? Bedankt!

IG: @festenfotografie | Sony a7III + Tamron 28-75mm F/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoite
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 13:53

Hoite

Goed verhaal

Mijn ervaring met ingewikkelde documenten van Pages > Word is redelijk slecht, vooral als je gaat werken met APA bronvermeldingen en opmaak zoals plaatjes op specifieke plekken, tabellen, inhoudsopgaves enz. enz.
Deze worden nooit 100% correct overgenomen.

Voor mij is dit echter nooit echt een probleem geweest aangezien ik mijn documenten die ik met Pages heb gemaakt altijd als PDF inlever, en niet exporteer naar *.docx
Mocht je verplicht zijn de documenten als .docx in te leveren zou ik ze in Word maken.

Je kunt nu al een opzetje maken van een ingewikkeld document in Pages en die exporteren naar *.docx om hem dan te openen in Word voor Mac, dan zul je het effect zien.

Lekker kort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 11:51

JJ93

Error 418

Ik vind Office ook een stuk beter werken op Windows. Ik hoop dat Office for Mac 2014 dichter in de buurt komt van Office op Windows.

Het enige programma dat ik regelmatig gebruik uit het iWork pakket is KeyNote. Pages en Numbers werken wel redelijk maar het exporteren is toch vervelend. Verder gaat het ook niet altijd goed met de layout en opmaak.

Als ik wat aantekeningen maak of snel wat ideeën uit typ gebruik ik meestal wel Pages.