Toon posts:

Beste Cpu koeling

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik ben al een paar dagen aan het kijken voor een nieuwe cpu koeler maar ik weet niet wat het best/slimst is.

In eerste instantie zou ik het liefst een closed loop liquid cooler willen (H105?). Maar bij het zoeken naar zulke koelers kwam ik vooral dit probleem tegen: de koeler gaat lekken. Daarom ben ik nu aan het twijfelen of ik een "normale" koeler zal nemen of een "liquid" koeler.

Mijn voorkeuren: hij moet goed koelen (om over te clocken), en hij moet er mooi uitzien in mijn case (cooler master storm trooper met window, dus ik heb ook genoeg plek).

Mijn Cpu-> Intel Core i5-4670K , s1150

Alvast bedankt :)

(Ik hen deze topic ook al eerder gestart bij de topic cooling, maar omdat ik later zag dat er ook een "Componenten Aankoopadvies" Topic bestaat dacht ik ook even hier eentje te beginnen :P )

• peize9
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:38
liquid cooling is een goede optie bij overclocken. ik heb zelf niet echt veel ervaring met lekkende koelers. ik denk dat als je een van een goed merk neemt dat wel goed komt. :)

The Reality LAN, 18 tm 20 September 2026

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-02 11:54
Hoe intensief wil je gaan overclocken? Gaat het om een lichte tot matige overclock, dan kan je net zo prima gebruik maken van een lucht-gekoelde oplossing. Ga je echt de limieten van je CPU opzoeken, dan is waterkoeling toch de betere oplossing. Meestal dat bij het opzoeken van de limieten ook geheugen en GPU worden mee genomen. In zo'n geval zou ik dan niet voor een closed loop systeem kiezen, maar voor een custom build waarbij je ook de GPU en eventueel zelfs het geheugen van waterkoeling gaat voorzien, maar waarschijnlijk is dat prijstechnisch niet heel aantrekkelijk

iRacing Profiel

Verwijderd

Ik neem aan dat je pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming hebt. Dat is niet het beste bord om waterkoeling op te zetten, aangezien het maar 4 stroomfasen heeft met doubler. Een goede luchtkoeler zou moeten voldoen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 24 februari 2014 @ 12:38:
Ik neem aan dat je pricewatch: MSI Z87-G45 Gaming hebt. Dat is niet het beste bord om waterkoeling op te zetten, aangezien het maar 4 stroomfasen heeft met doubler. Een goede luchtkoeler zou moeten voldoen.
Weet je dat zeker? Omdat ik ken iemand met een goedkoper moederbord en die heeft een h100i daar op gezet. En werkt allemaal prima. :)

Verwijderd

Niet de beste combinatie, maar het kan. En hij heeft wss niet echt heel veel overgeclockt. Http://cdn.overclock.net/b/b3/500x1000px-LL-b381d26e_11.PNG
Pagina: 1