[Raspbian] VPN stopt bij opnieuw opstarten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:26
Ik heb een VPN server geconfigureerd in een droplet (Debian VPS) bij DigitalOcean.
Dit werkt meer dan prima, mijn windows PC, iPhone en windows machine op het werk functioneren prima.

De Raspberry heb ik ook ingesteld en werkte de eerste keer naadloos, echter wanneer ik hem opnieuw opstart valt de complete VPN weg op alle apparaten, de VPS laat met ifconfig ook geen ppp0 meer zien.
wanneer ik de netwerkkabel uit de raspberry haal en mijn windows machine opnieuw laat connecten werkt alles weer perfect en als ik de netwerkkabel weer in de raspberry doe valt de VPN weer weg.
Ik heb alles geconfigureerd aan de hand van tutorials en de server draait met ppptp (geen openVPN).
als ik overigens een tijdje wacht (minuut of 2) met het opnieuw inprikken van de kabel in de Raspberry, gaat alles goed en maakt hij ook verbinding, dus zou het desnoods met een sleep van 2 minuten kunnen ondervangen.

Als ik verder wat moet posten hoor ik het graag !

[ Voor 12% gewijzigd door misterm90 op 17-02-2014 20:17 ]

• Thralas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:29
PPTP is broken. Ik zou toch overwegen om OpenVPN te gebruiken.

Los daarvan geef je geen enkele info over hoe je de VPN server (pptpd?) nu geconfigureerd hebt, dus dan is het lastig om je te helpen.

Maar nogmaals, stop using PPTP.

[ Voor 6% gewijzigd door Thralas op 20-02-2014 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Juist, dat is waar ook. Als je met meerdere systemen naar een enkele PPTP VPN gaat, raakt GRE in de war. NAT en GRE gaat niet goed samen.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
Oke bedankt, dacht juist dat ik de vpn mooi stabiel had, blijkbaar valt die toch uit. ik ga even kijken naar openvpn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
Oke, alles aangesloten en ingesteld op openVPN, ik kan vanaf de windows PC(10.8.0.14) wel pingen naar de vpn-server (10.8.0.1) en vanaf de raspberry (10.8.0.10) ook naar de server, maar niet van de raspberry naar de Windows Machine.
Ik wil uiteindelijk graag een Shoutcast server draaien op de windows machine, en vanaf de raspberry via een dongle daarmee laten afspelen, ik kan helaas de VPN server niet op de windows machine zetten.
ik heb ook apache geinstalleerd en het gekke is dat ik vanaf de windows machine wel naar de raspberry kan connecten via zowel de geinstalleerde site als pingen.

de ipconfig van de windows:
IP: 10.8.0.14
subnet: 255.255.255.252
dhcp: 10.8.0.13

de ifconfig van raspberry:
tun0-00
ip: 10.8.0.10 p-t-p:10.8.0.9 subnet: 255.255.255.255
tun1-00:
ip: 10.8.0.10 p-t-p 10.8.0.9 subnet: 255.255.255.255

de ifconfig van de VPNserver:
tun0-00:
ip: 10.8.0.1 p-t-p 10.8.0.2 subnet: 255.255.255.255

de eth0 kant van de server is volledig open, geen firewalls etc.
desondanks heb ik wel deze commandos uitgevoerd:
iptables -A INPUT -i tun0 -j ACCEPT
iptables -A FORWARD -i tun0 -j ACCEPT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-10 21:30

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Houd rekening met de idiote firewall van Windows. Als je geen file sharing exclusion opgeeft in z'n firewall voor het netwerk waar je aan hangt, wordt ICMP gewoon gedropt. Het boeit dus niet wat je LAN verbinding doet, je OpenVPN tunnel heeft ook een netwerkprofiel. Staat die op publiek, dan zijn shares niet benaderbaar en ping doet 't dan ook niet.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misterm90
oke, nog even nagekeken en firewall helemaal uitgezet op de Windows machine.

nog steeds geen ping maar wel verbinding met de VLC daemon, hartelijk dank voor de input!
Pagina: 1