2 netwerken

Pagina: 1
Acties:

• DasHuhn
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15-09 19:41
Beste mensen,

Ik heb een Modem waarmee de telefoon en internet verbinding werken. Maar geen wifi, daar heb ik een apart modem voor. Nou kunnen de apparaten die op de wifi zitten niet de apparaten zien die gewoon op de kabel zitten(van het modem). Toch zou ik liever wel willen dat apparaten van de wifi apparaten op de kabel zien en andersom. Hoe moet dit?

Modem: Thomson SpeedTouch 510
Wifi-modem: Icidu Wireless Router 150N

Mvg Mees Maas

Feel the pressure

Verwijderd

Dan moet je je wifi router handmatig een adres geven dat in de zelfde range ligt als je modem router.
Zeg modem is 192.168.0.1 danmaak je wifirouter 192.168.0.2.
Zet de dhcp server op je wifirouter af en laat je modem dat afhandelen.

• DasHuhn
Oke, bedankt mensen

Feel the pressure

• DasHuhn
Ik heb zojuist de DHCP server uitgezet. Als ik daarna op save drukte en dan reboot dan wou die daarna niks meer doen en moest ik de wifi-modem resetten om hem weer te kunnen gebruiken.

Feel the pressure

Verwijderd

Ja, omdat de WiFi router geen DHCP adressen meer uitdeelt.

Dan moet je dus je eigen machine op static IP zetten.

Voor de rest moet je de HOWTO volgen die ik al had gepost.

Ergo, die WiFi router (die jij modem noemt) moet je DHCP uitzetten en een IP geven in het bereik van het eerste modem (router, maar jij noemt het modem) dan die tweede router via een LAN poort aan de eerste router (voor jou: modem) hangen en tadaa.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 21:25 ]

• twieren
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:08
Het is ook eerst de bedoeling dat je het IP adres van de router aanpast naar de rage van je Thomson SpeedTouch.

Stel je Thomson heeft: 192.168.1.1 en je ICIDU heeft 192.168.2.1, dan dien je als eerste je ICIDU te veranderen naar de zelfde range als je Thomson alleen dan niet het zelfde IP adres. Je krijgt dan het volgende;

Thomson: 192.168.1.1
ICIDU: 192.168.1.2

Letop: Het is aan te raden om tijdelijk je Thomson van je ICIDU los te koppelen. Dit is omdat de beide routers (zoals jij ze beschrijft; modems) nog DHCP adressen uitdelen.

Nadat je het IP adres hebt aangepast moet je de DHCP server van je ICIDU uitschakelen. Dit kan je doen door een vinkje op de web-interface uit te schakelen.

Succes!

Edit: toegevoegd dat de ICIDU eerst van de Thomson losgekoppeld moet worden om dubbele DHCP tijdelijk te voorkomen.

[ Voor 21% gewijzigd door twieren op 17-02-2014 21:27 ]

• DasHuhn
Oké, bedankt

Feel the pressure

• DasHuhn
Ik probeer dus mijn wifi modem een static ip te geven. Maar hij blijft zeggen : ERROR 5004 bad subnet mask for WAN IP, please input another one for example: 255.255.255.0.

Maar als ik dat doe zegt ie hetzelfde

En de Thomson heeft een gateway die 10.0.0.138 is
en de ICIDU 192.168.1.1

Dus welk ip moet ik de ICIDU dan geven? Gewoon 10.0.0.139? Want volgens mij weigert ie dat

[ Voor 28% gewijzigd door DasHuhn op 18-02-2014 12:21 ]

Feel the pressure

• arie_papa
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 20:46

arie_papa

Running on Ubuntu

Je moet niet je WAN static zetten, je moet je LAN van je Wifi modem static zetten.

De WAN zijde is normaal de in/uitgang van/naar internet. De LAN staat voor Local Area Network. Gebruik de WAN niet, gebruik alleen de LAN poorten binnen je netwerk. Je huidige modem is momenteel al het doorgeefluik naar internet. Daarvan heb je er maar 1 van nodig.

Dus inderdaad 10.0.0.139 zou voor je LAN adres van je Wifimodem correct moeten zijn, mits dat ip-adress niet al in gebruik is.

@hieronder. Zet de WAN instellingen gewoon weer op DHCP en stel LAN kant dan opnieuw in. Ik neem aan dat dan die storing verholpen zou moeten zijn.
Ip-adres op DHCP = ik ontvang automatisch een ip-adres van de server
DHCP-server = de server die ip-adressen uitdeelt (wat je Modem al doet, dus die moet uit op je Wifi-router)

[ Voor 40% gewijzigd door arie_papa op 18-02-2014 12:59 ]

Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel

• DasHuhn
Oke, maar mijn wifi modem geeft de error code 5008 WAN IP address and LAN IP adress cannot be in same subnet

Terwijl ik het ip adres 10.0.0.41 invoer. Hetzelfde geld voor 10.0.0.139

[ Voor 9% gewijzigd door DasHuhn op 18-02-2014 16:41 ]

Feel the pressure

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:17

lier

MikroTik nerd

Je hebt de WAN poort een IP adres gegeven... niet doen (DHCP in plaats van statisch instellen).
Je LAN kant moet je wel een IP adres geven, namelijk hetgeen je hierboven al genoemd had.

fridgeman heeft al het linkje naar de HOWTO gegeven, mijn tip:
- reset je router (in de handleiding staat hoe)
- configureer je router volgens de HOWTO...klaar.

Eerst het probleem, dan de oplossing

Verwijderd

Heeft Lolletje99 nou al die HOWTO doorgenomen?

• DasHuhn
Het is uiteindelijk niet gelukt.

Helaas... Ik heb de HowTo paar keer doorgenomen en rustig gelezen wat er allemaal werd gezegd.

Feel the pressure

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-11 23:58

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

WAN poort op het tweede apparaat in zijn geheel niet gebruiken en op dat apparaat de DHCP uitschakelen en het LAN IP adres aanpassen aan het IP bereik van het eerste apparaat.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1