Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Gerucht: Valve Anti-Cheat stuurt dns-cache naar Valve

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
nieuws: Gerucht: Valve Anti-Cheat stuurt dns-cache naar Valve

Hoewel in de reacties van deze nieuwspost al genoeg is gezegd zou ik toch nog graag 1 kanttekening plaatsen bij dit artikel. Voor zo ver ik kan vinden is het op geen enkele manier bewezen dat de geplaatste (decompiled) code vanuit een library van Steam of gerelateerd aan Steam komt. Dat zou ik toch wel graag geplaatst zien worden in het artikel. Ik heb zelf ook gezocht in de DLL's naar deze routine maar kan niets vinden wat erop lijkt. Nu heb ik niet extreem goed gezocht en heb ik misschien ook niet de beste tools, maar deze routine zou toch vrij eenvoudig te vinden moeten zijn.

Daarnaast is het mijn persoonlijke mening dat de kop van het artikel niet gepast is gezien heel duidelijk is dat er op geen enkele manier bewijs is dat deze data daadwerkelijk verzonden zou worden.

Ik zou persoonlijk HEEL voorzichtig zijn met het overnemen van nieuws vanuit Reddit.

• StijnH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 11:58
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:42:
nieuws: Gerucht: Valve Anti-Cheat stuurt dns-cache naar Valve
Nu heb ik niet extreem goed gezocht en heb ik misschien ook niet de beste tools, maar deze routine zou toch vrij eenvoudig te vinden moeten zijn.
Dit even lezen: http://www.reddit.com/r/G..._you_have_visited/cfgj8up
Vac is very well protected. Their code is encrypted. Function calls are encrypted and hashed. The code i put up has been manually reversed, it doesn't decompile straight into that.

What you could do is and hook those winapi functions and see them being called.

Verwijderd

Topicstarter
Dat is toch vanaf dezelfde poster als het originele verhaal? Niet echt een onafhankelijke bron. Alleen maar roepen dat het heel ingewikkeld is is nogal kort door de bocht. Zeker niet wanneer je slim genoeg bent om zo ver te komen en dan niet slim genoeg bent om te zien dat die data helemaal niet wordt verzonden (in ieder geval niet op basis van die code die hij heeft laten zien).

Ik kan helemaal niemand vinden die het kan bevestigen. Ik heb ook zoals hij zegt geprobeerd om die functies te monitoren en Steam doet inderdaad een aantal requests naar de DNS api, maar dat is natuurlijk niet zo vreemd gezien het een internetapplicatie is.

Het gedrag zoals hij beschrijft kan ik niet vinden in ieder geval, maar misschien test ik gewoon niet goed. Ook andere mensen hebben het geprobeerd (die waarschijnlijk veel meer ervan weten dan ik) en krijgen het niet voor elkaar.

Een beetje vreemd verhaal als iemand iets roept en mensen het proberen te reproduceren om te roepen dat het heel lastig is. Waarom geeft ie z'n werkwijze niet vrij? Dan kunnen veel meer mensen het bevestigen en leert iedereen er wat van.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

Het hele stuk is twijfelachtig. De paragraaf over Warden is geschreven alsof Warden alle beschreven dingen op dit moment doet terwijl er ooit inactieve code geweest is voor één van de beschreven items en die is nagenoeg onmiddelijk verwijdert. Die gehele paragraaf is dus, simpelweg, nonsense.
De link die gebruikt wordt ter verdediging van de stelling is tot in het oneindige debunked; datgene wat er achter die link staat (overigens: Jezelf als bron gebruiken is zowieso al not-done) is óók nonsense.

Nee, het hele artikel laat een hele bittere nasmaak achter.

• StijnH
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-11 11:58
Ik ken zelf helemaal niets van reverse engineering, wou het enkel even vermelden.

Zelf vind ik het ook een vreemd verhaal.

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-11 13:15
Hier is de reactie van Gabe Newell zelf: http://www.reddit.com/r/g...70ej/valve_vac_and_trust/

Volgens zijn uitleg word niet de cache opgestuurd, maar alleen een match met een DRM-server van cheat software ALS er al cheats aanwezig zijn.
Hier word ook duidelijk waarom er zo'n ophef over is. Toch blijf ik sceptisch, ik ken de developers van steam niet, ze kunnen dit soort code ook schrijven voor belangen buiten Valve.

edit:

Het is me nu ook duidelijk waarom Reddit-gebruiker theonlybond alleen een afbeelding heeft geplaatst, zijn gedupmte dll en weinig uitleg. Ik heb nog niet gevonden wat hij precies heeft gedaan om de dll te dumpen en ook niet hoe hij de decompiler heeft gebruikt.

[ Voor 23% gewijzigd door M.l. op 18-02-2014 06:03 . Reden: toevoeging ]

• Wilbert de Vries
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 07-10 20:49

Wilbert de Vries

Ex-hoofdredacteur
(jarig!)
Het artikel is inmiddels aangepast. Dank voor alle feedback.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-11 10:27

Croga

The Unreasonable Man

Wilbert de Vries schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:03:
Jammer dat jullie vergeten zijn het stuk over Warden aan te passen. Het enige wat er nu staat is dat de beweringen niet bevestigd zijn. De beweringen zijn echter al meerdere malen debunked; het is gewoon onzin en bewezen onzin.

Verwijderd

Topicstarter
Wilbert de Vries schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 08:03:
Bedankt voor het aanpassen!
Pagina: 1