• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-11-2025
Hoi,

Ik heb een powercolor 6850 icm een asrock z68 pro3 moederbord. Het probleem is gisteren ontstaan. Ik kwam terug bij mijn pc nadat ik een tijdje weg was geweest.Ik merkte meteen dat mijn 2e beeldscherm niet meer aanging en concludeerde na wat steekproeven dat hij was overleden. Enfin, zonder de computer af te sluiten heb ik 2e beeldscherm uit videokaart gehaald en ergens anders neergezet. Toen begon de ellende. Twitch streams kijken = amd driver recovery na 1 minuut, hd videos kijken = af en toe amd driver recovery. Ik had toen alle amd drivers verwijderd en de nieuwste beta drivers geinstalleerd, werkte niet en computer liep soms vast. OMdat ik ssd heb, is een format c: ook snel gebeurd. NIeuwe installatie windows en amd drivers = zelfde problemen.Echter in 3d games werkt de videokaart perfect, wordt ook niet warm ofzo.
Videokaart eruit gehaald en aansluiten op dvi aansluiting moederbord zorgt ervoor dat ik twitch en hd videos zonder problemen kan afspelen.Het probleem is dan weer dat ik geen games kan spelen.

tl;dr: van 1 op het andere moment werkt de videokaart niet meer goed tijdens afspelen video (mkv, twitch, youtube) en zorgt voor een amd driver recovery of pc loopt helemaal vast. Echter werkt hij perfect tijdens gamen. Geen driver problemen, geen temperatuur problemen, geen artifacts.

Kapot of niet?

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Senza221
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 29-01 13:14
Heb je al eens een paar stress-tests gedaan om te kijken of hij dit volhoudt?

• Senza221
Laat eens even een Furmark Stresstest lopen, gewoon even een uurtje laten rammen en kijken of hij te heet wordt of dat hij crasht oid.

http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/

• TI_Observer
Ik zal het eens draaien, thanks

nu 10 minuten lopen, 79 graden; geen driver recovery

als ik een stream ga kijken (alleen in chrome overigens, IE doet ie het wel goed) loopt ie vast binnen 1 minuut, maar ook als ik full hd youtube kijk of een mkv'tje

Ik weet redelijk wat van computers, maar dit is toch wel het vreemdste geval ooit

[ Voor 92% gewijzigd door TI_Observer op 18-02-2014 18:22 ]

• TI_Observer
kan een moderator dit weghalen?

[ Voor 97% gewijzigd door TI_Observer op 21-02-2014 18:53 ]

• Senza221
Blij dat je zelf het antwoordt hebt gevonden. :)

• TI_Observer
ja ik hoopte het, maar het bleek alleen uitstel van executie te zijn geweest. Nu duurde het ongeveer 10 min ipv 1 min voordat ie weer driver recovery deed.

Hij loopt nu ook vast tijdens spelen van games, dus kaartje is inderdaad kapoet.

Pagina: 1