Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:27 ]

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-01 17:20

SambalBij

We're all MAD here

Waarschijnlijk laat ie na het afdrukken de foto wel zien op de display, maar slaat hij hem niet op bij gebrek aan ruimte. Zelfde wat meeste camera's doen als er helemaal geen kaart in zit.
Enige intern geheugen zal een buffer zijn waarvandaan hij de preview toont en de foto naar de SD kaart schrijf. Bij maken van de volgende foto zal die buffer weer zijn overschreven lijkt me...

[ Voor 34% gewijzigd door SambalBij op 17-02-2014 16:36 ]

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Volgens mij heeft die camera geen intern geheugen, en daarbij zijn 160 foto's echt veel wat je eventueel op een intern geheugen zou kunnen zetten (meestal is dit maar een paar MB voor een buffer van een paar foto's Met 160 foto's van 4MB per stuk zou je dan op 640MB moeten zitten, dat lijkt me erg veel).

Ik denk eerder dat die foto's gewoon weggegooid zijn of dat het kaartje is geformatteerd. Je kunt kijken of je met recovery software nog wat terug kan krijgen, maar als het ding vol geschreven is dan is die data waarschijnlijk ook overschreven.

• WallieBTY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:38
Mijn vrouw heeft een D90, maar als er geen kaartje in zit of het kaartje vol is maakt hij geen foto's volgens mij.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:26 ]

• y2kbug
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2022
Mijn d90 klikt wel als er geen kaart in zit en geeft ook een review met de melding in een hoek met witte letters in een rood blokje "Demo". Dacht weleens gelezen te hebben dat je dit gedrag ergens in kan stellen, wel of niet klikken zonder kaart.
Wat de camera met een volle kaart doet weet ik 123 niet, heb eigenlijk altijd genoeg bij me.

• Prozac[NL]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-10-2025

Prozac[NL]

zucht.......

De mijne stopt ermee, kan geen foto's meer maken als de kaart vol is.

Verwijderd

Topicstarter
.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 01-11-2023 01:26 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Of de camera staat ingesteld dat hij wel kan schieten maar de foto's niet kan opslaan (ik weet dat mijn Canon dit als instelling in het menu heeft, die Nikon wellicht ook).
Of het kaartje is tussendoor leeggegooid en opnieuw beschreven. Als recovery software niet werkt, dan denk ik dat je die foto's verder gewoon kwijt bent, want dan kunnen ze nergens anders opgeslagen zijn, een intern geheugen heeft deze camera immers niet (anders dan natuurlijk een buffertje waar de foto naar weggeschreven kan worden voordat deze opgeslagen wordt op een kaartje).

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-01 13:19

Younes

Wie, Wat, Waar?

Kan zijn dat de foto's geschoten zijn in een bepaalde map en dat nu een andere 'actieve' map ingesteld staat?

...en waarom?

• mercapto
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-01 12:48
Het hele "ik heb ze gezien dus ze bestaan" is wel een erg karige beschrijving. Mijn 14 jaar oude ixus kan al previews laten zien maar slaat dan niks op.
Heeft diegene ze direct na het maken 3 seconden in beeld gezien of aan het eind van de dag rustig door kunnen kijken en inzoomen en filters, histogrammen en weet ik veel wat in de camera er op los kunnen laten ?

• moozzuzz
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
"ik heb ze gezien" is idd een cruciaal punt naar een antwoord.

Mijn eerste ingeving is namelijk een chinees geheugenkaartje. Die hebben soms/vaak een nepcapaciteit, als in: het lijkt alsof je 8 GB hebt, maar eigenlijk is het maar 1 of 2 GB. De controller i/h kaartje faket de 8 GB terwijl ze fysisch er gewoon niet zijn (dus ook de fotocamera kan niet zien dat je fotobestanden in een virtueel zwart gat aan het opslaan bent). Dit zou kunnen verklaren dat de camera gewoon happy verder klikte zonder warning. Dankzij de preview-buffer valt het ook niet meteen op.

Als je kennis/vriend daadwerkelijk minstens éénmaal door z'n foto's scrollde op z'n camera én het zijn daadwerkelijk de laatste xxx foto's die missing zijn (en niet at random of die van 't begin), is het een verdwijntruck die mijn petje te boven gaat.
Pagina: 1