Op zoek naar PSU - eventueel sleeved

Pagina: 1
Acties:

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik ben van plan op korte termijn (2-3 weken) mijn voeding te vervangen omdat m'n huidige PSU
(pricewatch: Cooler Master GX-Lite 500W) grijs is en dat afbreuk doet aan het uiterlijk van m'n desktop (er zit een raam in). Ik wil misschien in de toekomst sleeved kabels gaan gebruiken, kopen/zelf maken ben ik nog niet uit.

Ben er zeker van dat jullie mij advies kunnen geven, hier zijn de eisen:
  • Ongeveer 500-600 watt
  • Moet modulair zijn
  • Zwarte voeding en kabels (uiterlijk speelt belangrijke rol)
  • Certificering: goed voor het milieu is een pré
  • Hoeft niet super stil te zijn
  • Mag maximaal 90 euro kosten
  • Komt hij al met sleeved kabels? Helemaal top!
Als ik iets ben vergeten even zeggen ;)

M'n mobo heeft 8 pin naast de CPU en GPU heeft 2x 6, maar op voedingen van niveau dat ik zoek is dat zover ik weet altijd aanwezig.

Had zelf al beetje zitten kijken maar ben hier en daar berichten tegen gekomen over brakke hardware in sommige voedingen dus vandaar dat ik toch even om advies vraag. Ben niet echt thuis in voedingen atm.

Zelf deze gevonden:
pricewatch: Corsair CX600M

Verwijderd

CXM serie heeft nu niet echt goede kwaliteit.

Wat is de rest van de PC?

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:49
Ik zou zeggen neem iets van Seasonic of eventueel BeQuiet. Zij maken gewoon de beste voedingen op de markt op dit moment.

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Seasonic M12II 620W

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

In principe maakt be quiet! natuurlijk zelf geen voedingen.

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:49
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 17:27:
In principe maakt be quiet! natuurlijk zelf geen voedingen.
Nee oké, maar de voedingen die in een BeQuiet behuizing gaan zijn wel van dermate hoge kwaliteit dat ze gewoon met de top meekunnen. De hogere segmeten Coolermaster voedingen en XFX Pro Power dingen zijn ook allemaal Seasonic rebrands.

HD4Life @ Full-HD

Verwijderd

Eigenlijk is er bij be quiet maar één serie die echt top is (echt goede prestaties met echt goede kwaliteit) en dat is de Dark Power Pro P10 serie.

Er zijn om dit moment maar drie Cooler Master voedingen door Seasonic gemaakt en die komen allemaal uit de V serie. Bij XFX zijn alle voedingen door Seasonic gemaakt. Al is Seasonic natuurlijk bij lange na niet de enige die instaat is geweldige voedingen te maken, al lijken veel mensen dit wel te denken.

• Yosecret
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 31-12-2025

Yosecret

Photoshopgoeroe / Gadgetfreak

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:36:
CXM serie heeft nu niet echt goede kwaliteit.

Wat is de rest van de PC?
Wat precies maakt dat de CXM serie momenteel niet van goede kwaliteit is? Capacitors e.d.?
Zie m'n onderschrift voor rest van PC d:)b
Davidshadow13 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:38:
Ik zou zeggen neem iets van Seasonic of eventueel BeQuiet. Zij maken gewoon de beste voedingen op de markt op dit moment.

pricewatch: Seasonic M12II Evo 520W
pricewatch: Seasonic M12II 620W
Bedankt, die zien er goed uit en prijs valt gelukkig mee.

• noguru
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 29-08-2019
Yosecret schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 20:17:

Wat precies maakt dat de CXM serie momenteel niet van goede kwaliteit is? Capacitors e.d.?
Met name de caps ja, die zijn niet super en beperken de levensduur. Zie hier een review:

http://www.techpowerup.com/reviews/Corsair/CX600M/11.html

Op zich niet slecht, helemaal niet, maar ik ben eigenlijk wel benieuwd naar de getallen als de caps 4-5 jaar oud zijn. Maar dat reviewt een beetje lastig :). Wat ze je dus ook niet vertellen is dat de ventilator met een goedkoop glijlagertje na pak em beet 2 jaar een pokkeherrie gaat maken.
En als dit ding nou echt goedkoop was, zeg 50 euro max, dan was het misschien nog te overwegen maar nu is het verschil met de Seasonic die je hier wordt aangeraden niet zo heel groot. Als ik op mijn centen zou zitten dan zou ik voor het zelfde bedrag liever voor de niet modulaire versie van de Seasonic gaan dan voor de modulaire Corsair.
Pagina: 1