Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Ik ben al een paar dagen aan het kijken voor een nieuwe cpu koeler maar ik weet niet wat het best/slimst is.

In eerste instantie zou ik het liefst een closed loop liquid cooler willen (H105?). Maar bij het zoeken naar zulke koelers kwam ik zulke problemen tegen: de koeler gaat lekken... Daarom ben ik nu aan het twijfelen of ik een "normale" koeler zal nemen of een liquid koeler.

Mijn voorkeuren: hij moet goed koelen (om te overclocken), en hij moet er mooi uitzien in mijn case (cooler master storm trooper met window, dus ik heb ook genoeg plek).

Cpu-> Intel Core i5-4670K , s1150

Alvast bedankt :)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 17:14 . Reden: Verkeerde Cpu ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zalmanman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 12:58

Zalmanman

So long,

Het zou toch fijn zijn als we zouden weten wat deze koeler zou moeten koelen...

and thanks for all the fish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Cpu -> Intel Core i5-4430K

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op een 4430 heeft een dure koeler niet gek veel zin. Weet je zeker dat je geen 4670K hebt?

Op een niet-K CPU kan je natuurlijk zelf kiezen welke je mooi vindt, maar elke koeler die je in de verschillende topics terug vind vanaf de Tranquilo Rev 2 en hoger (in prijs) gaat gewoon meeeeeer dan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hahaha ja ik heb het vandaag het een beetje met de fouten...

Correctie : ik heb een intel core i5-4670K

Maar welke is het best en wat os jullie ervaring?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Hier zijn mensen die met heel veel closed loop coolers een mooie review hebben gemaakt, wellicht is dat interessant voor je. Is trouwens 10 seconden google werk, misschien handig voor de toekomst. Link

[ Voor 16% gewijzigd door Gizzy op 18-02-2014 09:52 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb de laatste tijd met een flink aantal koelers zitten spelen, en eigenlijk is er gewoon heel veel goed spul op de markt.

Wat jij er goed uit vind zien kan ik natuurlijk niet bepalen, maar ik vond zelf de volgende twee waterkoelers wel erg mooi:
productreview: NZXT Kraken X60 review door Foritain
productreview: Cooler Master Nepton 140XL review door Foritain

Luchtkoelers heb ik wat minder mee gedaan recentelijk, maar de :
productreview: Phanteks PH-TC12DX White review door Foritain
Is wel een hele mooie en top presterende koeler.

Grote vraag is wat jij zelf zoekt, en hoe ver je wilt gaan overclocken. Een beetje overclocken kunnen de meeste 20-40 euro koelers prima en is iets duurders wellicht zonde, voor echte serieuze OCs is water wel een stapje pittiger. Lekken heb ik zelf nooit gezien of in mijn omgeving meegemaakt, maar er zijn inderdaad wel wat berichten over. Moet zeggen er zelf niet zo wakker van te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Gizzy Bedankt! Meestal als ik op google zit kijk ik erover heen :P

@Foritain Super erg bedankt! De NZXT kraken zit nu bij mijn top 3. Super goede review! Dus gelijk +3! Nog even tussendoor, heb jij misschien ervaring met de Swiftech H220? Want ik hoor het liever van mensen die er geen reclame voor willen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat zijn de andere 2 in je top 3? :) Ik heb helaas geen ervaring met die Swiftech :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn top 3:

1. De H105 van Corsair: Ik heb tot nu toe goede ervaring met corsair dus blijf ook geloven in de producten van hun. De koeler is simpel, goed, en voor een "liquid" koeler ook niet al te duur. En nog een +punt is dat hij pas net op de markt is en daarmee helemaal nieuw. Daarmee hoop ik dat ze de "kinderziektes" van de oude koelers hebben verholpen.

2. De NZXT kraken: Door de goede reviews en videos die ik gezien/gelezen heb. Wat ik ook handig en leuk vind is dat ze een programma hebben waarmee je de snelheid van de fans etc. kunt besturen.

3. De Swiftech H220: Swiftech heeft al lang goede koelers op de markt dus moet die eigenlijk ook goed zijn. Wat nog meer handig is, is dat je alle onderdelen heel simpel kunt vervangen.

Als jullie commentaar hebben over mijn top 3 hoor ik het heel graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valt niet mee he :)

Corsair en idd iets goedkoper, NZXT heeft de extratjes zoals de rgb led, fancontroller, en is een 280mm ipv een 240mm model, maar kost net even meer. Fancontroller is wellicht ook weer overbodig als je er al 1 hebt?

Swittech zie ik helemaal niet in de pricewatch staan als zijnde leverbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat bedoel je met valt niet mee? :P

Ja dat is juist het punt. Of een prima koeler van Corsair die pas +/- 1 week op de markt is, of een goede koeler van NZXT die al langer op de markt is met allemaal toeters en bellen.

Ja Link: pricewatch: Swiftech Swiftech H220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Corsair Hydro H100i O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb je er zelf een? Wat is je ervaring? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 11:49

Fordox

00101010

als je geen waterkoeling wilt:
pricewatch: Noctua NH-D14

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je advies, maar ik wil het liefst een waterkoeler omdat ik hoef geen koperen blok in mijn case. Zeker niet als je een window hebt om van je pc te genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjfast16
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 30-07 12:15
kan ook de h110 kiezen. deze heeft een grotere radiator voor betere koeling ten op zichte van de h100i.
op de H110 zitten ook 140 mm fans op in plaats van 120 mm fans
maar als je vertelt wat voor kast je heb kunnen we kijken welke wel en niet in je de kast passen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn voorkeuren: hij moet goed koelen (om te overclocken), en hij moet er mooi uitzien in mijn case (cooler master storm trooper met window, dus ik heb ook genoeg plek).
Hier heb je het :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubey
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-01-2023

Rubey

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶

Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:39:
[...]

Heb je er zelf een? Wat is je ervaring? :P
Zelf heb ik er geen 1, wel eens voor mensen een ingebouwd etc. Zijn er nog steeds heel tevreden mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Alvast even ingaand op je vraag over de H220 van Swiftech. Als je m bij een webwinkel koopt, zorg er dan voor dat je van te voren vraagt of je de nieuwste versie krijgt. Wat ik heb gelezen op internet, heeft de eerste versie veel quality issues met de pomp gehad. Voor de rest is het een van de beste CLC waterkoeling systemen die te verkrijgen is en makkelijk uitbreidbaar. De H320 is wellicht nog een optie om wat meer ruimte qua koelcapaciteit te genereren als je bijvoorbeeld een gpu in de loop wilt gaan zetten. Je kast moet hier natuurlijk wel de ruimte voor bieden.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nepton 140XL zo lekker stil en koelt Goed !

Een grote kast is wel makkelijk ik heb een

pricewatch: Cooler Master HAF Stacker 935 Window

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 19-02-2014 10:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@jan.pijpers Bedankt voor je tip! Maar weet jij waarom deze koeler zo duur is? Omdat voor dat geld heb ik een 2x120mm water koeler. Het kan ook eraan liggen dat cooler master gewoon een duur merk is (of extreem goede kwaliteit), want bijna alle koelers van cooler master zijn "over geprijsd".

Verwijderd

MM duur tja dat is aan je zelf ik heb even een klein overzicht toegevoegd maar ik vind CM niet echt ERG duur de werking is echt goed voor deze gesloten waterkoeler met 2 140mm fans
vergelijk maar even maar er zijn nog meer type`s te koop succes met je keuze !

pricewatch: Cooler Master Nepton 140XL

pricewatch: Cooler Master Seidon 240M

pricewatch: Cooler Master Nepton 280L

pricewatch: Cooler Master Seidon 120XL

pricewatch: Corsair Hydro H110

pricewatch: Corsair Hydro H90

pricewatch: Antec H2O 920

pricewatch: Thermaltake Water 3.0 Pro
CM is normaliter vrij gunstig wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, maar zoals altijd zijn er ook uitzonderingen. De Nepton 140XL heb ik nu enige tijd getest en die koelt echt extreem hard voor z'n 80 euro, let wel op dat het een 140mm model is ipv een 120mm, en dat hij ook nog eens een dikkere radiator heeft dan de meeste 120mm modellen. Dus niet te blind staren op die maatjes, en vooral naar de praktijkervaringen kijken. Voor 80 euro is het een beest van een koeler die ongetwijfeld gaat voldoen, maar wellicht wil je toch voor de uitstraling gaan van een 240/280mm model.

Verwijderd

Topicstarter
Foritain schreef op donderdag 20 februari 2014 @ 01:18:
CM is normaliter vrij gunstig wat betreft prijs/kwaliteit verhouding, maar zoals altijd zijn er ook uitzonderingen. De Nepton 140XL heb ik nu enige tijd getest en die koelt echt extreem hard voor z'n 80 euro, let wel op dat het een 140mm model is ipv een 120mm, en dat hij ook nog eens een dikkere radiator heeft dan de meeste 120mm modellen. Dus niet te blind staren op die maatjes, en vooral naar de praktijkervaringen kijken. Voor 80 euro is het een beest van een koeler die ongetwijfeld gaat voldoen, maar wellicht wil je toch voor de uitstraling gaan van een 240/280mm model.
Oh het is een 140mm koeler, dan begrijp ik dat de prijs zo hoog is. En het klopt dat ik het liefst ga voor een 240/280 model. Want ik heb zo veel plek in mn case dat ik die wel kwijt kan ;) .

En ik keek op alternate.nl waar de prijs van de CM Nepton 140XL 100 Euro was. 8)7

@jan toch bedankt dat je alle waterkoelers hebt gestuurd :9

En heeft iemand al de H105? Het lijkt me namelijk een interessante waterkoeler. Heb al veel filmpjes ervan bekeken maar die kunnen natuurlijk ook reclame zijn (sponsoring). Dus ik hoor het liefst iemand zijn persoonlijke mening. :9

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2014 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Mijn keuze is gemaakt... Ik ben voor de Corsair H105 gegaan. Ik heb m zojuist besteld en krijg m morgen binnen. Er zal binnenkort een review over komen, dus blijf alert ;)

Mvg,
Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X-Kiwi
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10:47
Netjes! Mijn h100 is net naar RMA, wie weet sturen ze ook wel een h105 op :)

Kiwi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
X-Kiwi schreef op maandag 24 februari 2014 @ 16:40:
Netjes! Mijn h100 is net naar RMA, wie weet sturen ze ook wel een h105 op :)
Ik heb m ingebouwd en hij is SU-PER, echt een gaaf ding (er komt binnenkort een review hier over aan ;) )
Pagina: 1