Hot-swappable drive tray voor in Corsair 550D behuizing

Pagina: 1
Acties:

• honmashinsei
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 12-08-2025
Hallo! Ik weet niet of dit het correcte forum is om deze vraag in te posten, so correct me if I'm wrong please :)

Ik heb een Corsair 550D kast, waar ik erg tevreden over ben. Nu zijn echter alle interne 6 bays voor HDD's (2.5"/3.5") binnen in gevuld, en heb ik dus geen ruimte meer om een nieuwe schijf te plaatsen! Ik wil daarom 2 van mijn 2 TB HDD's gaan vervangen door 4 TB HDD's. Nu rijst echter de vraag hoe ik makkelijk van de 2x 2 TB HDD's die dan over houd, een soort back-up / swap drives kan maken.

Is het mogelijk om in mijn kast in bijvoorbeeld één van de vier externe bays (5.25") een hot swap-apparaat (ik weet niet zo goed hoe zoiets heet?) te plaatsen, zodat ik daar 3.5" HDD's in kan schuiven naar believen (het zou helemaal mooi zijn als er meerdere in passen per bay?), om zo af en toe wat te backuppen? Zoja, wat moet ik daar voor aanschaffen?

Of zien jullie andere (misschien zie ik iets over het hoofd?) mogelijkheden om nog meer HDD's in deze kast te kunnen plaatsen? Ik heb meer ruimte nodig! :9

Thanks voor de hulp :>

[ Voor 3% gewijzigd door honmashinsei op 17-02-2014 15:56 ]

• honmashinsei
Thanks, dat ziet er inderdaad uit naar waar ik naar op zoek ben. Heb je zelf ervaringen met IcyDock?

pricewatch: Icydock MB971SP-B

Dit wordt em denkik!

[ Voor 18% gewijzigd door honmashinsei op 17-02-2014 16:16 ]

• Foritain
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online

Foritain

BaasHaas

Ik gebruik naar tevredenheid tot nu toe vooral Sharkoon docks:
pricewatch: Sharkoon Sharkoon SATA QuickPort Intern 1-Bay
pricewatch: Sharkoon SATA QP Intern Multi
pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort Intern 3-Bay
Vooral de laatste is handig gezien je dan voor 2x 5.25" bays 3x 3.5" krijgt. 2x 3.5 in 1 5.25" gaat nie passen eh ;)

[ Voor 100% gewijzigd door Foritain op 17-02-2014 16:41 ]

• honmashinsei
Foritain schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:40:
Ik gebruik naar tevredenheid tot nu toe vooral Sharkoon docks:
pricewatch: Sharkoon SATA QP Intern Multi
pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort Intern 3-Bay
Vooral de laatste is handig gezien je dan voor 2x 5.25" bays 3x 3.5" krijgt. 2x 3.5 in 1 5.25" gaat nie passen eh ;)
Thanks!! Die zien er nog beter uit. Ik heb de IcyDock gecanceld en haal er eentje van Sharkoon:

Werkt die ook goed met een 2 TB schijf ? (wat gebruik jij er in?)

Deze lijkt me trouwens ook erg handig en bruikbaar voor op m'n bureau:
pricewatch: Sharkoon SATA QuickPort XT Duo USB3.0
HDDtje erin prikken en gaan ! (USB 3.0, dus zal qua speed ook best oke zijn).

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 07-02 20:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik heb deze icydock ex: http://www.icydock.com/goods.php?id=27
Die icydock is prima maarrrr heeft een cooling ven van 2.5cm denk ik.. die is heel erg luidruchtig.
Zo luidruchtig zelfs dat ik besloten heb om aan/uit knoppen op die dingen te bouwen.
Ik vind hem persoonlijk mooier dan die sharkoon, maar smaken verschillen. :)
Maar dat geluid.. :/ echt jammer

Die desk-holder is super handig. Veel admins op bedrijven hebben een dergelijk apparaat.
Super handig, ook bij een laptop. Maar thuis heb ik liever een dock in mijn towers. :P

★ What does that mean? ★

Pagina: 1