TMobile wil issue "geen SMS uit buitenland" niet oplossen #2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1
Acties:
  • 1.526 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 579396

Topicstarter
Dit onderwerp is een voortzetting van "het thema" was gesloten, omdat dit niet in het nederlands geschreven is.

Hallo, ik wil even wat met jullie delen, mijn verhaal begint op Juni 2013, toen ben ik geswitched van LycaMobile naar T-Mobile (NL). Nummerverhuizing doorgegeven en tekende het contract.
Alles goed tot dusver. Ik heb mijn telefoonnummer behouden maar ik merkte een fout, ik kan geen SMS berichten ontvangen van buitenlandse nummers (vanuit deze landen bevestigd :)

Duitsland, Italie, Polen, Rusland, Finland, Ijsland, Australie, Roemenie, Zweden en Noorwegen.
Waarschijnlijk zijn er nog meer, maar deze heb ik al geindentificeerd, misschien help het T-Mobile tech support?).

Ik heb vanalles geprobeerd, aan veel vrienden en collega's gevraagd of ze me een SMS vanaf een vakantiebestemming konden sturen.
En ik heb nog meer geprobeerd: andere sim erin, sim in andere telefoon, uitzetten aanzetten, SMS'en naar een ander T-Mobile nummer, ect.

Ze claimen iedere keer dat het "gefixed" is, ("U hoeft enkel uw telefoon opnieuw op te starten")
maar na tonnen emails, berichten, telefoontjes (ook een geval waar een medewerker zelfs behoorlijk onbeschoft de hoorn op de haak gooide; midden in een zin...)

Nou na 5 maanden (rond November), mailde suport me met het bericht "het ligt niet ons netwerk - vraag de andere netwerkoperator om hulp" (wat?!? allemaal?)
Nou ik heb een vriend gevraagd om me een bericht te sturen en zijn Poolse netwerkoperator heeft een onderzoek gedaan.
De uitkomst was: Het bericht verlaat ons netwerk goed, maar gaat dan niet naar het netwerk van T-Mobile, want die ziet het nummer niet als T-Mobile.

Nou die uitkomst heb ik naar T-Mobile gestuurd, na een maand niets vernomen te hebben; heb ik ze nogmaals gemaild (27 Dec).
Aan het eind van Januari ben ik maar een forum topic gestart: https://forum.t-mobile.nl...-seems-impossible-226591/

Maar na nog twee maanden wachten kreeg ik eindelijk een reply op mijn topic. helaas mocht dit niet baten.

Ik wil mijn nummer behouden, maar ik krijg geen SMSjes van NL-Providers (ideal, DigiD ect.)
Dit is echt heel vervelend. want ik moet iedereen vertellen dat ik geen SMS kan ontvangen.
P.s. ik had een idee (sommige mensen op het forum waren het met me eens) - het probleem is gerelateerd aan nummerbehoud.
Dus nog steeds, als iemand een SMS naar me stuurt gaat er iets mis met de route, het lijkt erop dat mijn nummer niet wordt gedetecteerd als T-Mobile maar als LycaMobile (mijn oude provider)

Als iemand nog goede tips heeft: kom maar door! :)

Als iemand hetzelfde probleem heeft... hopelijk kunnen we samen een vuist maken naar T-Mobile... want ik voel me nog steeds afgescheept door hun customer support afdeling...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@SafariFlow
No, Lycamobile has to fix it. They're Tech/NOC is aware of this problem. I believe T-mobile ccontacted them. Or ellse they're completely unable to troubleshoot this. At least we contacted them and the missing router is the answer we got.

The first thing he check with voice MT Sms MT issues is : Has the number been ported? If so, contact them to check routing.
Lycamobile wil niet met mij te werken. Ik ben niet hun klant: (

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@pedorus
If this is true, I think it should be reported to the ACM: https://www.consuwijzer.nl/klacht-indienen-bij-consuwijzer

This issue might be related to this: https://www.acm.nl/nl/pub...d-na-last-onder-dwangsom/ (T-Mobile refused to port Lycamobile numbers in the past, and the ACM (Opta back then) compelled them)
Door mij of T-Mobile?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:05

Sorcerer8472

Mens sana?

Link naar ACM doet het niet.
Dit zou heel goed aan LycaMobile kunnen liggen hoor; je nummer verwijst in allerlei databases waarschijnlijk nog daarnaartoe.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Sorcerer8472 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:33:
Link naar ACM doet het niet.
Dit zou heel goed aan LycaMobile kunnen liggen hoor; je nummer verwijst in allerlei databases waarschijnlijk nog daarnaartoe.
Wat is mijn acties? Lyca gewoon weigert me elke keer als ik met hen spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

T-Mobile is nu verantwoordelijk voor je nummer. Zij moeten het aankaarten bij LycaMobile.

Werkt T-Mobile niet mee, dreig dan met stappen naar de ACM. Wees wel netjes in je mails, dan zal men eerder geneigd zijn om je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iLikeNoobies
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 08-05 09:58

iLikeNoobies

With Big Boobies

T-Mobile is in dit geval de inporterende provider dus daar moet je het probleem aankaarten. De inporterende provider is verantwoordelijk voor de communicatie richting de klant en het oplossen van het probleem.

Als het probleem bij Lyca zit, zal T-Mobile dit bij Lyca moeten aankaarten, dat kan je zelf helaas niet doen.

Steam: HighTim3s || Twitch: iLikeNoobies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@Sorcerer8472, @iLikeNoobies,

Bedankt voor het advies. Ik weet niet waarom T-Mobile dit probleem niet voor 8 maand deed rijzen. Ik heb gezegd over Lycamobile en 'kan dit probleem heeft betrekking op het telefoonnummer transfer' naar ze bijna elke keer als ik contact met hen (via e-mail of bel).

Ik zal een officiële mail schrijven naar T-Mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• menalert
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09:42
Ik zou via www.klachtenkompas.nl een klacht indienen over T-mobile en de situatie uitleggen. Dit heeft voor mij nu al meerdere keren gewerkt en een speciale afdeling van T-mobile kijkt erna (buiten de klantenservice om) en bellen je persoonlijk om het op te lossen! Ze willen namelijk geen negatieve verhalen via de site van de consumentenbond heb ik het idee ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pedorus
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online
Jij. Consuwijzer is er voor consumenten. Dus dat formulier zou ik invullen en verwijs naar SafariFlow in "TMobile NL won't fix network issue with my number (8 month)!" en hun beslissing in de zaak T-Mobile/Lycamobile porteringen uit 2009. Kennelijk werkt porteren nog steeds niet goed.

Verder kun je social media zoals hierboven gebruiken.

Maar op korte termijn is de enige oplossing terugporteren naar Lycamobile, of switchen van nummer. Dit zal maanden duren om echt op te lossen. Veel succes!

Vitamine D tekorten in Nederland | Dodelijk coronaforum gesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

De ACM zou LycaMobile hiervoor op de vingers moeten tikken, echt belachelijk... Ze voldoen zo toch niet aan de regels rondom nummerportering? (of wel soms? :X)

Wist niet dat alle sms naar mij via een andere provider loopt trouwens, da's echt al jaren zo dan, sinds een nummerportering 4 jaar (oid) geleden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
menalert schreef op maandag 17 februari 2014 @ 21:56:
Ik zou via www.klachtenkompas.nl een klacht indienen over T-mobile en de situatie uitleggen. Dit heeft voor mij nu al meerdere keren gewerkt en een speciale afdeling van T-mobile kijkt erna (buiten de klantenservice om) en bellen je persoonlijk om het op te lossen! Ze willen namelijk geen negatieve verhalen via de site van de consumentenbond heb ik het idee ;-)
Zeer handig, bedankt! Moet ik vullen een formele klacht (met papier, mail, etc) of alleen e-mail?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Wordt vervolgd. Ze bieden me om te provider te veranderen gratis :) Toch hebben de problemen, geen fix / aandacht van #TMobile

Laatste updates: https://forum.t-mobile.nl...ble-226591?postid=1247590

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
De vraag die bij mij opkomt: heb je ook maar iets gedaan met de aanbevelingen die hier zijn gedaan, zoals de kwestie voorleggen bij de ACM/Geschillencommissie?

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadButch
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 25-04-2024
Is dit ooit opgelost?

Of ben je van provider veranderd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:54

The Wizard

Moderator Mobile
Niet onnodig topics lopen kicken, maak gewoon een nieuwe aan indien je een vraag hebt.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.