Nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:

• McMuffinpopper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 10:04
Hallo,

Ik zou graag mijn videokaart willen upgraden, dit is mijn huidige systeem:
Processor: i5-3350p
Moederbord: MS-7797
RAM: 8GB @1600mHz
Videokaart: GTX 650 1GB
PSU: 450W
Ik heb een Medion P5225 D (:P) maar had er 8GB RAM in gedaan

Ik zou dus graag iets beter willen dan mijn huidige videokaart, maar ik heb dus een 450W voeding, ik kon niet de echte naam vinden, maar dit is de informatie die op de sticker zat van de voeding:
AC INPUT: 230-240v- , 5A, 50-60 Hz
DC OUTPUT: 450W
+3,3V---15,0A(ORANGE), +5V---21,0A(RED)
+12V1---20,0A(YELLOW), +12V2---18,0A(YEL/BLACK)
+5V---2,5A(PURPLE), -12V---0,3A(BLUE)
ATE=OK

Ik vraag me dus af of mijn computer iets beter aankan, het liefst zou ik natuurlijk een GTX 660 of een Radeon HD 7850 erin willen kunnen proppen, maar ik weet niet of de pc het aankan (ik wil niet de videokaart overklokken), hebben jullie misschien nog advies?

Alvast bedankt! :)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14:34

Nemesizz

Untouchable

Probleem bij Medion PC's is dat ze vaak een 'white list' hebben met hardware die werkt. En die lijst is vaak beperkt tot het spul wat er al in zit (op RAM na, maar bedoel dingen als videokaart en andere uitbreidingskaarten).

Zijn al een paar topics geweest van mensen die proberen een videokaart te vervangen door een snellere in een Medion, maar dan vrolijk zwart beeld krijgen omdat de kaart niet geaccepteerd word (staat niet in de white list). De betreffende kaart werkt vervolgens wel gewoon in een 'normale' (niet OEM, dus geen Medion) PC.

Optie zou kunnen zijn een custom BIOS te flashen, maar dat is niet geheel zonder risico's.

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23-02 18:41
Is inderdaad nogal problematisch bij zo'n medion PC. Je kunt hem niet zomaar upgraden.

In het volgende forum hebben ze, wanneer je wat verder naar beneden scrollt, hetzelfde probleem en een oplossing (de bios flash als je het aandurft). Er wordt ook gesproken van een bios-upgrade die je via medion zou kunnen verkrijgen maar dan moet je voor de zekerheid even contact opnemen met hun klantenservice.

Veel andere mogelijkheden zijn er waarschijnlijk niet.

Het moederbord vervangen geeft je meer vrijheid, maar dan moet je verstand hebben van het knutselen aan PC's en ben je je garantie kwijt.

Persoonlijk zou ik contact op nemen met medion. Zij kunnen je misschien wel verder helpen.

En voordat je gaat upgraden : Kijk even wat voor een voeding je hebt dan weet je wat voor een videokaart je zou kunnen plaatsen. Of plaats het type voeding even hier dan kunnen we evt beter aangeven wat voor een videokaart je zou kunnen kopen.

Ik vermoed dat de voeding niet van een topmerk is (je weet nooit) maar je zult er waarschijnlijk een HD7850 wel mee moeten kunnen draaien. Deze zijn qua prestaties vergelijkbaar met een GTX660, wat zuiniger in stroomverbruik en goedkoper :-)

De 650 die je er nu in hebt zitten ligt iets onder een HD 7770. Je gaat qua prestaties het verschil zeker wel merken.

Suc6

• McMuffinpopper
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-02 10:04
Ik had inderdaad contact opgenomen met Medion, dit is wat ze zeiden;
''Grafische kaart is afhankelijk van de kaart wat die nodig heeft en of de computer het wel aankan. Let wel op deze zal niet werken als deze niet overweg kan met de nieuwe EUFI BIOS. ''

Verder had ik op andere forums gelezen dat men inderdaad het beruchte zwarte scherm had en dan een lange piep en twee korte piepjes hoorden, maar ik heb een oplossing gevonden die misschien zou kunnen werken (ook een ms-7797 moederbord (ik weet niet of ik een link mag plaatsen dus ik zet de post gewoon erop)):

''Dag, ik heb inmiddels contact gehad met de fabrikant en deze kwam met de oplossing. Eigenlijk heel simpel. Het was niet genoeg de onboard videokaart uit te zetten. Het is eigenlijk een probleem met windows 8.

Oplossing was:
In bios SECURE BOOT uitzetten
In bios Advanced Config - > os config - > os selection - > Op WIN7/ other OS zetten i.p.v. WIN8
Daarna komt er een optie CSM Parameters bij en de volgende onderdelen invullen.
CSM (enabled)
Boot Option Filter (UEFI only)
Launch Storage OpRom policy (UEFI only)
Launch Video OpRom policy (Legacy only)

De boot van de videokaart moet gewoon op auto staan.

Bedankt voor de tips en hoop dat ik iemand anders met deze info kan helpen!''

Ik heb deze methode zelf nog niet geprobeerd, maar ik zou het eventueel kunnen testen met een oude videokaart.
Ik zal wel een plaatje van de voeding later posten, dan kunnen jullie zelf zien wat er in zit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:09

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Aankoopadvies vragen mag weer.. (maar lees eerst dit!)

Aankoopadviesvragen horen in de aankoopadviessubfora.

Move VB -> CAA

Oslik blyat! Oslik!