430 watt voeding met GTX670 PE/OC lukt dat?

Pagina: 1
Acties:

• Japiegsxr
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 18-12-2025

Japiegsxr

All glory to the hypnotoad!!!

Topicstarter
Heb van een mede tweaker een GTX670 PE/OC verkregen na inruil. pricewatch: MSI N670GTX PE 2GD5/OC .

Nu heb ik zelf een FM2 build met een 430 watt PSU van Be Quiet pricewatch: be quiet! Pure Power L8 430W CM deze heeft een 80 bronze certificaat.

Waar ik me een beetje zorgen om maak is of mijn PSU dit allemaal wel gaat trekken onder load .

Nu heb ik al met zon online tool berekend en kom ik op recomended 403 watt uit .
Mijn voeding heeft wel 2 peg connectors dus aansluiten lukt wel.

Mijn vraag aan jullie dus of dit goed gaat komen of dat ik een krachtigere voeding moet aanschaffen?

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-02 16:20
de online tools zijn vaak niet heel erg betrouwbaar. Ik denk dat je je geen zorgen hoeft te maken, vooral omdat je een 80 bronze gecertificeerde PSU hebt.
Wat is de rest van je hardware?

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Verwijderd

Ik denk dat dit vooral gaat afhangen van wat je nog meer in je systeem hebt draaien. Denk aan CPU/Mem(nou valt dat nog wel mee)/Harddisks/Andere pci(e) kaarten/Fan's etc.

Edit: Spuit11 :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 13:04 ]

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:39
Dat mag geen problemen geven, zover bij mij bekend is die voeding een van de betere in zijn klasse, die gaat dat zonder zorgen trekken. Ik zou dan vervolgens niet proberen de boel flink op de spits te drijven dmv overclocken e.d.... alhoewel deze voeding dat in principe nog zou moeten trekken.

Afhankelijk van welke cpu je hebt zal je met een doorsnee pc niet veel hoger dan 350w max trekken

Een 80+ bronse certificaat zegt overigens niets of het wel of niet werken in die setup... dat zegt alleen maar iets over de efficiëntie van de voeding, niet over het vermogen. 80+bronse 400w of 800w is nogal een verschil in vermogen...

[ Voor 8% gewijzigd door MicGlou op 17-02-2014 13:08 ]

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Dit is mijn huidige setup.

In iedergeval al bedankt voor de snelle feedback.

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD A10-5800K Black Edition€ 94,90€ 94,90
1ASRock FM2A88X-ITX+€ 80,95€ 80,95
1WD Blue WD10EZEX, 1TB€ 46,90€ 46,90
1BitFenix Prodigy Zwart€ 64,10€ 64,10
2Asus MX279H Zwart€ 296,77€ 593,54
1BitFenix Prodigy Window Side Panel Zwart€ 10,08€ 10,08
1Gelid Solutions Tranquillo Rev.2€ 22,95€ 22,95
1Lamptron LAMP-FC0052H€ 39,10€ 39,10
3BitFenix Spectre Pro Led, 120mm€ 9,99€ 29,97
1BitFenix Spectre Pro Led, 140mm€ 13,31€ 13,31
1BitFenix Spectre Pro Led, 230mm€ 17,50€ 17,50
1Kingston HyperX Beast KHX24C11T3K2/8X€ 81,-€ 81,-
1be quiet! Pure Power L8 430W CM€ 56,30€ 56,30
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 111,32€ 111,32
1Arctic Silver Silver 5 - 3.5 Gram€ 5,95€ 5,95
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.267,87

Verwijderd

Krachtiger!
Je merkt het wel wanneer je langer gaat gamen of computeren dat de prestaties flink dalen..

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:11:
Krachtiger!
Je merkt het wel wanneer je langer gaat gamen of computeren dat de prestaties flink dalen..
Kun je dat misschien toelichten ?
Neem aan dat de pc gewoon crasht als ie te weinig vermogen krijgt?

• MicGlou
Verwijderd schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:11:
Krachtiger!
Dit gaat nergens over... de voeding doet het of doet het niet, als deze meer belast wordt dan blijft de voeding werken of de voeding valt uit... maar je pc gaat niet langzamer werken oid.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:32:
[...]

Dit gaat nergens over... de voeding doet het of doet het niet, als deze meer belast wordt dan blijft de voeding werken of de voeding valt uit... maar je pc gaat niet langzamer werken oid.
Duidelijk vond het al een vreemde conclusie ;)

• Baloes
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-02 18:50
Je voeding gaat dat prima redden.

In deze review hebben ze hem bv uitgebreid getest :

http://www.kitguru.net/co...-l8-430w-cm-psu-review/7/

Hij zit in een setup met een i7 3770K en een hd7870. En daar redt ie het met gemak.
Verder pushen ze de PSU to zo'n 500 watt voordat ie veiligheidshalve stopt. Daar ga je met dit systeem niet in de buurt komen. Zeker niet als je niet gek gaat doen met overklokken

Als je jouw systeem zonder GPU zwaar pushed zal ie max zo'n 170 watt trekken. Tel daar zo'n 150 watt voor de videokaart bij op wanneer je hem heel zwaar belast.

Wat ik zelf heb gedaan voordat ik mijn systeem geupgrade heb naar een zwaardere videokaart is even cresta stroommeter gehaald (BCC 10 euro, kwam goed uit de tests ook nog! max 5% foutmarge) en gemeten wat m'n huidige systeem trok bij idle en load.
Zowiezo handig dingetje om in huis te hebben :-)

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Baloes schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:10:
Je voeding gaat dat prima redden.

In deze review hebben ze hem bv uitgebreid getest :

http://www.kitguru.net/co...-l8-430w-cm-psu-review/7/

Hij zit in een setup met een i7 3770K en een hd7870. En daar redt ie het met gemak.
Verder pushen ze de PSU to zo'n 500 watt voordat ie veiligheidshalve stopt. Daar ga je met dit systeem niet in de buurt komen. Zeker niet als je niet gek gaat doen met overklokken

Als je jouw systeem zonder GPU zwaar pushed zal ie max zo'n 170 watt trekken. Tel daar zo'n 150 watt voor de videokaart bij op wanneer je hem heel zwaar belast.

Wat ik zelf heb gedaan voordat ik mijn systeem geupgrade heb naar een zwaardere videokaart is even cresta stroommeter gehaald (BCC 10 euro, kwam goed uit de tests ook nog! max 5% foutmarge) en gemeten wat m'n huidige systeem trok bij idle en load.
Zowiezo handig dingetje om in huis te hebben :-)
Ik heb zon aparaat bij oxio gekregen zonder gpu trok die tussen de 130 en 150 wat .
Dank voor je link , ben een stuk wijzer geworden .

• MicGlou
UItstekende voeding voor in dat systeem... om het nog maar eens te herhalen/bevestigen, mochten er nog twijfels zijn. Ik zou zelfs zeggen, perfect gepast... niet teveel en niet te weinig.

Mbt voedingen is eigenlijk altijd een beetje overdreven als je de topics hier volgt, meer is beter wordt er door velen aangehouden... maar uiteindelijk zal in de praktijk een goede degelijke 800watt voeding beter werken dan een voordelige 1000watt. En in het geval van dat type BeQuiet is het geld bijna niet beter besteed, want nogmaals dat is een heel solide voeding.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 17 februari 2014 @ 17:32:
UItstekende voeding voor in dat systeem... om het nog maar eens te herhalen/bevestigen, mochten er nog twijfels zijn. Ik zou zelfs zeggen, perfect gepast... niet teveel en niet te weinig.

Mbt voedingen is eigenlijk altijd een beetje overdreven als je de topics hier volgt, meer is beter wordt er door velen aangehouden... maar uiteindelijk zal in de praktijk een goede degelijke 800watt voeding beter werken dan een voordelige 1000watt. En in het geval van dat type BeQuiet is het geld bijna niet beter besteed, want nogmaals dat is een heel solide voeding.
Ben tot nu toe ook zeer te spreken over de voeding je hoort hem gewoon echt niet en in zijn prijsklasse kun je haast geen betere krijgen denk ik, ook omdat ie modulair is .
Alle kabels zijn mooi gesleeved enz , waar voor je geld

Als mijn gpu woensdag binnenkomt zal ik wel posten of ie inderdaad werkt .

Verwijderd

Kwaliteit van de voeding is redelijk, prestaties zijn aan de matige kant, prijs is ook niet echt geweldig, eigenlijk moet deze voeding en vooral hebben van het geluid.

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 14:37:
Kwaliteit van de voeding is redelijk, prestaties zijn aan de matige kant, prijs is ook niet echt geweldig, eigenlijk moet deze voeding en vooral hebben van het geluid.
Ik ben compleet op de hoogte van jouw kennis mbt voedingen, maar soms moet je het niet kritischer maken dan het is (imo)... naar jouw maatstaven is de voeding redelijk, maar die persoonlijke maat is behoorlijk hoog ;) Voor wat de TS wil is het een uitstekende passende voeding, daar kan je uiteraard met een heel kritisch oog naar kijken en op de details gaan letten, maar dan valt er op iedere voeding of stukje hardware wel wat te bekritiseren.

Dat de voeding aan de prijs is zal ik niet ontkennen, maar doet ook eigenlijk niet terzake aangezien de TS de voeding al in het bezit heeft...

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Ik denk dat mask alleen wil voorkomen dat iedereen die dit leest denkt dat de BQ een goede koop is, en dat is het absoluut niet.
Voor hetzelfde geld heb je de pricewatch: Seasonic S12G 450W !

Verwijderd

Het gaat mij idd vooral om deze zin:
zover bij mij bekend is die voeding een van de betere in zijn klasse,
Dat ben ik namelijk niet echt met je eens. Is geen slechte voeding maar de betere in zijn klasse ook zeker niet.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
mitsumark schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 22:42:
Ik denk dat mask alleen wil voorkomen dat iedereen die dit leest denkt dat de BQ een goede koop is, en dat is het absoluut niet.
Voor hetzelfde geld heb je de pricewatch: Seasonic S12G 450W !
Ben van mening dat het ook geen slechte koop is .
Jij zegt absoluut niet , daarmee doe je het product te kort denk ik.
Ik ben erg tevreden en heb al veel reviews gelezen waar hij goed uit de tests kwam.

[ Voor 6% gewijzigd door Japiegsxr op 19-02-2014 00:50 ]

Verwijderd

In een review hier is totaal verbruik gemeten van GTX 670 in een zwaarder systeem.
reviews: GTX 670: een kleinbehuisd monster
De Be Quiet levert max 28A/320W op de 2 +12V lijnen.
Is dus voldoende.

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Japiegsxr schreef op woensdag 19 februari 2014 @ 00:49:
[...]
Ben van mening dat het ook geen slechte koop is .
Jij zegt absoluut niet , daarmee doe je het product te kort denk ik.
Ik ben erg tevreden en heb al veel reviews gelezen waar hij goed uit de tests kwam.
Ik zeg ook niet dat het een slechte voeding is, maar er zijn (veel) betere te koop voor hetzelfde geld.
Wat dat betreft is het dus geen goede koop (op dit moment).

Verwijderd

Voeding is al aanwezig en de GTX 670 erbij is geen reden om een andere aan te schaffen.

• MicGlou
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 23:16:
Het gaat mij idd vooral om deze zin:
[...]
Dat ben ik namelijk niet echt met je eens. Is geen slechte voeding maar de betere in zijn klasse ook zeker niet.
Dat ligt er denk ik aan waar je de grens legt, ik vermoed dat mijn scheidslijn wat dat betreft iets soepeler is dan die van jou... en terecht want met jouw véél meer diepgaande kennis kan je ook veel kritischer zijn. Maar vergeleken met wat voor een crappy voedingen je kan krijgen, dan behoort die voeding wat mij betreft tot de betere in z'n klasse... ik doel dan vooral op het vermogen/betrouwbaarheid. Ik ben het wel volledig met je eens dat de price niet zo nice is, maar dat aspect had ik niet eens in beschouwing genomen omdat de TS de voeding al in bezit heeft :)

Verwijderd

Heb je geen videokaart nodig?
Dan zijn die 5 ventilatoren overbodig.
Of ben je bang dat die CPU zo heet wordt?

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 21 februari 2014 @ 22:29:
Heb je geen videokaart nodig?
Dan zijn die 5 ventilatoren overbodig.
Of ben je bang dat die CPU zo heet wordt?
Heb hier een gtx 670 liggen vandaar en ik weet dat het overkill is met de koelling maar hou mijn temps gewoon graag laag ;)

1 van die fans zit op mn cpu koeler dus 4 in de kast

[ Voor 7% gewijzigd door Japiegsxr op 21-02-2014 22:58 ]

Verwijderd

[/quote]

Heb hier een gtx 670 liggen vandaar en ik weet dat het overkill is met de koelling maar hou mijn temps gewoon graag laag ;)

1 van die fans zit op mn cpu koeler dus 4 in de kast??????

1 Gelid Solutions Tranquillo Rev.2 € 22,95 € 22,95
Deze Gelid is voor je CPU, en dan
3 BitFenix Spectre Pro Led, 120mm € 9,99 € 29,97
1 BitFenix Spectre Pro Led, 140mm € 13,31 € 13,31
1 BitFenix Spectre Pro Led, 230mm € 17,50 € 17,50
Kan ik niet meer tellen dan??? 3+1+1=toch 5.

• Japiegsxr

Japiegsxr

Topicstarter
die op mn gelid zit is zon bitfenix spectre (pwm stond niet in pricewatch) die dus plus 4 die ik in de kast heb geschroeft.
Als je de cpu fan mee telt heeft ie er 5 en als die van de voeding meetelt 6 8)7

Dit gaat redelijk offtopic

[ Voor 36% gewijzigd door Japiegsxr op 22-02-2014 13:24 ]

Pagina: 1