Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 15:28
Afbeeldingslocatie: http://i59.tinypic.com/24fyzht.jpg

Aangezien ik een nieuwe functie binnen het bedrijf heb gekregen is mijn computer inclusief scherm van eigenaar gewisseld. PC is bij overdracht alleen opgeschoond en niet opnieuw geinstalleerd. Als ik inlog op account 1 (mijn account) dan worden de kleuren wel correct weergegeven maar als we op account 2 (nieuwe werknemer) inloggen dan veranderen de kleuren naar bovenstaande. Dit is dus alleen van toepassing op het Adobe pakket! De rest van de programma's geven de kleuren wel goed weer.

Wat hebben we al geprobeerd:

- (Afbeeldings)Instellingen van RGB naar CMYK gezet. Het verschil blijft
- Kleurprofielen in Adobe vergeleken tussen beide accounts. Staan hetzelfde
- Ander scherm aangesloten Geen verschil
- Windows kleurenprofiel gewijzigd (ook al staat deze hetzelfde tussen beide accounts) Geen verschil

Iemand een idee hoe we dit kleurenverschil tussen het adobe pakket en de rest (word,paint, windows, internet etc.) kunnen oplossen?

Computer draait op Windows 7 met Adobe CS5.5 geïnstalleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:25
Hoe staat (in Photoshop) je Proof setup?
View > Proof setup >

Zou (voor niet-drukwerk) op Monitor RGB moeten staan.
Of treedt het kleurverschil in Illustrator en of InDesign ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binolirao
Kleurverschil treed in alle Adobe gerelateerde programma's op. Het is dus niet alleen Photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:27
Ik zou toch nog even je instellingen nalopen. Staan windows en Adobe bijvoorbeeld allebei op dezelfde kleurruimte ingesteld (bijv Adobe RGB)? zijn de colour settings van Adobe wel gesynct via bridge met alle programma's?
Zijn er misschien aangepaste kleurinstellingen bij de videokaart te vinden?

[ Voor 14% gewijzigd door analogworm op 17-02-2014 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-09 19:53

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Is Adobe Bridge ook geinstallleerd?

Zo ja, kijk dan in bijde accounts eens vanuit bridge naar "bewerken -> kleurinstellingen van creative suite".

Het lijkt er echt op dat er tussen de 2 accounts afwijkende kleurinstellingen gebruikt zijn.

Het zou ook kunnen dat de "proefkleuren" in Photoshop niet gelijk staan ("weergave -> instellen proef" en "weergave -> kleuren proefdrukken"), maar dan zou het alleen bij photoshop zijn.

Een ander optie die me nog te binnen schiet is dat bij je voorkeuren van Photoshop bij de ene account wel gebruik gemaakt wordt van de rekenkracht van je GPU en bij de andere niet, maar ook in dit geval zou het alleen bij photoshop zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door floriske.nl op 19-02-2014 10:51 ]

• Binolirao
Om hier even op terug te komen, de volgende dag is het probleem opgelost. Schijnbaar stond er toch iets van een kleurprofiel niet goed ingesteld en had het een reboot nodig om goed ingesteld te worden.

Bij deze is het dus opgelost, bedankt allen voor het meedenken :)
Pagina: 1