Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Hoop dat iemand hier een concrete oplossing heeft. Op een laptop probeer ik vista opnieuw te installeren op een nieuwe hdd. Alles verloopt goed tot het scherm waar je de productcode moet invoeren, als ik hier de code invoer en op volgende klik loopt ie vast. Als ik geen code invoer en op volgende klik loopt ie ook vast. Als ik "Windows automatisch activeren als de computer online is" uitvink loopt ie ook vast. Hij loopt dus hoe dan ook vast in dat scherm. Heeft iemand hier een verklaring c.q. oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 21:11

D4NG3R

kiwi

:)

Brakke installatie? Even de ISO opnieuw downloaden en op een DVD'tje branden.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Nee al geprobeerd, gebeurt bij elke installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
De laptop is ook (met draad) verbonden met internet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iamzero456
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-08 13:25
Of de laptop met inernet verbonden is maakt niet uit. ISO kan ook stuk zijn. Installeer een andere ISO en probeer het desnoods op een goede USB stick te zetten en vanaf daar te installeren. Kan ook zijn dat je brander/lezer kuren geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Internet heeft hier inderdaad niks mee te maken.

Ik ben inmiddels met mijn derde ISO bezig, en wederom loopt ie vast. Zelfs vanaf een USB stick. Bij de laatste ISO loopt ie vast bij de licentievoorwaarden. Dus eigenlijk kunnen we stellen dat ie bij de tweede stap telkens vastloopt. Iemand nog suggesties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• da_PSI
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 07:54
Welke versie installeer je? Zonder een SP of met SP2/SP1? Anders even proberen zonder of met een SP :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Volgens mij heb ik al met en zonder geprobeerd, maar daar ligt het probleem niet. Een van deze versies heb ik altijd gebruikt, zonder problemen. Ik denk dat ik de hdd zo in een andere pc ga hangen en vanuit daar maar ga installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
doet die iso het wel in een andere machine of VM? lijkt wel een hardware issue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dat werkte altijd wel ja. Ga het nu proberen in een andere pc, waarbij de hdd dus de enige zelfde hardware is als in de laptop, de rest is anders. Word vervolgd..

EDIT: Duidelijk een hardware probleem. In mijn andere pc loopt ie niet vast.

[ Voor 20% gewijzigd door Blueflame_Core op 18-02-2014 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Ben nu een memorytest aan het uitvoeren, maar verwacht dat dit het niet is. Heeft iemand nog een idee aan welk stukje hardware het eventueel zou kunnen liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:58:
Ben nu een memorytest aan het uitvoeren, maar verwacht dat dit het niet is. Heeft iemand nog een idee aan welk stukje hardware het eventueel zou kunnen liggen?
Je HDD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Neen, die had ik net in een andere pc, zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MEN-O
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15:56
Blueflame_Core schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:10:
Internet heeft hier inderdaad niks mee te maken.

Ik ben inmiddels met mijn derde ISO bezig, en wederom loopt ie vast. Zelfs vanaf een USB stick. Bij de laatste ISO loopt ie vast bij de licentievoorwaarden. Dus eigenlijk kunnen we stellen dat ie bij de tweede stap telkens vastloopt. Iemand nog suggesties?
Aha, je hebt het dus al gevonden ? Zoek het lekker uit zou ik zeggen :w :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-09 20:02
de aansluiting van de HDD op het moederbord, het moederbord zelf, de processor...

kijk even of je met een live cd een aantal hardware checks kan uitvoeren. Doe inderdaad ook een memtest, je weet maar nooit

Ik hoop voor je dat het iets kleins is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fatal Mind
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
MEN-O schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:10:
[...]

Aha, je hebt het dus al gevonden ? Zoek het lekker uit zou ik zeggen :w :w
Overdrijf niet, internet heeft er gewoon niks mee te maken omdat je Vista ook kan installeren zonder internet verbinding. Die heb je later pas nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 09:59:
Neen, die had ik net in een andere pc, zonder problemen.
Test je HDD nou maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

SMART waarden van je harde schijf? Geeft altijd wel even een eerste indruk over de toestand ervan. Maar kans is aanwezig dat er ook veel andere oorzaken aanwezig kunnen zijn.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19:13
Betreft het soms ook een laptop met productcode geprogrammeerd in het SLIC?
Bij mijn zus dr laptop had ik namelijk vergelijkbare problemen, dat een OS (crack) niet op die laptop wilde installeren, terwijl dezelfde versie overal op andere pc's zonder probleem werkt.

Je zou het eens kunnen kijken of je Windows kunt installeren via een andere PC en dan weer terug in de laptop stopt. Stel hij start op betekent dat Windows dus wel succesvol is geïnstalleerd en dat het niet aan de ISO zelf ligt. Het kan dan alleen zijn dat hij niet door de activering komt vanwege die SLIC code, wel op je andere pc (daar staat dan gewoon "Windows is geactiveerd"), maar op je laptop staat ie dan opeens als trial.

Wat is eigenlijk het originele OS wat erop stond toen je hem kocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:13
Hoe lang wacht je na de invoer van de activatiecode. Ik heb recentelijk nog W7 geinstalleerd op een haswell/ssd combinatie. Dan duurt het ook zeker 10 seconden voordat het systeem weer reageert.

Kun je de stap niet overslaan en pas invoeren als de installatie compleet is?

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
xFeverr schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:12:
de aansluiting van de HDD op het moederbord, het moederbord zelf, de processor...

kijk even of je met een live cd een aantal hardware checks kan uitvoeren. Doe inderdaad ook een memtest, je weet maar nooit

Ik hoop voor je dat het iets kleins is
Hoop ik ook en ga ik inderdaad ff proberen.

Even als reactie op de rest van de antwoorden. Er zit een hagelnieuwe hdd in, daarnaast werkt deze in een andere pc vlekkeloos, dus mag ik aannemen dat ie goed is. Waarschijnlijk had ik die nieuwe hdd niet eens aan hoeven schaffen aangezien het probleem heel ergens anders ligt. De vraag is ff waar, dus de zoektocht kan beginnen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
marcel87 schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:25:
Betreft het soms ook een laptop met productcode geprogrammeerd in het SLIC?
Bij mijn zus dr laptop had ik namelijk vergelijkbare problemen, dat een OS (crack) niet op die laptop wilde installeren, terwijl dezelfde versie overal op andere pc's zonder probleem werkt.

Je zou het eens kunnen kijken of je Windows kunt installeren via een andere PC en dan weer terug in de laptop stopt. Stel hij start op betekent dat Windows dus wel succesvol is geïnstalleerd en dat het niet aan de ISO zelf ligt. Het kan dan alleen zijn dat hij niet door de activering komt vanwege die SLIC code, wel op je andere pc (daar staat dan gewoon "Windows is geactiveerd"), maar op je laptop staat ie dan opeens als trial.

Wat is eigenlijk het originele OS wat erop stond toen je hem kocht?
Klopt, heb ik ook al eens meegemaakt, maar dit is anders. Dat slic verhaal gaat vooral om de activatie, en deze loopt gewoon vast tijdens de installatie, heeft niks met het activeren te maken. Origineel stond er vista op helaas (zou nooit mijn eerste keus zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
storeman schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:26:
Hoe lang wacht je na de invoer van de activatiecode. Ik heb recentelijk nog W7 geinstalleerd op een haswell/ssd combinatie. Dan duurt het ook zeker 10 seconden voordat het systeem weer reageert.

Kun je de stap niet overslaan en pas invoeren als de installatie compleet is?
Dit kan uren/dagen/jaren/eeuwen duren, stap overslaan probeer ik maar hij loopt gewoon vast. Het zit hem gewoon ergens in de hardware kan niet anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Blueflame_Core schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 10:28:
[...]

Klopt, heb ik ook al eens meegemaakt, maar dit is anders. Dat slic verhaal gaat vooral om de activatie, en deze loopt gewoon vast tijdens de installatie, heeft niks met het activeren te maken. Origineel stond er vista op helaas (zou nooit mijn eerste keus zijn :P)
Haha inderdaad, ook niet mijn keus... :9

Hm wel gek dan... maar dan weet ik het zo ook niet, dit is het enige wat me te binnenschoot. Ja wat dan rest is idd hardware testen. memtest, smart checken, evt. kijken of install wel lukt via een usb poort oid (om uit te sluiten dat het aan de interne sata ligt of een connectie tussen de southbridge en de poort zelf), tja en mobo testen/uitsluiten wordt wel erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Hij is nu aan het installeren dus geloof dat het gelukt is. Heb hiervoor een memory test gedaan en schijnbaar heeft dat de oplossing geboden. Bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:48

Quad

Doof

Een memory test lost niks vanzelf op hoor.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Dat zou je zeggen ja.. Hoe dan ook hij werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aardwolf
Hm apart. Mja mooi dat ie het weer doet dan!
Toch maar wel stiekem een oogje in het zeil houden, blijft vreemd dat het probleem dan opeens helemaal weg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Wat je nu dus hebt is een onbetrouwbaar systeem. Het werkte niet goed, en nu werkt het wel, maar je weet niet waarom, je weet niet wat er stuk was, en ook niet wat je gedaan hebt waardoor het nu wel werkt, en of het blijft werken...
Pagina: 1