Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Krachtige 14" business notebook

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 06:40
Het is bijna onmogelijk om een krachtige 14" business notebook te vinden. Ik ben al een tijdje aan het rondkijken, maar heb nog geen geschikte kandidaat gevonden.

Harde eisen:
- Docking connector
- i7 MQ cpu
- 16gb mem
- Minimaal FHD resolutie
- 14 inch

Budget: 2000 EUR (excl. BTW).

Heb de lenovo T440p gevonden, die voldoet aan bovenstaande eisen, maar ik ben niet overtuigd over de bouwkwaliteit ervan. HP heeft de Zbook lijn (portable workstations), maar het 14" model moet het doen met een i7 U model.

Zijn er meerdere kandidaten of wordt ik gedwongen om te kiezen voor een 15" model.

Verwijderd

De bouwkwaliteit van Lenovo is met de overname van IBM niet bepaald vooruit gegaan, maar de T440s en T440 lijken best redelijk. Elke serie die wij gehad hebben is een beetje beter dan zijn voorgangers (en we hebben steeds minder uitval). Ik heb vandaag een paar 440s binnen gekregen en die voelen héél veel degelijker aan dan mijn t420, om maar een dwarsstraat te noemen.

Ik zou hem gewoon kopen als hij aan je eisen voldoet.

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Neem is een lijkje bij de sony vaio pro, is alleen wel 13.3 en 8 gb ram maar is wel een top toestel!

• aard01
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Heb je al eens bij Dell gekeken? De XPS of de Inspiron.

[ Voor 39% gewijzigd door aard01 op 17-02-2014 12:44 ]

Verwijderd

Inspiron is geen business model en als de bouwkwaliteit van Lenovo een item kan zijn dan is Insipron écht niet waar je heen wilt.

Op dit moment is op www.dell.de de Latitude 14 7000 met 33% korting... dat lijkt mooi, en tegen nulprijs is het ding met multi language (incl NL en EN) en QWERTY tokkelbord te leveren, maar maar met 8GB RAM en weer met een U versie van de i7.
Dus val je in de Precision 3800 of 4800 - en die zijn weer 15" en groter.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2014 14:31 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
RienkK schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:27:
Neem is een lijkje bij de sony vaio pro, is alleen wel 13.3 en 8 gb ram maar is wel een top toestel!
De Vaio Pro heeft alleen maar een 'U' cpu, dus die valt af voor de TS.

Ik denk dat een Thinkpad met deze eisen ook de betere koop is.

• RienkK
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 04-11 08:47
Ja, ik had al door dat die niet aan alle eisen voldeed alleen, vond het toch wel de moeite waard om het even te vertellen :). Maar goed als je een laptop zoekt die aan jouw eisen voldoet kom je toch al snel op een thinkpad inderdaad, alleen persoonlijk vind ik die dingen erg lelijk :X, maar ieder zijn eigen smaak.

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-05 15:00
RienkK schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:58:
Ja, ik had al door dat die niet aan alle eisen voldeed alleen, vond het toch wel de moeite waard om het even te vertellen :). Maar goed als je een laptop zoekt die aan jouw eisen voldoet kom je toch al snel op een thinkpad inderdaad, alleen persoonlijk vind ik die dingen erg lelijk :X, maar ieder zijn eigen smaak.
Zijn inderdaad lelijk die dingen, maar de bouwkwaliteit van zo'n ding is echt heel goed.

Verwijderd

Arthur-M. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 18:30:
[...]
Zijn inderdaad lelijk die dingen, maar de bouwkwaliteit van zo'n ding is echt heel goed ruim voldoende voor zakelijk intensief gebruik door mensen die veel onderweg zijn.
Ietsje nuancering, want het blijft stevig plastic natuurlijk, en de meeste van onze Thinkpads zijn na 5 jaar techinsch wel redelijk op... maar dat zijn wel de units die in gebruik zijn bij mensen die er mee fabrieken in gaan om aan onhandig natte machines met stoom eromheen enzo te werken, en die ook niet allemaal even voorzichtig omgaan met die dingen.

Als je Thinkpad 3 of 4 jaar mee moet, en je geen aap bent, gaat dat goed.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12:16

Grin

Ride si sapis.

Ik zal de 14" X1 maar weer eens spammen... <3

New ThinkPad X1 Carbon Ultrabook
Afbeeldingslocatie: http://jazarah.net/wp-content/uploads/2013/02/X1_Carbon-Touch_Hero_02_with-interface.jpg

NewsBlur || My Fujifilm gear

Verwijderd

Ja..... een veel te dure laptop die op geen enkel punt de wensen van de TS omvat is inderdaad spammen ja.

• T i M
Ik had erbij moeten vermelden dat ik twee weken geleden een splinternieuwe Lenovo T440s retour heb gestuurd. Ik ben niet onder de indruk van de i7 U processor. De bouwkwaliteit valt tegen (zeker gezien de aankoopprijs). Bij het browsen op internet begint het apparaat al te blazen.

Ik was wel erg gecharmeerd over het gewicht en de dikte van de laptop, maar die eisen heb ik al opgegeven. Mijn huidige laptop is een Dell XPS 1330, wat een geweldig apparaat is. Het grootste gemis is een dock aansluiting.

Verwijderd

T i M schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 12:20:
Ik had erbij moeten vermelden dat ik twee weken geleden een splinternieuwe Lenovo T440s retour heb gestuurd. Ik ben niet onder de indruk van de i7 U processor. De bouwkwaliteit valt tegen (zeker gezien de aankoopprijs). Bij het browsen op internet begint het apparaat al te blazen.
Verwar jij nu bouwkwaliteit met een hoorbare koeler? Want dan gaan alle laptops met i7 je tegen vallen - die gaan allemaal blazen als dat ding werken moet, zeker de kleine, compacte modellen met weinig plek voor grote heatsinks. de 440S is de compacte, lichte niet-spierballen variant van de 440.

Bouwkwaliteit, wat bedoel je daar nu precies mee? Want je kunt niet zeggen dat die 440s niet stevig in elkaar zit, onafgewerkte details heeft of slordig in elkaar gezet is?
Ik was wel erg gecharmeerd over het gewicht en de dikte van de laptop, maar die eisen heb ik al opgegeven. Mijn huidige laptop is een Dell XPS 1330, wat een geweldig apparaat is. Het grootste gemis is een dock aansluiting.
Als jij zo'n spierballenmachine in een kleine package wilt, zul je behalve aan de prijs ook concessies doen aan zaken als stilte, batterijduur, hitteproductie en de hoeveelheid bling-metaal die er aan de laptop geplakt zit.

De bouwkwaliteit van de T440 is niet merkbaar anders dan die van concurrerende Latitudes van Dell, en de prijzen zijn evenmin grote onderscheiden. Je zult je toch even af moeten vragen wat je nu wilt: betaalbaar, krachtig, klein, of stil. Kies er twee. De 440p valt dus in het segment klein en krachtig, en is binnen je budget. Dat is al drie van de vier... ik denk niet dat je daar bovenuit gaat komen.

• T i M
Verwijderd schreef op dinsdag 18 februari 2014 @ 13:10:
[...]

Verwar jij nu bouwkwaliteit met een hoorbare koeler? Want dan gaan alle laptops met i7 je tegen vallen - die gaan allemaal blazen als dat ding werken moet, zeker de kleine, compacte modellen met weinig plek voor grote heatsinks. de 440S is de compacte, lichte niet-spierballen variant van de 440.

Bouwkwaliteit, wat bedoel je daar nu precies mee? Want je kunt niet zeggen dat die 440s niet stevig in elkaar zit, onafgewerkte details heeft of slordig in elkaar gezet is?
Die laatste zin was inderdaad verwarrend. Een hoorbare koeler heeft niets te maken met de bouwkwaliteit. Dat wilde ik aanvoeren als extra argument voor het terugsturen van die laptop, naast de matige bouwkwaliteit. Een hoorbare koeler, als de laptop flink load te verduren krijgt is geen enkel probleem. Maar bij taken als browsen op het net moet het apparaat stil zijn.

Bij bouwkwaliteit bedoel ik zaken zoals afwerking en stevigheid. De afwerking van de T440s is goed, daar heb ik niks op aan te merken. Als ik op de hoek van de behuizing druk verwacht ik geen kraakjes of het kunnen indrukken van de magnesium body op die plaatsen.

Ik had van de 440s geen krachtpatser kunnen verwachten, maar wel een zeer degelijke zakelijke notebook. De 440p is een laptop die aan al mijn eisen voldoet, maar volgens de reviews heeft deze dezelfde zwakke plekken in de behuizing als de 440s.

• EXpaND
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 15-08 13:20
Ga ik even off-topic, extra opties kunnen nooit kwaad. is maar een suggestie :9

je kan eventueel een ativ book 8 overwegen. Is Geen ultrabook of zakelijke laptop. Maar propt wel veel power in een redelijk kleine package. En met €2000 euro kun je er een SSD in stoppen en een extra 8 GB stick. Dan heb je power te over.

Voordelen t.o.v ultrabook:
-Full voltage Core i7
-Full HD scherm (optie met touchscreen = glans, zonder = mat)
-verlicht toetsenbord.
-zeer krachtige Dedicated GPU voor iets intensiefere grafische doeleinden.

Enige waar je dan (ietsie) op inleverd t.o.v een ultrabook:
-Gewicht (2,6 KG)
-Formaat (15,5')
-iets dikker dan reguliere ultrabook.
-geen docking connector. Je kan wel een USB 3.0 dockingstation gebruiken.

when an engineer thinks, it's not a brilliant mind that works, it's imagination that brings us revolutions

Pagina: 1