Toon posts:

Hoe desktops en towers in een 19" rack-kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds korte tijd ben ik een trotse eigenaar van een 19" kast. Zo'n eentje die je vol met pc's kunt hangen. :) Maar helaas, de goedkoopte 19" systeembehuizing kost zo'n fl 500,-. En dat (*5) is een beetje te duur voor mij. ;(

Totdat ik oa bemerkte dat de Compaq Pentium desktops die m'n broer goedkoop had overgekocht, wonderbaarlijk in die kast past! *D Met aan elke zijde ±1 mm speelruimte.

Nu is de vraag dus:
Hoe krijg ik die desktops er netjes compact in die kast opgehangen? Met zo'n min mogelijk materiaal en kosten?
Het ideaalste zou natuurlijk zijn dat ik ze net als bij echte servers ze met 'een' vinger volledig eruit kan trekken. :)

Ik ben nieuwsgierig naar de ervaringen of ideeën van andere mensen op dit vlak, ook in relatie met andere AT(X)-behuizingen.

Ideeën?
-thx-

• supersook
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 20:40

supersook

Professioneel prutser

daar kun je toch gewoon zeg maar "kastplankjes" voor kopen?? Ik heb het wel eens gezien bij een IT bedrijfje, gewoon een aantal desktops die ieder op een plankje staan. Moet niet al te duur zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Da's is op zich zelf wel een goed idee.
Máár weet je ook wat er voor zo'n 19" legplankje wordt gevraagd? Voor de prijs van 2 stuks kun je al leuk op vakantie gaan.
Ik had meer gehoopt/gedacht aan oplossingen die je kunt samenstellen vanuit de betere doe-het-zelf zaken. :)

• Fox-Web
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-12-2024
Je schroeft toch gewoon twee stalen hoekplaten aan die compaq. Kan je hem er zo in schroeven. Dat naar voren trekken met één vinger kan je denk ik wel vergeten. Die rol geleiders zitten altijd standaad bij de server (Bij die DELL's van ons van fl. 30.000,- per stuk in ieder geval wel). Of je moet bij de gamma twee van die rol geleigers halen. Zullen waarschijnlijk iets te kort zijn maar daar valt wel wat op te vinden. bv twee plankjes in de kast maken waar je die steunen op schroeft. Gewoon een beetje passen en meten. Kom je er vast wel uit.

Eat right. Stay fit. Die anyway.