Iets mis met de Corsair SSD's?

Pagina: 1
Acties:

• Arniebomba
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 09-02-2025
Nu kan het zijn dat ik iets gemist heb, maar bijna nergens zijn meer de toch relatief nieuwe Corsair Neutron GTX SSD's te verkrijgen. Ook de andere modellen zijn schaars.
Iemand een idee of dat er iets mis is? Of dat er een nieuwe lijn aan komt?

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Ik denk dat dit te maken heeft met het hooghouden van de prijs. Of er komt inderdaad snel een nieuwe serie op de markt...

An  a day keeps the doctor away.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wat maakt het uit dat dit specifieke merk minder goed verkrijgbaar is? Het merk valt niet echt binnen het rijtje aan te raden, dat zijn voornamelijk de merken Crucial, Samsung, Intel en Plextor.

Daarnaast hoort dit niet thuis onder opslagtechnologie, maar meer onder het topic Componenten Aankoop Advies.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Arniebomba
Jeetje wat een chagrijnige houding gelijk.
Dit forum is er toch om vragen te stellen? Als ik nou benieuwd ben naar de achterliggende reden, en iemand mij die via dit medium vertellen kan...
En als ik nou wel belang heb bij dat merk, waarom gelijk een oordeel geven.

Bedankt voor de verplaatsing en aanpassing van de titel.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Maar wat zoek je dan in een SSD dat je per se die Corsairdrives wilt? Misschien zijn er namelijk wel andere SSDs die dezelfde functies bieden die een prima alternatief zijn. De bechikbaarheid van dit soort drives hangt vaak gewoon af van de vraag naar die dingen, als die laag is dan ga je ze niet zo makkelijk vinden.

• Arniebomba
Ik ben corsair liefhebber. Net zoals met Ajax, nVidia of Tefal liefhebber kan zijn.
Ik heb voorheen een Neutron GTX SSD gehad waar ik erg blij mee was (systeem verkocht)
Nu wilde ik weer een dergelijks Corsair SSD aanschaffen, maar kwam ik dus tot de conclusie dat ze bijna nergens meer te verkrijgen zijn. Dat werkte enige vragen op. Vandaar.

Misschien dat ik uiteindelijk wel weer voor een Samsung ga, maar it never hurts to ask

• iApp
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online

iApp

Say cheese

Arniebomba schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:47:
Ik ben corsair liefhebber. Net zoals met Ajax, nVidia of Tefal liefhebber kan zijn.
Ik heb voorheen een Neutron GTX SSD gehad waar ik erg blij mee was (systeem verkocht)
Nu wilde ik weer een dergelijks Corsair SSD aanschaffen, maar kwam ik dus tot de conclusie dat ze bijna nergens meer te verkrijgen zijn. Dat werkte enige vragen op. Vandaar.

Misschien dat ik uiteindelijk wel weer voor een Samsung ga, maar it never hurts to ask
Aha, in die zin! Ik ben ook zeer te spreken over Corsair, ik heb er een kast, rammodules en voeding van gekocht. Voor een ssd kan ik je de Crucial M4 aanraden, deze draait nu al 3 jaar perfect in mijn systeempje. :)

An  a day keeps the doctor away.

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:34
Zo schaars zijn die schijven toch niet? Uiteraard niet zo breed verkrijgbaar als de meer populaire merken onder de SSD's, maar ik zie toch dat ze nog steeds bij diverse webshops te bestellen zijn. Maar daar heb je het dan ook, ik durf er geld op te leggen dat het gros van de los verkochte SSD's een Samsung, een Crucial of een Intel is.... Dat zijn de schijven die doorgaans de aandacht krijgen en ook doorgaans beter uit de tests komen. Maar in ieder geval zie ik meerdere shops die vrijwel de gehele linie schijven verkopen.

• Arniebomba
Zou je mij kunnen verwijzen? Want of ik kijk met mijn bruine oog, of ik zie de 240GB versie toch echt minimaal in de pricewatch

• Swordlord
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 07-02 10:22

Swordlord

Act first, think never

Ik denk dat corsair zen handjes heeft teruggetrokken van de SSD markt.

Corsair heeft altijd meegelift op de R&D van andere partijen. Dus SSD's die praktisch klaar waren om te produceren/labelen en dan te verkopen (hun marvell uitstapje is uitzondering hierin).
Deze strategie werkt bijna niet meer voor meeste partijen, omdat het eind product veel te duur wordt ten opzichte van de partijen die minimaal 1 van de 3 hoofd facetten van een SSD in huis hebben.

[ Voor 14% gewijzigd door Swordlord op 17-02-2014 15:15 ]

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
iApp schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:51:
[...]

Voor een ssd kan ik je de Crucial M4 aanraden, deze draait nu al 3 jaar perfect in mijn systeempje. :)
Ik zou eerder een M500 nemen, is sneller en nieuwer. En beter verkrijgbaar.

[ Voor 3% gewijzigd door peakrever op 17-02-2014 15:32 ]

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:41
Arthur-M. schreef op maandag 17 februari 2014 @ 15:32:
[...]

Ik zou eerder een M500 nemen, is sneller en nieuwer. En beter verkrijgbaar.
:Y of een Samsung 840 EVO. Alle2 zijn prima

iRacing Profiel

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 16:34
http://www.sicomputers.nl/corsair-neutron-gtx-240gb.html

240GB model, op voorraad (volgens de website)

Maar net zoals de anderen al adviseren... als ik jou was zou ik voor een Samsung 840 Evo gaan of een Crucial m500 want die zijn voordeliger en betrouwbaarder. De SSD's van Corsair staan toch echt als minder betrouwbaar te boek.

[ Voor 52% gewijzigd door MicGlou op 17-02-2014 16:46 ]

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Nu online

Quad

Doof

:X
Ik koop liever voor 105€ per stuk een Crucial M500 240GB..

Alles went behalve een Twent.
nggyu nglyd

• Arniebomba
Ik begrijp inmiddels ook dat de winst op SSD's voor bedrijven als Corsair te gering zijn om er nog profijt van te hebben. Kijkende naar OCZ, welke een groot aandeel in de SSD markt heeft gehad, hebben zij er zelfs mee moeten stoppen.
Ook gezien de ondersteuning dan toch maar "vreemdgaan"

• peakrever
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02-02 20:00
Quad schreef op maandag 17 februari 2014 @ 16:41:
[...]

:X
Ik koop liever voor 105€ per stuk een Crucial M500 240GB..
Inderdaad zeg, wat zijn die SSD's van Corsair duur! Logisch dat niemand ze koopt met zo'n prijs. Je kan daar 2x een 240GB Crucial SSD van kopen, waarvan je ook nog eens zeker weet dat 'ie betrouwbaar is.
Pagina: 1