Hey Tweakers,
Ik heb nu al een aantal jaartjes me toen redelijk systeem maar dat is nu al wel een beetje outdated, en het word tijd voor een upgrade.
Ik had de videokaart een jaar geleden al aangepast van een GTS250 naar een HD6870 maar nu word het toch wel tijd voor me moederboard heb ik het idee ( en dan kan ik net zo goed direct de processor meenemen, omdat ik denk dat die twee momenteel de bottleneck zijn van me systeem )
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen ( League of legends, Osu, Titanfall, Battlefield 4 )
- Gewoon dagelijks internet gebruik
- Eventueel wat kleine dingen streamen ( Games voor vrienden ect ) maar dit heeft totaal 0 prioriteit en is niet belangrijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
- De upgrade van Moederboard / Processor bij elkaar max 300-450, Het liefst rond de 300 want dan kan ik nog een SSD erbij plaatsen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alles uit me oude systeem op de Processor / Moederboard na
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Nieuwe Processor, Moederboard. eventueel nieuwe voeding? ( Ik denk dat 530w nogsteeds voldoende is )
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Liefst Intel ( Processor ) , niet echt een rede voor maar heb er nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Liefst met de mogelijkheid dat ik later een tweede HD6870 erbij kan stoppen ( Weet niet of dit wel verstandig is, of dat ik beter gewoon over een bepaalde tijd een nieuwe kan kopen. ) zelf ben ik niet van plan om te gaan overclocken, misschien dat dit wel later van toepassing komt maar zit er niet echt aan te denken
Na wat rondzoeken had ik dit gezien, en de vraag was of dit een geschikte upgrade was voor me systeem ( Zit wel net iets over me budget maar dat maakt niet uit ) :
Bijkomstige vragen :
- Is de stockcooler goed genoeg voor de processor of zou er eventueel een apparte cooler op moeten?
- Is de voeding voldoende voor het systeem momenteel?
- Is het voordeliger om over een jaar gewoon een nieuwe videokaart aan te schaffen implaats van een tweede HD6870 met SLI te laten draaien? ( Mijn videokaart is nu al moeilijk te verkrijgen )
Alvast bedankt voor de hulp!
Ik heb nu al een aantal jaartjes me toen redelijk systeem maar dat is nu al wel een beetje outdated, en het word tijd voor een upgrade.
Ik had de videokaart een jaar geleden al aangepast van een GTS250 naar een HD6870 maar nu word het toch wel tijd voor me moederboard heb ik het idee ( en dan kan ik net zo goed direct de processor meenemen, omdat ik denk dat die twee momenteel de bottleneck zijn van me systeem )
Wat wil je doen met je nieuwe systeem? (welke programma's wil je gebruiken)?
- Gamen ( League of legends, Osu, Titanfall, Battlefield 4 )
- Gewoon dagelijks internet gebruik
- Eventueel wat kleine dingen streamen ( Games voor vrienden ect ) maar dit heeft totaal 0 prioriteit en is niet belangrijk
Wat mag het systeem gaan kosten?
- De upgrade van Moederboard / Processor bij elkaar max 300-450, Het liefst rond de 300 want dan kan ik nog een SSD erbij plaatsen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem? Wees specifiek en noem merk en model.
Alles uit me oude systeem op de Processor / Moederboard na
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 750 Boxed | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Asus P7P55D LE | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI R6870-2PM2D1GD5/OC | € 0,- | € 0,- |
| 1 | WD Blue SATA 3 Gb/s, 500GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master Elite 334 Nvidia Edition | € 39,95 | € 39,95 |
| 2 | LG 23EA63V-P Zwart | € 135,90 | € 271,80 |
| 1 | Corsair Vengeance K90 (International English) | € 149,- | € 149,- |
| 1 | Steelseries Sensei | € 64,99 | € 64,99 |
| 1 | Wacom Bamboo Pen v3 | € 57,46 | € 57,46 |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G | € 42,- | € 84,- |
| 2 | Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung SH-S223C Zwart | € 0,- | € 0,- |
| 1 | be quiet! Pure Power L7 530W | € 64,24 | € 64,24 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 731,44 | |
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
- Nieuwe Processor, Moederboard. eventueel nieuwe voeding? ( Ik denk dat 530w nogsteeds voldoende is )
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren? Waarom?
- Liefst Intel ( Processor ) , niet echt een rede voor maar heb er nooit problemen mee gehad.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen? (grootte, geluidsniveau, energieverbruik etc.)
- Liefst met de mogelijkheid dat ik later een tweede HD6870 erbij kan stoppen ( Weet niet of dit wel verstandig is, of dat ik beter gewoon over een bepaalde tijd een nieuwe kan kopen. ) zelf ben ik niet van plan om te gaan overclocken, misschien dat dit wel later van toepassing komt maar zit er niet echt aan te denken
Na wat rondzoeken had ik dit gezien, en de vraag was of dit een geschikte upgrade was voor me systeem ( Zit wel net iets over me budget maar dat maakt niet uit ) :
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5 4670K Boxed | € 198,50 | € 198,50 |
| 1 | Gigabyte GA-Z87X-UD3H | € 139,05 | € 139,05 |
| 1 | Samsung 840 EVO 250GB | € 138,04 | € 138,04 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 475,59 | |
Bijkomstige vragen :
- Is de stockcooler goed genoeg voor de processor of zou er eventueel een apparte cooler op moeten?
- Is de voeding voldoende voor het systeem momenteel?
- Is het voordeliger om over een jaar gewoon een nieuwe videokaart aan te schaffen implaats van een tweede HD6870 met SLI te laten draaien? ( Mijn videokaart is nu al moeilijk te verkrijgen )
Alvast bedankt voor de hulp!