Waarde van nieuwe gTLDs? (o.a. .app .onl .buy)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 15-07 17:15
Beste iedereen,

Ik was benieuwd of de nieuwe gTLDs die vrij zijn gegeven (o.a. .sex .app .onl .buy) over 5 à 10 jaar geld waard worden en of het dus slim is om hierin te investeren?

Ik had namelijk op http://www.sedo.com gezien dat .Mobi domeinen nu ook voor hoge bedragen over de toonbank gaan en deze gTLD bestaat pas sinds september 2006.

Wat denken jullie en hebben jullie misschien al geïnvesteerd in een van deze nieuwe domein extensies?

Groet,

Jeroen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:32
Zijn de .mobi domeinnamen niet compleet waardeloos door nieuwe technieken & inzichten (responsive) en betere browsers op mobiele systemen? Verder ken ik geen enkele .mobi site (ok, Tweakers er één, maar die wordt dus ook vervangen door een responsive site)

Zie je verkoopprijzen op sedo.com of zijn dat gewoon de (absurd hoge) vraagprijzen?

tietjes.sex ;) kan wel eens interessant worden omdat er vast wel een gek is die dat straks wil kopen en denkt rijk te worden. Voor de rest zie ik er weinig brood in (Tenzij je een hele grote zak met geld hebt, en echt niet meer weet wat te doen). Volgens mij gaat Amsterdam de 2 ton nooit terug verdienen.

Met de grote bekendheid die Google heeft en het feit dat mensen zoeken naar Google op Google... geeft volgens mij ook aan dat domeinnamen minder belangrijk zijn geworden.

Maar wie weet. 10 jaar is een hele lange tijd. Dus misschien zit ik er compleet naast. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
Ja dat is inderdaad een lange tijd, ach heb toch een dozeintje aan mooie generieke naampjes gekocht, kan het geld makkelijk missen en ik neem niet vaak risicos; dus wil nu wel een gokje wagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Over 10 jaar??? ;w
Dan is die discussie over zoiets als TLDs al lang niet meer relevant.
Door veranderende manier waarop computertechnologie onze menselijke semantiek zal verwerken, lachen we hier om...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen.Abeelen
ehtweak schreef op maandag 17 februari 2014 @ 11:31:
computertechnologie onze menselijke semantiek zal verwerken
Verklaar u nader?