Hee,
Ik ben bezig met het maken van een computer die freezed voor dat hij de bios bereikt. Ik heb hiervoor meerdere malen de CMOS gereset, maar dat blijkt niet te werken. Dan krijg ik het volgende scherm, en freezed hij weer.
Specs:
MSI FM2-A75IA-E35 moederbord
AMD A10 5800K processor
8GB DDR3 GSKILL F3-12800CL9D-8GBXL
Samsung 128gb SSD uit de 830 series
500gb WD HDD (2,5", type weet ik niet)
Behuizing & voeding: Silverstone Sugo SG05B (voeding zit bij de behuizing)
Er zijn geen externe drives aanwezig (wel geweest! Die stond ook aan toen het probleem is ontstaan)
Alleen muis, toetsenbord en scherm zijn aangesloten.
Zonder CMOS batterij heb ik hem wél even weer aan de praat gekregen. Helaas maar voor even, want toen de computer weer in elkaar zat, had ik weer hetzelfde probleem.
Volgende kan het volgens mij dus niet zijn:
- kapotte processor
- kapotte voeding
- kappotte drives (want de SSD en HDD deden het prima toen hij aan was)
- slechte temps (die heb ik toen ook gecontroleerd)
Ik ben heel erg bang dat het moederbord aan het falen is, maar ik hoop dat iemand misschien dit herkent en weer wat eraan te doen valt
Ik ben bezig met het maken van een computer die freezed voor dat hij de bios bereikt. Ik heb hiervoor meerdere malen de CMOS gereset, maar dat blijkt niet te werken. Dan krijg ik het volgende scherm, en freezed hij weer.
Specs:
MSI FM2-A75IA-E35 moederbord
AMD A10 5800K processor
8GB DDR3 GSKILL F3-12800CL9D-8GBXL
Samsung 128gb SSD uit de 830 series
500gb WD HDD (2,5", type weet ik niet)
Behuizing & voeding: Silverstone Sugo SG05B (voeding zit bij de behuizing)
Er zijn geen externe drives aanwezig (wel geweest! Die stond ook aan toen het probleem is ontstaan)
Alleen muis, toetsenbord en scherm zijn aangesloten.
Zonder CMOS batterij heb ik hem wél even weer aan de praat gekregen. Helaas maar voor even, want toen de computer weer in elkaar zat, had ik weer hetzelfde probleem.
Volgende kan het volgens mij dus niet zijn:
- kapotte processor
- kapotte voeding
- kappotte drives (want de SSD en HDD deden het prima toen hij aan was)
- slechte temps (die heb ik toen ook gecontroleerd)
Ik ben heel erg bang dat het moederbord aan het falen is, maar ik hoop dat iemand misschien dit herkent en weer wat eraan te doen valt
[ Voor 20% gewijzigd door QErikNL op 17-02-2014 10:52 ]