Toon posts:

iMac met samsung-tv probleem.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een Display naar HDMI kabel gekocht, waarmee ik mijn iMac verbonden heb met mijn Samsung-tv (UE32ES6530)

Nu heb ik een extern display voor mijn mac, maar de resolutie en kleuren op de TV zijn waanzinnig slecht, toch staat de resolutie op 1920 x 1080.
Ik heb verschillende dingen geprobeerd:
  • PRAM resetten
  • Via een open-source script een force-RGB uit te voeren [url="http://http://www.ireckon.net/2013/03/force-rgb-mode-in-mac-os-x-to-fix-the-picture-quality-of-an-external-monitor"]LINK[/url]
  • contrast/helderheid van mijn TV wijzigen.
Niks helpt tot op heden :-(
Iemand ervaring/tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 04-10 15:47
Wat mij zelf opviel toen ik mijn macbook via HDMI op de tv aansloot het beeld ook ongelovelijk beroerd is, wanneer ik hem aansloot op de vga had ik een lagere resolutie en veel beter beeld. Ik weet niet of er vga op zit? maar kan je ook nog proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaganza87
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 14-10-2022
weet je zeker dat de Samsung tv full-hd ondersteunt?
Wellicht dat deze tot maximal 720p ondersteund en daarom de schaling van de hogere resolutie wordt vernaggelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Mijn Philips TV moet ik echt op PC-mode zetten, anders is het beeld ook echt drama. Voor rfilms enzo niet, maar voor de desktop wel.

Misschien heeft de Samsung TV ook zo'n soort optie?

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iRobert
  • Laatst online: 15:17
Je moet naar de instellingen van de tv kijken.

Heb precies het zelfde gehad, de samsung staat standaard bij beeldinstellingen op "dynamisch" dit
zorgt voor ontzettende slechte beeldkwaliteit icm computerbeelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb inmiddels mijn TV-instellingen gereset. Is wat beter geworden, maar nog niet helemaal top.
Ook heb ik op internet gelezen dat apple aanmoedigt om thunderbolt te gebruiken, en Display/HDMI minder graag gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinl
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-09-2022

kevinl

Yellow van

Waarom niet via dlna verbinden? Of kan dat niet met de iMac? Met een windows 8 laptop heb ik geen kabel nodig.

Bookreview: De eeuwige verkettering van Avesi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaganza87
  • Laatst online: 14-10-2022
dat zou dan via Airplay-mirroring moeten, en dat wordt enkel door gelicenseerde producten ondersteunt.
Lijkt mij dat Samsung daar als concurent geen licentie voor heeft aangekocht en dus ook niet ondersteund. Samsung heeft daar naar mijn weten een eigen protocol voor ontwikkeld, samsung AllShare als ik mij niet vergis.

@ TS

Je kan proberen om de resolutie welk naar de tv wordt gestuurd op de Imac zelf te wijzigen naar een lagere. De schaling wilt weleens vernaggelt worden op televisies welk bijvoorbeeld geen 16:9 beeld verhouding hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlackMonkey
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:08
Heb dit probleem helaas ook.

Heb alle mogelijke instellingen geprobeerd maar het blijft aanhouden, ook dat script mocht niets baten.
Ik heb sinds kort een hdmi -> dvi adapter, binnenkort eens kijken of dat wat uithaalt, al ben ik er bang voor. Het vreemde is wel dat het een tv/monitor is en deze op een windows laptop gewoon goed werkt. Ik denk echt dat het een driver probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen_ae92
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07-10 17:16
Op onze Samsung moet ik de HDMI ingang 2 gebruiken en deze expliciet op PC zetten. Lees even het boekje van je Samsung na, hier staat het vast in.

U+

Pagina: 1