Welk geheugen voor mijn Asrock X58 Extreme3 moederbord?

Pagina: 1
Acties:

• DayBay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09-2025
Hoi!

Ik heb een aantal jaar geleden een high-end gamesysteem gekocht aan de hand van de BBG juli 2010. Gelijk vanaf het begin al ervaar ik random crashes. Na al die tijd ben ik er achter dat het voornamelijk gebeurt als ik Flash content bekijk in webbrowsers (Chrome en Firefox geprobeerd). Websites als Twitch kan ik amper een paar minuten bezoeken voordat m'n computer freezed.

Ik heb inmiddels al een aantal dingen geprobeerd waaronder een memtest (8 passes, 0 errors), een nieuwe videokaart er in: Nvidia GeForce GTX 760 en een extra hardeschijf waar ik nu mijn OS (Win7) ook op draai.

Nou heb ik ergens op Tweakers wel eens gelezen dat de combinatie van mijn moederbord en geheugen niet zo goed was en mijn vraag is dan ook, wat voor geheugen moet ik kopen wat goed past bij mijn moederbord.

Het liefst zou ik het rond de 100 à 150 euro houden en zo veel mogelijk geheugen voor mijn geld. Mijn voorkeur gaat verder niet uit naar 6 of 12 gb alhoewel ik wel begrijp dat omdat ik triple channel heb er drie gelijke grote geheugenbankjes in moeten om de meeste profijt uit de bankjes te halen. Heeft iemand een suggestie?

• riecardow93
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-01 16:19
Kijk hier even: http://www.asrock.com/mb/memory/X58%20Extreme3.pdf
Hele waslijst met RAM dat zou moeten werken op jou mobo.

• DayBay
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-09-2025
Bedankt. Ik heb geheugen besteld!