Internet bovenverdieping extreem traag

Pagina: 1
Acties:

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 21:06

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Sinds half december woon ik in een nieuwbouw woning. Na wat gedoe met internet aanvragen nu eindelijke online met Tweak Glas 60Mb. In de woonkamer staat het Zyxel modem van Tweak en dat werkt netjes. Via Wifi krijg ik netjes 50/50 op mijn iPhone en MBP. Op de derde verdieping staat mijn Mac Pro. Deze heb ik middels een TP Link WPA4220 home plugje setje aangesloten op het modem. Echter haal ik maar 2.5/2.5 via ethernet en hetzelfde via Wifi middels de extender functie :'( Als ik de homeplug boven eruit haal kan ik ook het signaal van het Zyxel modem oppikken, zij het zwak, maar ook dan kom ik uit op 2.5/2.5 Mb... Het rare is dat ik wel prima 1080p materiaal kan stream via Plex en Airplay, AppleTV start instant en stottert geen seconde. Iemand een oplossing om mijn Mac Pro op goede snelheid te laten lopen middels de home plugs?

[ Voor 8% gewijzigd door jd1987 op 16-02-2014 23:23 ]

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Nee. Kabel trekken. Plex is bandwith aware. Die schakelt terug als je de snelheid niet haalt. Dus dat zegt niks. Www.speedtest.net is beter als test. Of bestandje kopiëren. Of LST lan speed test.

[ Voor 97% gewijzigd door FreakNL op 17-02-2014 00:51 ]

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-11 15:04
Zitten je homeplugs direkt in het stopcontact? Zitten deze stopcontacten op dezelfde groep? Heb je meerdere fases? Dat zijn dingen die allemaal invloed hebben op homeplugs

geheelonthouder met geheugenverlies

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:01

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

En dan nog, je gaat IRL niet glassnelheden via een stroomdraagdje overbrengen. Of met een repeater. In het beste geval zijn dat beide 'best-effort' technieken om überhaupt enige vorm van verbinding te krijgen, niet om performance te garanderen. Oplossing is zoals gezegd een echt netwerkkabel om de obstakel (vloer) te overbruggen en dan een AP.

Trouwens, ronduit onterechte titel, je internetleverancier staat hier geheel los van, dit is gewoon je binnenhuis niet op orde hebben voor snelle verbindingen.

Oslik blyat! Oslik!

• jd1987
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-11 21:06

jd1987

cliquefotografie.nl

Topicstarter
Titel zal ik even aanpassen, was idd niet mijn bedoeling om Tweak in een kwaad daglicht te stellen.

Gister van alles geprobeerd, andere stopcontacten etc. Uiteindelijk alles omgegooid en router in de meterkast gehangen. Vervolgens ethernet poort van verdieping 1 op router aangesloten en via de ethernet poort op verdieping 1 de home plug geïnstalleerd. Getest en nog steeds 2.5/2.5... Vanochtend nog maar een keer gekeken en loopt opeens op 40/55!

Nikon Z6 | Nikkor 16-35 F4 VR AF-S | Nikkor 24-70 F2.8 AF-S | Nikkor 85 F1.8 AF-S | DJI Mini 2 | Lenovo Yoga Slim 7

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 30-11 18:12
Ik heb de titel aangepast :)

If it ain't broken, tweak it!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

jd1987 schreef op maandag 17 februari 2014 @ 09:14:
Titel zal ik even aanpassen, was idd niet mijn bedoeling om Tweak in een kwaad daglicht te stellen.

Gister van alles geprobeerd, andere stopcontacten etc. Uiteindelijk alles omgegooid en router in de meterkast gehangen. Vervolgens ethernet poort van verdieping 1 op router aangesloten en via de ethernet poort op verdieping 1 de home plug geïnstalleerd. Getest en nog steeds 2.5/2.5... Vanochtend nog maar een keer gekeken en loopt opeens op 40/55!
Je magnetron stond zeker uit op dat moment? :+

Homeplugs zullen nooit een betrouwbare en/of stabiele snelheid geven.

• flipkipse
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-11 02:27

flipkipse

Google it

De wasmachine, de koelkast, de magentrom, de stofzuiger enz.. alles kan effect hebben op homeplugs...
Het is vreselijk instabiel

Certified Google Teacher.

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-11 12:16

ShadowAS1

IT Security Nerd

Inderdaad, doe wat iedereen zegt en trek een kabel.

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Pagina: 1