Bewakingscamera 8-ch valt uit na 3 seconden

Pagina: 1
Acties:
  • 1.056 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 24-05 13:47
Beste medetweakers,

Ik ben in het bezit van een bewakingscamerasysteem, tot op heden heeft het ding altijd prima gefunctioneerd. Vorige week is het apparaat uitgevallen, ik heb de stekker eruit getrokken en opnieuw erin gedaan. Vervolgens start de decoder opnieuw op, er komt beeld voor 3 seconden en valt daarna uit met een hoge pieptoon dat na een tijdje stopt.

Dus, apparaat opgepakt en in een andere ruimte zonder camera's aangesloten opnieuw opgestart en werkte perfect. Ruim 3 uur aangestaan om toch uit te sluiten dat er niets warm werd of vreemde kuren ging vertonen. Vervolgens het ding weer opgepakt en terug op de oorspronkelijke plaats gezet. Camera's aangesloten en viel na 3 seconden weer uit. De hoge pieptoon strijkt na 40 seconden neer.

Het betreft een 8 kanaals cameradecoder van Fuho Inc. Op de website heb ik de handleidingen al geraadpleegd maar kon geen nuttige/relevante informatie vinden. De hardeschijf is "VALID" zoals weergegeven toen het apparaat in de andere ruimte werkte.

Wie weet er raad mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Klinkt alsof de voeding langzaam aan het overlijden is. Zonder camera's gaat het dan prima, maar als je de camera's aansluit (als die vanuit de decoder worden gevoed over één kabel) dan moet de voeding te veel stroom leveren en geeft ie de geest.

Probeer eens één voor één extra camera's bij te schakelen. Als dat het probleem verhelpt, dan kun je iets verzinnen om de camera's extern te voeden.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:30

SA007

Moderator Tweaking
Mm, zelfs als dat werkt is het een tijdelijke oplossing.

De componenten gaan alleen slechter worden tot hij helemaal stopt met werken.
Ik zou dan een andere voeding zoeken of deze voeding repareren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• treslem
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 01-06 21:22
Camera's worden als het goed is niet gevoed door de decoder, maar door een aparte adapter.

Ik zou er even een andere schijf in zetten, bij mij was dat het probleem.

La dolce vita - non farmi ridere

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
Wat moet ik onder een voeding verstaan, deze camera wordt gevoed dmv van een adapter met een dun 12v snoertje. Zou deze kapot zijn of slecht functioneren? Ik moet er wel bij zeggen; hij valt dan niet helemaal uit maar het beeld valt weg, het scherm gaat dan op zwart. Het power lampje van de decoder blijft branden maar er volgt direct een zeer irritante hoge pieptoon.

Ik heb hier een 19" computerscherm aan hangen, maar het lichtje daarvan gaat niet op oranje (standby), daarnaast heb ik een ander scherm geprobeerd en geeft hetzelfde probleem.

Maar de voeding, mits het niet de adapter is zou ik niet weten waar die zit, die 12v connector zit pal op het moederbord gesoldeerd. De hardeschijf heb ik al eens ontkoppeld, de molex connector heb ik eruit getrokken en het systeem herstart. Geeft helaas weer hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 23:45
Met voeding wordt hier inderdaad de adapter bedoeld. Ik weet niet of je hem even kan wisselen met een andere voeding? Wel 12V en liefst gestabiliseerd, eventueel universele. Al vraag ik het me af hoor, maar it's worth a shot :)

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-06 12:58

Stoney3K

Flatsehats!

Vraag is vooral, komt die pieptoon duidelijk uit een luidspreker (als een alarmsignaal) of klinkt het meer als een onderdeel, zoals een spoel, die loopt te piepen? Dat laatste kan wijzen op een probleem in de voeding.

Als het echt een gemaakt 'alarm' piepje is, dan kan dat wijzen op een ander probleem. Ik kan me bijvoorbeeld voorstellen dat de gegevens op de HDD corrupt zijn, in dat geval eens een andere HDD proberen en kijken of het dan wel goed werkt.

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
Bedankt voor het meedenken, ik ga morgen een andere voeding proberen te regelen. En zoals Stoney3K zegt ik ga ook zijn suggesties uittesten op de decoder. Maar ik heb de HDD al eens afgekoppeld, de molex connector heb ik toen losgetrokken. (moet de SATA dan eigenlijk ook?) Dezelfde pieptoon was toen weer aanwezig en in de verre omgeving te horen...

Morgen plaats ik de resultaten! Wordt vervolgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimension4600
Zodoende op onderzoek uit gegaan, de hardeschijf veroorzaakte de irritante pieptoon. Deze heb ik eruit gehaald en in een HDD usb-bracket gedaan. Deze kon de schijf niet benaderen waarop ik de schijf geformatteerd heb. Deze weer teruggeplaatst in de decoder, de pieptoon verdween en het systeem startte normaal op. Probleem is opgelost, topicje mag gesloten worden.

Bedankt voor het meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jim423
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-06 23:45
Pieptoon was niet de HDD zelf neem ik aan? Anders kun je hem wel weggooien.
Waarschijnlijk toch een alarm.

AMD Ryzen 5800X - 32GB DDR4 Corsair RGB - XFX 6900XT - Panasonic HIT 990Wp - AE200L WPB met cv-ondersteuning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 600703

Neem anders even contact op met de importeur ; MultraCamSystems in Dordrecht, ik koop er al jaren, succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:57

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Corrupte hdd, normaal moet die dat aangeven op het scherm.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10-06 16:10

Sprite_tm

Semi-Chinees

Beetje late schop dit terwijl het al opgelost is; slotje dan maar.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.