Terug naar vorige OS met backup cd

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16-07 17:01

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb op mijn oude laptop Vista draaien en ik heb in het verre verleden 3 backup dvd's voor gemaakt. Nu wil ik er Windows 7 op zetten. Maar stel dat ik Win7 niet fijn vind werken, kan ik dan nog terug naar Vista door gebruik te maken van de backup dvd's? Ik heb geen Vista-installatiedvd omdat Vista al voorgeïnstalleerd was.

Normaalgesproken google ik dit soort vragen, maar omdat dit moeilijk te googlen is kon ik geen concreet antwoord vinden.

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
HDD er uit halen en aansluiten op andere pc, image maken met Macrium Reflect free en dan kun je doen wat je wil.

Overigens betwijfel ik het of je daarna ooit nog terug wil naar Vista :p

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Leo1010 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:03:
HDD er uit halen en aansluiten op andere pc, image maken met Macrium Reflect free en dan kun je doen wat je wil.

Overigens betwijfel ik het of je daarna ooit nog terug wil naar Vista :p
Dus het is niet mogelijk? Ik heb liever niet dat ik de laptop uit elkaar haal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niet Henk
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-12-2024
Het is vaak wel mogelijk, hangt er een beetje vanaf hoe je de backup DVD's gemaakt hebt. Maar houd er rekening mee dat je dan waarschijnlijk geen programma's of bestanden kan houden (buiten dat het voor normale mensen nooit mogelijk is om terug te wisselen omdat Windows 7 een veel beter besturingssysteem is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
Niet Henk schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:08:
Het is vaak wel mogelijk, hangt er een beetje vanaf hoe je de backup DVD's gemaakt hebt. Maar houd er rekening mee dat je dan waarschijnlijk geen programma's of bestanden kan houden (buiten dat het voor normale mensen nooit mogelijk is om terug te wisselen omdat Windows 7 een veel beter besturingssysteem is).
Bedankt! Ik ben alleen bang dat de drivers niet goed zullen werken met Windows 7, maar dat betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:58

TheVMaster

Moderator WOS
Zarif schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:58:
Beste Tweakers,

Ik heb op mijn oude laptop Vista draaien en ik heb in het verre verleden 3 backup dvd's voor gemaakt. Nu wil ik er Windows 7 op zetten. Maar stel dat ik Win7 niet fijn vind werken, kan ik dan nog terug naar Vista door gebruik te maken van de backup dvd's? Ik heb geen Vista-installatiedvd omdat Vista al voorgeïnstalleerd was.

Normaalgesproken google ik dit soort vragen, maar omdat dit moeilijk te googlen is kon ik geen concreet antwoord vinden.

Alvast bedankt.
Eh....als je het nu over Windows 8.1 zou hebben ,dan zou ik je snappen...maar Windows 7 werkt toch zeker in alle opzichten fijner dan Windows Vista. Zelf zou ik gewoon overgaan naar Windows 8.1, zelfs m'n opa van 80...die jaaaaren met Windows Vista heeft gewerkt vind Windows 8.1 (boven verwachting!) ook gewoon 'goed' werken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Zarif schreef op zondag 16 februari 2014 @ 20:06:
[...]

Dus het is niet mogelijk? Ik heb liever niet dat ik de laptop uit elkaar haal.
Bij de meeste laptops is een HDD verwijderen enorm simpel. Je hoeft daarvoor echt niet de hele laptop uit elkaar te halen.

Windows 7 is verder eigenlijk wat Vista had moeten zijn. Zoveel anders is het ook nou niet echt. Als je Vista fijn vind werken en Windows 7 niet dat zal je zo'n beetje de enige zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:41
en anders pak je een usbstick of externe harddisk en maak je een systeem kopie met Windows Backup?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xFeverr schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:58:
en anders pak je een usbstick of externe harddisk en maak je een systeem kopie met Windows Backup?
Dit is inderdaad veel makkelijker :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zarif

Zarif

Professional Commenter

Topicstarter
xFeverr schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:58:
Met een externe harddisk zou het inderdaad kunnen. Ik wou misschien terug naar Vista als sommige drivers niet goed werkten met Win7. Natuurlijk is Win7 een betere OS dan Vista.

Iedereen bedankt!
Pagina: 1