Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Malware: Pirrit Suggestor *

Pagina: 1
Acties:

• Mast
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-11 22:46
Hey tweakers,

Ik heb al een tijdje last van rare suggesties die ik op elke website krijg.
Doordat dit erg irritant werd zocht ik naar de oorzaak hiervan. Dit bleek te komen door "Pirrit Suggestor".
In eerste instantie leek het alleen om een extensie in chrome/firefox te zijn. Na het verwijderen bleven dat suggesties een tijdje weg.

Nu heb ik voor de zekerheid gekeken of er nog iets van overgebleven was. Ik kom Pirrit Suggestor weer tegen in mijn programma's en services. Het programma vind ik niet terug in "Uninstall a program".
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/Cyfxt8u.png

Ik heb allerlei programma's geprobeerd zoals: CCleaner en MalwareBytes, maar zonder resultaat.

Onder ProgramFiles x86 staat een "pirrit" map die niet te verwijderen is.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LTiHYnZ.png

Ik hoor graag snel van jullie (want ik ben hier niet echt gerust op). ;w

(Ik gebruik windows 7 ultimate).

Groet,
Mast

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38

InFamous

excommunicado

Eerst alle processen sluiten waar Pirrit in staat dan pas verwijderen, het verwijderen nu gaat niet doordat de bestanden nog bezet en in gebruik zijn.

Formerly known as Ragdoll

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14:20
Volgens hun eigen site zou ie toch voor moeten komen onder software: http://suggestor.pirrit.com/uninstall.html

• Mast
InFamous schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:46:
Eerst alle processen sluiten waar Pirrit in staat dan pas verwijderen, het verwijderen nu gaat niet doordat de bestanden nog bezet en in gebruik zijn.
Dat is dus ook een probleem. Ik kan geen proces vinden dat iets met Pirrit te maken heeft, maar wel 2 services.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

En toen heb je die gestopt en wederom geprobeerd?

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:55

ManiacsHouse

Scheisse!

Services kun je uitschakelen. En dan die map wegknikkeren.

• Mast
CptChaos schreef op zondag 16 februari 2014 @ 19:52:
En toen heb je die gestopt en wederom geprobeerd?
Sorry voor de onduidelijkheid. Deze zijn niet te stoppen "The operation could not be completed, Acces Denied".

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:38

InFamous

excommunicado

Al in veilige modus geprobeerd?

Formerly known as Ragdoll

• Jelmie
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-11-2024
Ik zit nu met precies hetzelfde probleem. Heb dit sinds ik Deamontools had geïnstalleerd, en met mijn domme kop niet op zat te letten en overal op agree drukte. Had een hele zooi aan programma's kunnen verwijderen via programma's en onderdelen.

Alleen pirrit bleef er maar staan bij mijn processen, ondertussen alles geprobeerd, maar de map blijft er maar staan. Nu ervoor gekozen om een system recovery te doen naar een week geleden. Hopelijk ben ik er dan vanaf.

Verander in ieder geval al je wachtwoorden, schijn ook een keylogger in het programma te zitten

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-08 11:16

LnC

The offending line...

Naast bovenstaande wat andere mensen hebben aanbevolen, dan kan je deze "how-to" (rot geschreven, maar het is te volgen :)) eens proberen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik heb *HELP* uit je topictitel gehaald. Er zijn meer mensen die hulp vragen, schreeuwen is dus niet nodig zolang er niet letterlijk brand is. In ruil zet ik het OS in de titel.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1