Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jippe vD
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 29-06 18:49
Hallo,

Onlangs kocht ik een Dell U2711 , die een maximale resolutie van 2560x1440 heeft , maar als je via HDMI koppelt, zal het alleen ​​1920x1080 toestaan. Ik heb gehannest met aangepaste resoluties en dergelijke , maar het lijkt niet te werken voor mij. Ook ik hou niet van het idee van het hebben om compromissen te sluiten ten koste van frames per second .

Nu ,mijn vraag is: is er een soort van adapter van HDMI naar DL-DVI/DP (omdat dit de enige kabels die de maximale resolutie van de U2711 zal toestaan)? Ik las iets over de passieve en actieve adapters, ik las dat je een actieve adapter nodig want anders zou DVI als single link worden gebruikt, ipv dual link , maar ik lees ook iets over HDMI is backwards compatibility met DVI ...

Ik ben erg in de war .

Een ander ding dat ik opgepikt , is dat deze kabel ( http://www.amazon.com/Kum...-HDMI-Cable/dp/B0085B0QNC ) werkt . Ik weet niet of dat waar is, en ik ben niet echt bereid om het te kopen , tenzij iemand dit kan bevestigen .

Degene die mijn probleem kan oplossen , krijgt een denkbeeldig koekje van mij , en (optioneel ) een denkbeeldige knuffel. Hopelijk kunnen jullie helpen! Bij voorbaat dank .

Jippe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Je kunt de resolutie forceren via HDMI, maar dan heb je geen garantie dat het werkt. Officieel ondersteunt de Dell namelijk maximaal 1080p via HDMI, ik heb het wel eens werkend gehad door de resolutie over HDMI naar 1440p te forceren, maar echt ideaal was dat niet. Ideaal zou zijn om hem via DVI-D of Displayport.

[ Voor 40% gewijzigd door SgtElPotato op 16-02-2014 19:26 ]

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 08:19

Fiber

Beaches are for storming.

Over Displayport of Thunderbolt aansluiten.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12:01
Heb zelf een Philips 272C welke ook 2560x1440 als resolutie heeft. PC aangesloten via displayport en mijn laptop welke geen displayport heeft via HDMI.

Daar zit een Intel Core I5 in met HD 4000 graphics. In de Intel software heb ik een custom resolutie aangemaakt van 2560x1440 met refresh rate van 30hz. Anders kreeg ik het hier ook niet werkend. Voor office werk en dergelijke is die refresh rate hoog genoeg, voor andere dingen gebruik ik mijn laptop op dat scherm toch niet.

Wat voor grafische kaart met welke aansluitingen probeer je aan te sluiten?

Oh, en HDMI kan wel degelijk 2560x1440 aan maar dan moet je meen ik versie 1.4 of 2.0 hebben. Maximale resolutie van HDMI is op internet wel te vinden. Ik weet niet wat de invloed van verschillende kabels hierop is..

[ Voor 16% gewijzigd door GH45T op 16-02-2014 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
Die kabel gaat je alleen 1080p opleveren:
Supports full 1080p HD
Je bent echt een displayport, thunderbolt of DVI-DL kabel nodig.
Heeft je videokaart deze aansluitingen niet gaat het niet werken ben ik bang.

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kh65
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-08 16:19
Ik heb een Philips van 27 inch, ook met 2560x1440 resolutie.
Die kan ik via HDMI vanaf een AMD tablet (met een C60), vanaf een AMD A10 processor, en een AMD Radeon 7850 videokaart zonder problemen volledig aansturen via HDMI (resolutie 2560x1440).
De HDMI (1.3) kabel is het probleem dus niet.

Had toen ook al wat gegoogeld, en net nog even, en het lijkt op zich mogelijk te zijn,..
Het lijkt mede ook een probleem te zijn dat de Dell monitor via HDMI zegt dat de max resolutie 1080p is.
Maar dat kun je overrulen via software...
Bijv. http://forum.notebookrevi...60-x-1440-resolution.html

Maar het kan natuurlijk een probleem zijn met de HDMI output op jouw computer/laptop.
Je hebt geen mogelijkheid om de videokaart te vervangen?

HDMI naar DP adapters? Ik denk dat dat lastig wordt.
Maar wie weet werken ze bidirectioneel. Zie: www.dx.com
Even gegoogeld: http://www.tomshardware.c...64251-3-hdmi-display-port
Het lijkt erop dat het in principe wel kan...

[ Voor 22% gewijzigd door kh65 op 16-02-2014 19:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arbraxas
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-06 21:56
For everyone, providing you have an HDMI 1.4a output on your laptop, get a 1.4a certified cable, aka dual link hdmi cable, 90 percent of those cables you can buy are not dual link
Dat moet je wel even nakijken, of je systeem aan deze eisen voldoet.

En die kabel die je linkte voldoet wel:
Compatibility
- Supports 3D Content
- Guaranteed 4Kx2K, 1440p, 1080p, 1080i, 720p, 480p, and 480i Resolutions
- Supports Audio Return Channel
- Supports Highest Refresh Rates Available
- Supports Transfer Rates of Up to 340Mhz or 10.2gbps
- Supports True HD Dolby 7.1 and DTS-HD Master Audio
- HDCP Compliant

[ Voor 41% gewijzigd door arbraxas op 16-02-2014 20:16 ]

Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity

Pagina: 1