Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Audio Engine A2+ of de Harman Kardon NOVA

Pagina: 1
Acties:

• STEAMIT
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Ik ben van plan om een nieuw 2.0 setje te kopen die met mijn pc gebruik.
Maar ik twijfel tussen de A2+ of de NOVA's.
De A2+ kost ca 250€
De NOVA's kost ca 300€

De voordelen van de A2+ zijn dat het een DAC heeft en dat ze goedkoper zijn dan de NOVA's.
De nadelen van de A2+ is die ie kleiner Subwoofers heeft dan de NOVA's 2 inch vs 2.5 inch

De voordelen van de Nova's zijn dat ze waarschijnlijk betere bas hebben dan de A2+ en dat ze bluetooth hebben (dat zou ik niet zo snel gebruiken)
De nadelen van de NOVA's vind ik de ronde vorm

Welke raden jullie aan de A2+ of de NOVA? Geluid kwaliteit is voor mij het belangrijkste. Mijn muziek smaken zijn POP, House, Rap.
Bedankt :)

[ Voor 3% gewijzigd door STEAMIT op 16-02-2014 18:12 ]

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 23:00

Sick Nick

Drop the top!

De A2+ heeft zo te zien 2.75" mid/laag speakers dus iets groter dan de HK's voor zover dat uberhaupt echt verschil maakt. Ik heb zelf de A5+ gehad, erg fijne speakers dus als de A2+ daar ook maar een beetje bij in de buurt komt zal het erg lekker klinken. Verwacht geen diepe bas uit beide setjes overigens, pop/house/rap is toch wel van de diepe baslijnen en dat ga je gewoon niet krijgen hiermee (niet zo veel als een subwoofer in ieder geval). Zelfs de A5+ deed dat niet, wel diep en strak maar niet het hele diepe en vullende geluid van een sub.

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:45

Sorbo

Uw hulp in huis!

Om heel even een paar misverstanden aan te kaarten: Beide speakersets hebben geen subwoofers. Beide sets hebben een ingebouwde DAC (Digital-to-Analog Converter). De drivergrootte staat niet gelijk aan de kwaliteit.

Beide sets leggen geen nadruk op de bas. Daarvoor zul je uit moeten wijken naar een set met subwoofer erbij. Dat betekent niet dat deze sets geen bas zullen hebben, maar als je daar specifiek naar op zoek bent zullen ze tegenvallen.

Zoals Sick Nick al zegt hebben de Audioengines een hele goede naam, en puur op naam, formaat van de speakers, en gebruiksdoel zou ik zelf de A2+ aanraden, ook al heb ik die niet in real life gehoord.

• STEAMIT
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 24-07-2024
Bedankt voor de reacties dus ik moet bij de 2.1 speakers gaan kijken.
Ik vind de Bose companion wel interessant maar wat is het verschil tussen de companion 3 en 5?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:08

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Verschil weet ik niet, overeenkomst wel: Bose is way overpriced.

Als jij bereid bent om 300 euro aan een actieve 2.0 of 2.1 set te besteden is er veel beter spul te koop.
Steek je licht eens op bij Feedback of een andere muziekwinkel, kijk naar monitors.
Audioengine maakt leuk spul idd.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-11 23:00

Sick Nick

Drop the top!

Ik heb m'n A5+ omgeruild voor de bose companion 5. Het grote verschil is uiteraard de subwoofer. Niet dat de bose subwoofer echt diep gaat overigens, totaal geen vergelijking met de grote Klipsch THX sub in de woonkamer. Maar voor computer gebruik best OK, gaat wel dieper dan de A5+ en zeker dieper dan beide setjes die je aangeeft en geeft net wat meer body aan het geluid.
Qua klank-echtheid waren de A5+ beter (realistischer en neutraler) maar als ik achter de PC zit hoeft het helemaal niet studio-klinisch te klinken maar gewoon lekker en relaxed. Daar doen de bose het een stuk beter, iets dieper en wat meer hoog maar wat minder mids. Echte studio monitoren zijn overigens nog neutraler dan de audioengines!

Verschil tussen de bose companion 3 en 5 is de aansluiting (3.5mm voor de 3, usb voor de 5 maar kan ook met 3.5mm in de volume puck) en de sateliet speakers. De 3 heeft per sateliet 1 speaker en de 5 heeft er 2. Daarnaast heeft de 5 een soort ingebouwde surround simulatie. Verwacht geen 5.1 achtige taferelen maar het klinkt allemaal wat breder. Verhoogt voor mij het relaxte van het geluid in ieder geval. Er zit geloof ik geen verschil in de sub qua specs.

Overigens kan je voor hetzelfde geld technisch betere speakers krijgen dan de bose, absoluut. De A5 heb ik net zoveel voor betaald als de bose set en objectief gezien is het de betere set (neutraler geluid) maar toch ben ik blij met de bose voor bij de pc.
Pagina: 1