Mijn router lijk de verbinding met het internet kwijt

Pagina: 1
Acties:

• burgler45
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 06-04 07:46
Ik ben recentelijk overgestapt op een powerline omdat mijn draadloos signaal onbruikbaar was door de afstand tot de router. Na wat rondkijken en hier wat raad te vragen de powerline gekocht en tot enkele dagen geleden werkte deze perfect.
De laatste dagen is er echter een steeds erger en vervelender wordend probleem opgedoken.
Het internet signaal zelf lijkt weg te vallen. Dit gebeurt volledig random, soms na 2 uur soms na 10 minuten. Het enige dat meestal helpt is de pc heropstarten nadat ik eerst de router heb uitgetrokken en deze minstens 15 minuten laat afstaan (laatste keer had die 2 uur nodig om terug te beginnen werken)
Ik heb het vermoeden dat het probleem bij de modem/router van telenet ligt aangezien ik zowel mijn signaal verlies draadloos als over de bekabeling.
Is er iemand die me kan helpen het probleem op te sporen. Indien het aan het kastje van telenet ligt kan ik een technieker laten komen maar als het probleem aan de pc of de powerline ligt moet ik het zelf oplossen omdat de uren van een telenet technieker niet echt goedkoop zijn :p

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Wat betreft de allerlaatste vraag: Haal je eigen spul er tussenuit en kijk wat het netwerk (bedraad) doet. Alles ok? Dan eigen probleem.

Hoe is je exacte opstelling? Wat voor apparatuur/powerline set?
Hoe meet je? Je zegt dat het signaal bedraad ook wegvalt: Direct aan de Telenet router of na je powerline?
Nog meer apparaten aangesloten?

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:48

Fiber

Beaches are for storming.

Powerline is sowieso niet altijd betrouwbaar. In sommige huizen werkt het fantastisch en probleemloos. In andere huizen, zoals wellicht bij jou, werkt het totaal niet of niet stabiel. Ander setje proberen van een ander merk kan helpen. En anders toch gewoon UTP trekken.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• burgler45
Ik gebruik een TP link AV500+ set. Een kabel trekken in dit huis is zo goed als onmogelijk zou enorm veel breekwerk meebrengen. Er is buiten mijn pc niks anders aangesloten. Ik heb geen echte meetaparatuur ik weet alleen dat als ik mijn verbinding op mijn pc verlies (deze is bedraad via de powerline) ik ook mijn draadloos signaal verlies op mijn telefoon (deze is constant verbonden om als vaste telefoon te kunnen gebruiken).
Met een rechtreekse kabel testen kan ik wel eens proberen, ik zal alleen een lang genoege draad moeten vinden dan. (router zit in de garage en er zitten nog 2 kamers tussen de router en de pc)

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:30
Heb je geen laptop? Test eerst even zonder powerline. Dan kunnen we die iig uitsluiten (of juist niet)
Je kunt meten via upc.nl/speedtest (of kpn.com/speedtest)

Met powerline introduceer je sowieso weer een afhankelijkheid, ook van je stroomnetwerk en het gebruik daarvan. Erg onbetrouwbaar en lastig als het 'soms niet werkt' dus.

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:01

FreakNL

Well do ya punk?

Een UTP kabel van een meter of 25 hoeft niet veel te kosten. En als je nog een paar metertjes tekort komt kun je er altijd een koppelblokje tussen zetten.

Laptop is natuurlijk ook een optie. Zet desnoods een oude laptop bij de router, bedraad aangesloten.

• burgler45
Wel blijkbaar is het niet meer nodig. Ik heb gisteren avond de verbinding gedurende 2 uurtjes verloren waarna de router/ modem een update binnenkreeg vanuit telenet zelf en sindsdien zijn alle problemen weg.
Nu maar hopen dat dit niet te veel meer gebeurt :p
Pagina: 1