Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb een probleem. ik zou erg graag snel internet willen hebben maar ik heb ADSL en woon vrij ver van de centrale af. wat het toch erg moeilijk maakt. En ik kom er maar niet uit.

Ik heb digitenne van KPN, telefoon van KPN, En een oude trage internet abbo van KPN waar ik maar maximaal 5 Mbps = 650 KBps kan halen. Downloads duren ook meestal erg lang.

Geen kabel & glasvezel beschikbaar dus dat is ook geen optie. Ik woon 3.1 KM van de dichtstbijzijnde centrale dus mijn internet snelheid zal sowieso niet bepaald uitmuntend zijn. Ik heb nog geen belletje naar KPN gepleegd, zal ik binnenkort wel even doen. En de winkels hoef je over het algemeen niet een te bezoeken,meestal staan er een stelletje kwakzalvers voor de balie.

En toch zie ik bijna geen uitweg. de enige abbo's waar ik uit kan kiezen en ook mogelijk kwa snelheid zijn:
  • KPN Instap 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • Online.nl Snel Internet 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • Telfort Instap 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
  • XS4All 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up
Komt dus allemaal op hetzelfde neer en ik wil juist zeer snel internet speciaal voor Netflix & binnenkort komende PS4 :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 12-10 13:39

krvabo

MATERIALISE!

Tja, zo te horen haal je gewoon het maximum wat er op jouw afstand te halen valt. Bellen naar de KPN zal daar weinig tot niets aan veranderen. Je enige alternatief is internet via de satelliet, waarbij je zo'n maximale 20 Mbit zou moeten kunnen halen.

Snel internet zit er op jouw locatie gewoon niet in.

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miyamoto
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:05
ADSL snelheden zijn afhankelijk van afstand tot centrale. Beter dan wat je nu hebt zal het dus niet worden. De mogelijkheden die je noemt zijn geen gegarandeerde snelheden, maar maximumsnelheden. Dat je iets snellers wilt is leuk, maar niet reëel en (bot gezegd) vette pech.

Verhuizen of even testen of 3G/4G iets voor je kan betekenen. (Al zal Netflix dan nog niet gaan, vanwege de hoeveelheid dataverkeer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

krvabo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:12:
Online.nl Snel Internet 8 Mb\s Down & 1 Mb\s Up

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
Miyamoto schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:12:
ADSL snelheden zijn afhankelijk van afstand tot centrale. Beter dan wat je nu hebt zal het dus niet worden. De mogelijkheden die je noemt zijn geen gegarandeerde snelheden, maar maximumsnelheden. Dat je iets snellers wilt is leuk, maar niet reëel en (bot gezegd) vette pech.

Verhuizen of even testen of 3G/4G iets voor je kan betekenen. (Al zal Netflix dan nog niet gaan, vanwege de hoeveelheid dataverkeer).
Ah, de ironie. Ben 3 jaar geleden verhuist en op ons vorige adres hadden we wel kabel. :+

OT: Ik heb wel wel wat forums zien rondzwerven over VDSL dat zou ietsie pietsie sneller moeten zijn. maar dat is het denk ik niet waard van wat ik gezien heb.

In ieder geval bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
krvabo schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:12:
Tja, zo te horen haal je gewoon het maximum wat er op jouw afstand te halen valt. Bellen naar de KPN zal daar weinig tot niets aan veranderen. Je enige alternatief is internet via de satelliet, waarbij je zo'n maximale 20 Mbit zou moeten kunnen halen.

Is satelliet internet niet instabiel? Aangezien het nog wel eens wil stormen in nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nickvdd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:24:
Is satelliet internet niet instabiel? Aangezien het nog wel eens wil stormen in nederland.
15 jaar geleden was het wel stabiel, denk dat het nog beter werkt dan toen. Er is meen ik hier een topic over satelliet internet gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowAS1
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-07 11:44

ShadowAS1

IT Security Nerd

Satelliet internet is misschien een optie voor je. Maar daar heb je bij de meeste (lees: meeste) providers een datacap. SkyDSL heeft dat bijvoorbeeld niet.
Let er wel op dat gamen op een sattelietverbinding moeilijk gaat worden ivm de hogen latency.. netflix zal daar echter prima over gaan.

Een techniek die ik aan zou raden is om zowel satteliet als ADSL te nemen, daarbij een Dual-WAN router, en deze zo configureren dat het gaming verkeer (en alles wat lage latency en lage bandbreedte gebruikt) over ADSL loopt, en de rest over satteliet gooien (HTTP, Netflix, Torrents, e.d.)

PA-ACE / RHCE / SCE // Any post or advice is provided as is, and comes with no warranty at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
Verwijderd schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:28:
[...]

15 jaar geleden was het wel stabiel, denk dat het nog beter werkt dan toen. Er is meen ik hier een topic over satelliet internet gebruikers.
Heb een beetje lopen lezen erover, het schijnt duur en probleemachtig te zijn. word denk niet veel soeps. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickvdd
ShadowAS1 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:35:
Satelliet internet is misschien een optie voor je. Maar daar heb je bij de meeste (lees: meeste) providers een datacap. SkyDSL heeft dat bijvoorbeeld niet.
Let er wel op dat gamen op een sattelietverbinding moeilijk gaat worden ivm de hogen latency.. netflix zal daar echter prima over gaan.

Een techniek die ik aan zou raden is om zowel satteliet als ADSL te nemen, daarbij een Dual-WAN router, en deze zo configureren dat het gaming verkeer (en alles wat lage latency en lage bandbreedte gebruikt) over ADSL loopt, en de rest over satteliet gooien (HTTP, Netflix, Torrents, e.d.)
En welke kosten zouden hier aan verbonden zijn? Misschien moet ik het nog even uitzitten tot ze glasvezel uitrollen hier in de polder. Waarschijnlijk pas in 2020 ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmichael
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 30-09 21:51
Mocht je sneller internet willen zou je dit nog kunnen doen:
een 2e DSL verbinding erbij nemen (DSL zonder Telefonie dan betaal je alleen Internet en geen Telefoon kosten).
Als goed is lopen er minimaal 4 aders naar je huis voor telefonie verdeeld in de meterkast onder groep
A en B.
Ik heb jaren zo geïnternet beide verbindingen samen voegen met PFsense ofzo.
Dit heet "Multi Wan" (Load Balancing)

Ik heb het toen niet voor mekaar gekregen om bijvoorbeeld via, internet explorer 1 bestand te downloaden, dat deze gedownload wordt met de 2 verbindingen tegelijk.

Mocht je Torrents of Usenet gebruiken dan werkte dit wel!!!

Maar dit is jaren geleden misschien werkt het tegenwoordig ook met 1 bestand via bijvoorbeeld Internet Explorer , Chrome, ext...

[ Voor 3% gewijzigd door kmichael op 16-02-2014 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ShadowAS1 schreef op zondag 16 februari 2014 @ 17:35:

Even een opmerking hierbij naar aanleiding van mijn eigen ervaringen: Netflix werkt niet over SkyDSL, je krijgt dan de melding dat de dienst niet wordt ondersteund op jouw locatie. Dit is deels op te lossen door gebruik te maken van Unblock-us. Om gebruik te kunnen maken van Unblock-us moet je hun dns-servers instellen zodat verkeer van Netflix via Unblock-us kan gaan. Helaas onderschept SkyDSL dns-verkeer waardoor het niet lukt om hun trucje uit te halen over de satellietverbinding van SkyDSL. Het is me uiteindelijk wel gelukt door dns-verkeer (udp-verkeer op poort 53) over mijn 4G-verbinding te routen en al het andere verkeer van mijn Apple TV over de satellietverbinding van SkyDSL. Dit kan echter alleen maar als je een dual wan oplossing gebruikt me adsl of 4g als alternatieve verbinding.

Ik denk dat een tweaker zich snel al storen aan de hoge latency van satellietinternet. Als limietloze verbinding met een relatief hoge bandbreedte is het vooralsnog wel het beste alternatief voor adsl (4G kan leuk zijn wat betreft bandbreedte maar heeft veel te lage datalimieten met de huidige abo's van de providers).

Ik gebruik Netflix voornamelijk vanaf een Apple TV. De interface is niet ontworpen voor gebruik op verbindingen met een hoge latency. Content in lijsten wordt on demand opgehaald. Ook als je gaat scrollen en er meer thumbs opgehaald moeten worden gaat dit on demand, dus met de nodige vertraging op een satellietverbinding. Het streamen van video gaat wel prachtig over satelliet.
Pagina: 1